Aviseringar
Rensa alla

Ska jag berätta för henne?


Ämnesstartare

Det är så att min bästa kompis är "tillsammans" med en kille. Hon tror att de är tillsammans medan han säger att han är singel. Han raggar och tafsar på andra tjejer (en av mina andra kompisar har träffat honom utan min kompis). Ska jag berätta detta för henne, om ja hur? 
Jag har tidigare sagt att jag inte tycker om honom och att det är något konstigt, dock var detta innan jag visste sanningen om honom. (Han är tre år äldre än henne)


   
Citera

Rough...


   
SvaraCitera

Bara säg det


   
SvaraCitera

ja! säg också hur du vet det och att du säger det för att du bryr dig om henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då har jag ett problem till. Den andra kompisen har försökt att berätta, hon hann bara säga att han inte är schysst. Sen blev hon avbruten. Alltså vill hon inte höra, och hon tror heller inte på det utan väljer att tro på varje ord killen säger.
Jag ska sätta mig och prata med några kompisar och så ska vi lista ut hur vi ska få henne att tro på det. Men hur/var/när vi ska säga det har vi ingen aning om...


   
SvaraCitera

säg bara fort.


   
SvaraCitera

Låt henne såras så hon lär sig att lyssna på sina vänner.


   
SvaraCitera

berätta det. Hennes val om hon inte tror på sina vänner. Är ni ens hennes vänner då liksom. I dont know. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men samtidigt spelar han sitt spel så jävla bra. Men vi ska sätta oss med henne och förklara varför han inte är en bra kille och berätta för henne vad det är han gör. Tyvärr har vi inga bevis så det är ju ord mot ord. Men jag personligen hade trott på mina vänner


   
SvaraCitera
reben

kanske e bättre o bara berätta va som hänt ist för saker som att han inte e snäll o inte bra för henne. sånt vill man ju inte bli tillsagd folk vill tro dom vet bäst. så kan hon själv bestämma va hon tkr efter er info


   
SvaraCitera
Learix

Filma hur han raggar på andra!?Galen


   
SvaraCitera

Blupplupp : hon hann bara säga att han inte är schysst.

men sådant ska ni ju inte säga. säg bara vad ni sett  och att ni tyckte att hon behöver veta.


   
SvaraCitera

Personligen skulle jag nog konfronterat HONOM och sagt att han bör vara tydlig med din vän och berätta hur det ligger till. Om han vägrar eller inte gör det, först då skulle jag lägga mig i.


   
SvaraCitera