Aviseringar
Rensa alla

Ska jag berätta att jag gillar henne mer än kompis?


Ämnesstartare

De är så här att jag är kär i en av mina tjejkompisar. har varit typ varit de i 3månader nu. för någon månad sen har jag då börjat ha mer kontakt med denna tjejkompis. har frågat om ni kan göra saker ihop, hon har alltid svarat ärligt att hon har mycket och göra och det vet jag att hon har också. Men någon gång har hon väll inte de liksom.

Ibland känns de som hon har känslor för mig också och ibland inte. Hennes föräldrar typ visste vem jag va och vi har inte gått i samma klass sen lågstadiet liksom, så de va lite konstigt tycket jag faktiskt.

De ända som jag typ stör mig på nu är att jag har fått en känsla som säger att jag måste berätta vad jag känner för henne, jag har råd frågat ett par andra, men dom har bara sakt "vänta". Men om jag väntar som kommer jag ha kvar den där känsla ändå liksom. Så vad ska jag göra, ska jag berätta eller inte?


   
Citera

Finns två synvinklar på detta
1.Om du berättar kasnke d är besvarat,live happily ever after
2.Det är inte besvarat och er vänskap kan förstöras/bli sämre eller va normal.

Om du berättar och hon är din vän så slipper du ialf senare höra på om hon sackar om andra killar och sånna detaljer om vem hon gillar och så,du blir lite skonad ialf om du ska klara av att vara vän även du vill mer.Fast nån gång förr eller senare kommer d troligtvis inte funka mer om du inte hittar nån annan du tycker om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Finns två synvinklar på detta

jo men liksom, vill ju inte förlora vänskapen, hon är ju också vän med mina kompisar liksom och jag med hennes typ. vi alla brukar umgås, liksom göra saker ihop. Om jag nu då säger till henne att jag gillar henne och hon bara gillar min som kompis, så kanske jag inte bara typ tappar henne som kompis liksom.


   
SvaraCitera

Famps:

jo men liksom, vill ju inte förlora vänskapen,

jag är fortfarande vän med min efter mer än ett år efter jag berätta även d vart jobbigt på sista tiden,förr eller senare lär d inte gå,men njut av dom få stunderna du kan få och lid inte i ensamhet för du vill inte höra på diverse sexdetaljer och relationsproblem hon har sen,jag vet d,d svider som fan att lyssna på,berätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DON'T FUCKING TELL HER!

Hon kommer å dumpa dig direkt FFS!

[mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag är fortfarande vän med min efter mer än ett år efter jag berätta även d vart jobbigt på sista tiden

hur länge hade du känt personen innan du sa de?

Får väll kanske börja samla mod[smile]


   
SvaraCitera

Famps:

hur länge hade du känt personen innan du sa de?

Får väll kanske börja samla mod

halvår typ,eller,d va såpass längesen och jag vill mest förtränga d för d är lite förödmjukande att inte kunna släppa d


   
SvaraCitera

Berätta det inte, då kommer er vänskap förstöras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

halvår typ,eller,d va såpass längesen och jag vill mest förtränga d för d är lite förödmjukande att inte kunna släppa d

oh ok.

.....
sen så kom jag på att hon kanske gillade mig när vi var små. Jag var ju faktiskt de ända killen på hennes kalas [cheers]. (men så klart de är ju barndomskärlek så sånt ska man ju inte tänkta på liksom)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berätta INTE![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Berätta INTE![no-no]

ok men varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Famps:

ok men varför?

För då kan hon börja tro att du är desperat och att ingen annan vill ha dig. Personer/saker är ofta mer åtråvärda om många andra strävar efter dem. Det är inte alls säkert att detta kommer hända, men man vet ju aldrig riktigt hur den undermedvetna sidan hos folk förhåller sig till en. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkar det som om hon känner nåt för dig oxo[crazy]?
Och vad är hon så upptagen med om man får lov att fråga [rolleyes]


   
SvaraCitera

jag berättade att jag var kär i henne, vår vänskap är nästan bättre nu än innan... [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berätta! Om er vännskap inte håller för det lär den ta slut ganska snart i alla fall!


   
SvaraCitera