Aviseringar
Rensa alla

Ska jag berätta?


Ämnesstartare

Hej! Jag och min nuvarande pojkvän träffades första gången precis vid nyår och fikade. Vi hade pratat några veckor tidigare via internet.

jag mådde väldigt dåligt under den tiden, och några dagar efter våran fika så hörde en "gammal flamma" av sig till mig och ville träffas. Jag har varit otroligt kär i honom förut och han sa en massa bullshit om att han älskade mig och att jag kommer hitta tillbaka till de känslor som jag hade. Så dum som jag var gick jag med på att träffa honom under en helg. Vi hade sex osv och jag hade ångest.

Det kändes så dumt att vara med honom igen, så några dagar efter han hade åkt hem så sa jag till honom att jag inte vill träffa han längre. Jag la nu all min tid på han som jag fikade med, vi började såsmåningom dejta och någon månad senare blev vi tillsammans.

men jag har fortfarande ångest över att jag träffade den andra killen, även fast vi inte riktigt hade börjat dejta än då. Jag har redan sagt till min pojkvän att jag ångrar väldigt mycket jag gjorde förut, men han säger att det inte går att göra någonting åt, bara att blicka framåt och skapa nya minnen tillsammans. 

Min fråga är väl om jag borde berätta att jag var med den andra innan vi började dejta påriktigt, eller om jag inte ska för att det känns onödigt att ta upp något som hände för längesen, innan det blev vi två. Och jag vill verkligen inte såra honom i onödan. Självklart skulle jag berätta om han skulle fråga om det, men grejen är väl snarare om det är värt att ta upp det utan att det kommit på tal.

tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Ehm, jag hade ej berättat. :s


   
SvaraCitera

nä det är bara onödigt att berätta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det låter som att du behöver berätta för att lätta på din egen ångest, men du är inte skyldig honom informationen ifall det är frågan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om din pojkvän var i denna situationen, skulle du vilja att han berättade eller inte???  


   
SvaraCitera

Jag hade inte heller berättat. Vad du gjort innan har ju inte han me att göra egentligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ju innan ni blev tsm? Du har ingen skylldighet att berätta för hono


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vill berätta så gör det. 


   
SvaraCitera

Man kan dejta flera personer samtidigt, ni hade ju sedan bara pratat lite och var inte i något förhållande. Säg till din pojkvän att du vet att du inte behöver känna såhär men att du ändå gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onödigt att berätta. Släpp det.  


   
SvaraCitera

Avgör själv om du vill berätta, men jag tycker du inte behöver känna ångest. Det var ju innan ni ens började dejta, så det räknas inte som otrohet (om det är det du mår dåligt över). Din pojkvän säger att det inte går att ändra på, att man får blicka framåt och skapa nya minnen. Han har en poäng med det. Och att känna ångest gör ingen skillnad. Du har inte gjort något fel! 

🙂


   
SvaraCitera