Aviseringar
Rensa alla

Ska jag byta stil eller ska jag inte?


Ämnesstartare

Byta stil plus: Snyggt. Lättare att hitta snygga kläder.

Byta stil minus: Dyrt. Kanske växer ur dom!

Behålla stil och köpa mer kläder plus: Billigt...

Behålla stil och köpa mer kläder minus: Svårt att hitta nånting jag gillar.

Vad tycker ni jag ska köra på? Får från och med igår barnbidraget - 50 (1000kr) och jag undrar vad ni tycker, ska jag byta stil eller inte?

Nuvarande stil: T-shirt med jeans varje dag. Billiga skor.

Möjlig stil: Skjorta,Blazer (ibland), Chinos,Jeans,tygskor(converse eller annat),kängor(vinter,höst) etc

Som sagt är den möjliga stilen dyrare, både att byta till och att köpa mer till. Kläderna håller dock längre och jag hittar lättare nånting jag gillar. Får ta lite i taget för att ha råd i så fall men det är inget problem. Största problemet är faktiskt att jag kanske växer ur dom.

Ålder: 14, Längd 180,Smal,Skostorlek 44 (stannat där).

Behöver tips! och svara inte bara : "Ja" eller "Nej". Förklara varför ni tycker så!


   
Citera

Pluggis:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Skaffa stil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte blanda? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

skjorta och blazer låter för stroppigt för min smak[cute] men kanske passar dig, kör den nya bara på fest eller nåt[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

hannnah:

skjorta och blazer låter för stroppigt för min smak[cute]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Kan du inte blanda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.
Blanda nytt med second hand.
Lägg bara ut mycket pengar på något som du verkligen känner att du kommer använda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

skjorta och blazer låter för stroppigt för min smak

Alltså shit... Möjligtvis på dom flesta i min ålder med kostym så där för valde jag blazer fast jag har ju dock inte ens prövat så jag vet inte men skjorta för stroppigt?! Geez...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Blanda nytt med second hand.

Helst inte...

antrax:

Lägg bara ut mycket pengar på något som du verkligen känner att du kommer använda.

Klart. Är lite snål av mig så om ja nu skulle välja att byta stil kör jag på att köra lite i taget (kanske 1-2 skjortor i månaden?) och prövar att ha dom ganska ofta och känna om det är nåt för mig. Annars skiter jag i det. Inte köpa 50st direkt sen bara bränna alla för att man inte gillade det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Kan du inte blanda?

Öh, jo men alltså att köra på den ena oftast och den andra lite mindre ofta. Då jag inte hittar snygga t-shirts så lätt och sådant så kan jag ju ha bara snygga i garderoben istället för att fylla den med ful skit p.g.a att man måste ha nånting på sig [crazy].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Alltså shit...

meh förlåt sa bara va ja tyckte, sluta va bitter. spelar ingen roll vilken ålder tycker inte det är snyggt bara, skjorta bara funkar med med blazer å grejer blir det stropp direkt, tycker JAAAG[shake] GEEZ på dig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Blazer

låter lite bratigt : p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha blazer.
Chick!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

GEEZ

Haha... Jag vet, men ändå. Dessutom skriver du lite fel grammatiskt [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte köpa typ nåt par chinos och blanda lite liksom?


   
SvaraCitera