Aviseringar
Rensa alla

Ska jag bryta mitt nyårslöfte och sluta röka?


Ämnesstartare

Hezkirin:

Haha, vad tusan vet du om det? [bigsmile]

Nikotin är väldigt beroendeframkallande.

Hezkirin:

Uppenbarligen är jag ju inte fysiskt beroende eftersom att jag inte märker av några som helst bieffekter och inte heller ser det som något svåruppnåeligt projekt att lägga av.

Såklart du kan intala dig det, men nästa fest eller nästa gång din kompis vill ta en cigg och prata lite, eller någon annan social situation du ofta brukar röka i, så lär du antagligen tacka ja.

Jag tycker också att det är jättelätt att sluta, men jag vet också att jag har jättelätt att trilla dit igen. Likadant är det för alla mina kompisar som lyckas sluta, dom trillar dit snabbt igen.

Om du är medveten om ditt beroende så är det mycket lättare att inte faila, "en cigarett" har en väldig förmåga att inte förbli just "en cigarett".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Nikotin är väldigt beroendeframkallande.

Jepp, frågan är på vilket sätt. "Riktiga" rökare ska ju tydligen få fysiska abstinensbesvär och ha problem med uppehåll på ens tre dagar.

Unexpected:

Såklart du kan intala dig det, men nästa fest eller nästa gång din kompis vill ta en cigg och prata lite, eller någon annan social situation du ofta brukar röka i, så lär du antagligen tacka ja.

Nja, de senaste två veckorna har jag tackat nej till cigg på nästan daglig basis, och då har jag inte ens bestämt mig för att sluta än.
Ser gärna att du låter bli att berätta för mig hur jag själv kommer att agera utan att att något annat att gå på än en mall över den typiske vanerökaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Jepp, frågan är på vilket sätt. "Riktiga" rökare ska ju tydligen få fysiska abstinensbesvär och ha problem med uppehåll på ens tre dagar.

lol

Hezkirin:

Ser gärna att du låter bli att berätta för mig hur jag själv kommer att agera utan att att något annat att gå på än en mall över den typiske vanerökaren.

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Håll nyårslöftet, rök som fan (Du röstade på detta alternativ)

Hinner man dö av cancer så har man levt för länge. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

lol

Tack för ett givande inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Bryt nyårslöftet, sluta rök (Du röstade på detta alternativ)

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Håll nyårslöftet, rök som fan (Du röstade på detta alternativ)

Alla vet att nyårslöften är jävligt viktiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Håll nyårslöftet, rök som fan (Du röstade på detta alternativ)

Du har ju bara några veckor kvar av året, det är nu det är dags att röka tre paket om dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Tack för ett givande inlägg.

Det är lugnt, hoppas att det är som du säger, att du är unik och inte som alla andra, så du inte börjar röka igen nästa sommar eller tidigare [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Hur borde jag göra?

börja rulla cigg, allra helst göra egen tobak till det. det blir snuskigt jävla billigt, du kommer dö av akut nikotinförgiftning.


   
SvaraCitera

Hezkirin:

"Riktiga" rökare ska ju tydligen få fysiska abstinensbesvär och ha problem med uppehåll på ens tre dagar.

Jag rökte i 8år, var storrökare. La av utan problem, inga hjälpmedel, nada. Och kanske hade jag huvudvärk nån dag här för två veckor sedan eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du har ju bara några veckor kvar av året, det är nu det är dags att röka tre paket om dagen.

tre paket om dagen är inte nog, det rökte jag utan att notera det förrän jag märkte att mina cigg tog slut väldigt många gånger om dagen.


   
SvaraCitera
smisk

Äh, det är ju bara ett par veckor kvar till nyår. Då kan du sluta röka. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

tre paket om dagen är inte nog, det rökte jag utan att notera det förrän jag märkte att mina cigg tog slut väldigt många gånger om dagen.

Försökte du sluta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Bryt nyårslöftet, sluta rök (Du röstade på detta alternativ)
68.2% (15 st)

Pengar rrrr rr


   
SvaraCitera