Aviseringar
Rensa alla

Ska du rösta på Sjuklövern?


Ämnesstartare

Nu är det mindre än ett halvår till valet och min fråga till er är: Ska ni rösta på Sjuklövern? Där ingår som ni säkert vet dom sju nuvarande riksdagspartierna. Och vad tycker ni om att alla partier kan samarbeta med alla? Är åsikterna för lika i riksdagen?


   
Citera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Sverigedemokraterna (Du röstade på detta alternativ)

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Annat parti (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skall icke rösta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Annat parti (Du röstade på detta alternativ)

PP bitches [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Sjuklövern (V,MP,S,C,FP,KD,M) (Du röstade på detta alternativ)

Hej Ohly

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nationalism är roten ur otroligt mycket ondska. Att folk inte fattar det och envisas med att blanda in nationalism i politiken är så jävla puckat. Hatar människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Annat parti (Du röstade på detta alternativ)

random commieparti, ev ohly men nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Nu är det mindre än ett halvår till valet och min fråga till er är: Ska ni rösta på Sjuklövern? Där ingår som ni säkert vet dom sju nuvarande riksdagspartierna. Och vad tycker ni om att alla partier kan samarbeta med alla? Är åsikterna för lika i riksdagen?

En annan synvinkel skulle ju vara att majoriteten av väljarna tycker att sverigedemokraterna har idiotiska åsikter och därför inte vill se dem i samarbete med någon av de sju partierna. Det säger dock mer om sverigedemokraterna än om de andra partierna.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Invandringspolitiken skiljer sig åt mycket mellan partierna.

En röst på de rödgröna blocket innebär en tydligare prioriting för asyl och flyktinginvandring, medans det blå blocket föredrar arbetskraftsinvandring.

Folkpartiet vill se hårdare krav på invandringen och invandrare.

Kommunalt och på länsnivå kan skillnaderna vara stora. Vellinge kommuns moderatledning vägrar veta av någon form av invandring till kommunen, medans moderaterna på riksnivå förkastar vellingemoderaternas åsikter.

Miljöpartiet hamnar som lite av en outsider i den politiska debatten som ställer sig positiv till både arbetskraftsinvandring och flyktinginvandring, och har en vision om fri invandring och allas rätt att bosätta sig var de vill.

Även vänsterpartiet ställer sig delvis positiva till förslaget och vill precis som miljöpartiet ge amnesti till alla flyktingar inom sveriges gränser idag, och folkpartiets ungdomsförbund LUF gör helt om mot sitt moderparti och ställer sig helt positiva till en fri flyktinginvandring.

Att sverigedemokraterna är ensamma om åsikter i invandringsfrågan stämmer inte. Åsikterna skiljer sig åt mycket mellan blocken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Sjuklövern (V,MP,S,C,FP,KD,M) (Du röstade på detta alternativ)

antar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Sverigedemokraterna (Du röstade på detta alternativ)

Sverige behöver oss.


   
SvaraCitera

SD är ätt parti jag verkligen vill ska komma in i riksdagen, men jag röstar på M för jag vill inte se de rödgröna vid makten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Annat parti (Du röstade på detta alternativ)

Piratpartiet.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Och vad tycker ni om att alla partier kan samarbeta med alla?

tror det blir svårt


   
SvaraCitera