Forumet - Ska jag avregga mig? :)

Ska jag avregga mig? :)

335 0 36

Spana också in:

Konsumtionshets:

Testa att sätta dig vid datorn när du varit ute och kommer hem lite halvfull, då går det av sig själv. [wink]

Är nykterist. Det är kört för mig. [sad]

Nä, ska börja röka cannabisrökelse, då löser sig allt. X) Känns dock fan som att jag skriver jättemycket, och ändå toppar du mig! Är ju fan 24/7:arn ibland. [cute]
Anarkandi:

Är nykterist. Det är kört för mig. [sad]

Är du ju inte alls om du ska börja med cannabis? :P

Anarkandi:

Nä, ska börja röka cannabisrökelse, då löser sig allt. X) Känns dock fan som att jag skriver jättemycket, och ändå toppar du mig! Är ju fan 24/7:arn ibland. [cute]

Cannabis går lika bra tror jag, har aldrig provat det i kombo med UM. [y]Spice funkar iaf, och det är typ en dålig B-version av CB.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Menade du att jag är 14/7are eller du förresten?
Konsumtionshets:

Är du ju inte alls om du ska börja med cannabis? :P

Nä, cannabisrökrelse räknas inte, man blir inte hög på lukten X)

Konsumtionshets:

Cannabis går lika bra tror jag, har aldrig provat det i kombo med UM. [y]Spice funkar iaf, och det är typ en dålig B-version av CB.

Hahaha. Vad brukar du posta för inlägg då? :)

Konsumtionshets:

Menade du att jag är 14/7are eller du förresten?

jag är 24/7, du är, ja, ungefär lika ofta som jag, online, tror jag. [cute]

Homunculi:

UM behöver fler sådana som du. [no-no]

[blush][blush][blush][cute]
Anarkandi:

Nä, cannabisrökrelse räknas inte, man blir inte hög på lukten X)

Aha, rökelse. Trodde du skrev att du skulle börja med "cannabisrökning". [crazy]

Anarkandi:

Hahaha. Vad brukar du posta för inlägg då? :)

Typ, vanliga fast lite gladare kanske? :S Brukar nog inte skriva så politiska grejer när jag är påverkad av något.

Anarkandi:

jag är 24/7, du är, ja, ungefär lika ofta som jag, online, tror jag. [cute]

Jag glömmer iofs ofta att jag är inne och går ifrån, men kan nog stämma. :)
Konsumtionshets:

Brukar nog inte skriva så politiska grejer när jag är påverkad av något.

Nä, ska nu börja spekulera kring ifall du är påverkad av något eller ej när jag läser dina posts. [crazy]

Konsumtionshets:

Trodde du skrev att du skulle börja med "cannabisrökning". [crazy]

Tsk, vill inte stödja drogindustrin då den är smutsig, förtryckande och jag på samma gång stöttar allt från brottslighet till missbrukare för att ge mig själv något mindre rus då och då. Sen vet jag inte om så många platser i sverige säljer cannabisrökelse heller. :P
Anarkandi:

Nä, ska nu börja spekulera kring ifall du är påverkad av något eller ej när jag läser dina posts. [crazy]

Haha. [bigsmile]

Anarkandi:

Tsk, vill inte stödja drogindustrin då den är smutsig, förtryckande och jag på samma gång stöttar allt från brottslighet till missbrukare för att ge mig själv något mindre rus då och då. Sen vet jag inte om så många platser i sverige säljer cannabisrökelse heller. :P

Om man nu ska ställa sig helt utanför samhället och vägra allt som är smutsigt och förtryckande så kan man ju fan inte göra nånting. Som motargument kan man ju i så fall ställa att chanserna på att få det legaliserat och därmed förbättra villkoren är att många brukar produkten, ungefär som att fildelning antagligen kommer legaliseras tack vare att så många gör det att det blir omöjligt att förhindra. Eller så kan man bara sluta tramsa och istället ge sig på frågor man faktiskt kan påverka själv. [wink]
Konsumtionshets:

Om man nu ska ställa sig helt utanför samhället och vägra allt som är smutsigt och förtryckande så kan man ju fan inte göra nånting

Man kan ju göra ganska mycket. Jag har en ekonomisk makt i och med att jag är medelklass, och jag vill inte nyttja den för att gynna prostitution/porr/drogindustrin. Kan ladda ner porr istället, och satsa på att vara naturalistiskt drogfri, mig själv istället för en bedövad/påverkad variant av mig själv. Vill inte höra till någon av dem som förklarar bort sin egna makt och skyller allt på kapitalism och stora företag. Problemen ligger ju i bådas händer. Både systemet och individens.
Anarkandi:

Man kan ju göra ganska mycket. Jag har en ekonomisk makt i och med att jag är medelklass, och jag vill inte nyttja den för att gynna prostitution/porr/drogindustrin. Kan ladda ner porr istället, och satsa på att vara naturalistiskt drogfri, mig själv istället för en bedövad/påverkad variant av mig själv. Vill inte höra till någon av dem som förklarar bort sin egna makt och skyller allt på kapitalism och stora företag. Problemen ligger ju i bådas händer. Både systemet och individens.

Menade mer att t.ex. kakao och bananindustrin är ju tusentals gånger värre än drogindustrin, men du käkar säker choklad och banan ändå? Många legala branscher är långt mycket värre än drogindustrin. Porr och prostitution håller jag dock med om eftersom själva yrkena i sig också är totalt vidriga och exploaterande. Och jag säger inte att individen inte har ett ansvar, då hade jag ju inte varit vegan t.ex., men att ta avstånd från ALLT förtryckande är ju inte logiskt för fem öre då förtryck finns överallt. Hälsoaspekten/naturlighetsdelen av nykterismen håller jag dock med om.