Aviseringar
Rensa alla

Ska flytta för första gången


Ämnesstartare

Jahap
Då ska jag flytta för första gången, 15 dagar men får tillträde tidigare.

Något jag ska tänka på? Något som man alltid glömmer eller ska göra. Mat tips tas gärna emot, har 1300 till mat i månaden typ.

Har faktiskt inte ångest och panik den här gången som jag sist fick när jag skulle flytta, yey!


   
Citera
Ämnesstartare

I början så är det väl lättast att köpa pasta och köttbullar typ? Billigt och bra. Slösa inte matpengarna på chips och läsk eller något sådant strunt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blodpudding är rätt billigt.


   
SvaraCitera
Lounge

325 kr i veckan till mat är faktiskt rätt skapligt.

SvenskWithAttitude: pasta och köttbullar

aristoteles: blodpudding

så därför är detta inte jättenödvändigt då halvfabrikat innehåller mycket skit.

laga mat ifrån grunden! frys in så du har matlådor. googla billiga maträtter/råvaror. ha din närmsta matbutik som app där du kan se veckans produktblad och köpa alla erbjudanden som du vill ha billitbilligt.

övrigt: skaffa hemförsäkring, adressändra, gå med i hyresgästföreningen om d visar sig att du har en bråkig hyresvärd, gör noga scanning av lägsta priser på tv/bredband och köp förbövelen bara sådant som har väldigt kort uppsägningstid/ingen uppsägningstid alls. det blir väldigt jobbigt om du ska flytta och står med ett teliaabonnemang på ett år till som du inte ens kan ha i nya lägenheten (been there, done that). ikea, rusta, öb osv är bra butiker att köpa alla grundgrejer till lägenheten som stekpannor och decilitermått. 

kmr ej på ngt mer


   
SvaraCitera

timpeltt: Har faktiskt inte ångest och panik den här gången som jag sist fick när jag skulle flytta, yey!

Men trodde detta var första gången du skulle flytta? Rullar ögonen

Ett misstag jag gjort var att bara köpa 4 koppar. Koppar har en tendens att hamna på golvet. Rodnar


   
SvaraCitera
Lounge

Sagitta: Koppar har en tendens att hamna på golvet

this is a lie

glas är värsta åtgången!!!!! går jämt sönder


   
SvaraCitera

Lycka till med allt, kommer gå super bra! 🙂 


   
SvaraCitera
Draug

Det blir värre för var gång du flyttar lovar dig, fast det kanske mest är jag som samlar på mig för mkt prylar som gör det hela jobbigt, råder dig till att inte göra så det är en djävulsk process att flytta allt. Men bra saker o införskaffa är väl disk o rengöringsmedel samt ordentligt med käk, dammsugarpåsar kanske om du äger en sådan.


   
SvaraCitera
mens
 mens

glöm inte att köpa städprylar och förbrukningsvaror  man är van vid att det bara finns i någon skrubb när det tar slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ världens billigaste pasta man kan köpa från ica basic och de är ganska mycket i det med. Nudlar kostar ju typ 2-10 kr per portion och räknas väl som billigt.  Men allmänt ica basic produkter brukar vara super billiga men inte alltid så goda. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

att köpa på sig förbrukningsvaror när det är billigt har räddat mig många ggr. minns med värme hur jag gick in i en affär för att handla ngt lite snabbt och såg att de hade erbjudande om tre diskborstar för tio kr utan köpgräns och två kg tvättmedel för typ 20 spänn. glädjen visste inga gränser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge: går jämt sönder

Har inte haft sönder ett enda glas sedan jag flyttade för typ 6-7 år sedanRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge: laga mat ifrån grunden!

Sure, du kan ju göra din egna blodpudding, det bör vara ännu billigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
typ världens billigaste pasta man kan köpa från ica basic och de är ganska mycket i det med. Nudlar kostar ju typ 2-10 kr per portion och räknas väl som billigt.  Men allmänt ica basic produkter brukar vara super billiga men inte alltid så goda. 

Ica basic innehåller inte direkt de bästa grejerna... tex deras jordgubbssylt innehåller inte ens jordgubbar haha
ville bara säga, köp bad ni kan/vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Ica basic innehåller inte direkt de bästa grejerna... tex deras jordgubbssylt innehåller inte ens jordgubbar haha
ville bara säga, köp bad ni kan/vill

jaja, men det är billigt Tumme upp


   
SvaraCitera