Aviseringar
Rensa alla

Ska ha prövning i religionkunskap


Ämnesstartare

Hej!

Jag ska ha prövning i religionskunskap och jag undrar om någon har erfarenhet av detta och jag undrar vad jag främst bör läsa på inom ämnet, min handledare är inte den vettigaste så ja, hjälp uppskattas


   
Citera

Men vilken religion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSaft:
Men vilken religion?

1


   
SvaraCitera

Tack för den utförliga beskrivningen


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Rimligtvis det ni har gått igenom?


   
SvaraCitera
seasaw

haha


   
SvaraCitera

alla anteckningar från lektioner brukar ju läraren säga är bra att läsa på, har pluggat bara anteckningar massor med gånger o de funkar prima 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Rimligtvis det ni har gått igenom?

Prövning kräver ej tidigare undervisning. 

TS: Jag rekommenderar att du läser boken Religionernas historia Av Sören Wibeck, samt om du finner kurslitteratur på något bibliotek. Det är således omöjligt att förutspå vad som det läggs vikt på inom på just ditt prov. Läs så mycket du kan.

Har själver planer på prövning i samtliga ämnen, om jag kan finansiera det framöver. Kostar väl 600-700-ish kronor per prov om jag ej minns fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Prövning kräver ej tidigare undervisning. 

TS: Jag rekommenderar att du läser boken Religionernas historia Av Sören Wibeck, samt om du finner kurslitteratur på något bibliotek. Det är således omöjligt att förutspå vad som det läggs vikt på inom på just ditt prov. Läs så mycket du kan.

Har själver planer på prövning i samtliga ämnen, om jag kan finansiera det framöver. Kostar väl 600-700-ish kronor per prov om jag ej minns fel?

Tack, äntligen någon som förstår!

OT: Stämmer bra, har inte haft någon lektion så inga anteckningar har jag. Det ända jag fick info på var att första provet skulle vara skriftlift på 2 timmar och det andra skulle vara muntligt(1 timme). Och sedan en uppsats men den är redan klar. Det enda han sa var att jag skulle kolla på betygsmatrisen.

Jag ska försöka läsa så mycket som möjligt, men så himla svårt när man inte riktigt vet vad som kommer med tanke på att ämnen är väldigt brett.

Ja, men jag går fortfarande på gymnasieskolan så för mig är det gratis.


   
SvaraCitera

Saile1337:

Tack, äntligen någon som förstår!

OT: Stämmer bra, har inte haft någon lektion så inga anteckningar har jag. Det ända jag fick info på var att första provet skulle vara skriftlift på 2 timmar och det andra skulle vara muntligt(1 timme). Och sedan en uppsats men den är redan klar. Det enda han sa var att jag skulle kolla på betygsmatrisen.

Jag ska försöka läsa så mycket som möjligt, men så himla svårt när man inte riktigt vet vad som kommer med tanke på att ämnen är väldigt brett.

Ja, men jag går fortfarande på gymnasieskolan så för mig är det gratis.

Sweet, du grejar det! :))


   
SvaraCitera