Aviseringar
Rensa alla

ska göra en tatuering mästa år när jag är18


Tydligen så kan man ju det. Men den är lättast att bli allergisk mot. 


   
SvaraCitera
Hando

IIGonnaKillYou99: vad tycks? kan man tatuera med röd färg?

När det är du som ska tatuera dig så skit i vad andra tycker och kör på det som du tycker är nice. Det är trots allt du som kommer bära det resten av ditt liv, inte några random personer på nätet eller vänner som kanske känner ångest efter något år över tatueringen. 
Sen kör också på det som DU tycker är snyggt och kan fortfarande vara snyggt några år efter, inte som är ballt nu när man är ung och kanske mindre ballt sen vid 40+ och ölmagen har långsamt smugit sig på. Glad

Sen är det väl bättre att tatuera sig under höst/vinter för då får tatueringen läka ifred utan att störas av solen + ev. bad i sjöar eller hav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Tydligen så kan man ju det. Men den är lättast att bli allergisk mot. 

Hando:

När det är du som ska tatuera dig så skit i vad andra tycker och kör på det som du tycker är nice. Det är trots allt du som kommer bära det resten av ditt liv, inte några random personer på nätet eller vänner som kanske känner ångest efter något år över tatueringen. 
Sen kör också på det som DU tycker är snyggt och kan fortfarande vara snyggt några år efter, inte som är ballt nu när man är ung och kanske mindre ballt sen vid 40+ och ölmagen har långsamt smugit sig på. Glad

Sen är det väl bättre att tatuera sig under höst/vinter för då får tatueringen läka ifred utan att störas av solen + ev. bad i sjöar eller hav.

tack som fan de värmer men kan ja köra med röd färg utan de blir skit utav de  asså inte blir sjuk??


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:

tack som fan de värmer men kan ja köra med röd färg utan de blir skit utav de  asså inte blir sjuk??

Det vet man inte i förväg men det finns ju många som har rödfärgade tatueringar och klarat sig. Är du osäker så kanske du ska köra ofärgat och sedan fylla i efter ett tag om du fortfarande känner att du vill ha färg. 


   
SvaraCitera

fast man kan ju bli allergisk mot svart färg också såklart 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Det vet man inte i förväg men det finns ju många som har rödfärgade tatueringar och klarat sig. Är du osäker så kanske du ska köra ofärgat och sedan fylla i efter ett tag om du fortfarande känner att du vill ha färg. 

okej men jag tar röd färg de är snyggt o sen får vi se hur de blir


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

image_0.jpegockså tökte jag ha denna på den andra armen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

haha har en jävla l massa pengar för min farsa  har sparat dem pengarna tills jag är 18 o är de nästa år  de e ty 38 000 kr räcker det till en sleeve hur mycket kan en sleeve kosta?

Ehm, ingen aning.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller nej jag kör på svart läste på nätet att av svart färg får man i gen allergi av!


   
SvaraCitera

man kan bli allergisk mot all färg men risken är mindre med svart, som sagt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
man kan bli allergisk mot all färg men risken är mindre med svart, som sagt. 

kommer intr bli de kör på svart


   
SvaraCitera

Tänkte oxå tatuera mej när jag blev 18, men har inte kommit på några bra ideer ännu 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:
Tänkte oxå tatuera mej när jag blev 18, men har inte kommit på några bra ideer ännu 😛

nice


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:
image_0.jpegockså tökte jag ha denna på den andra armen!!

o där har du bränt 38 tusen, tatueringar är svindyrt, en klasskompis gjorde 3 stjärnor med 1 bokstav i varje, bara den lilla tatueringen kosta 3k, så ja skulle säga tänk efter noga innan du sätter dig o får en sleeve, du kan ju börja med nån mindre tatuering för att se ifall du tycker de känns bra 😉 lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TS borde åka till Bulgarien eller annat billigt tatueringsland. 


   
SvaraCitera