Aviseringar
Rensa alla

Ska jag flytta nu eller inte?


Ämnesstartare

Har en liten fråga, känner att jag behöver lite nya perspektiv och åsikter från andra än vänner.

Jag ska börja plugga nu i Göteborg och bor en bit utanför just nu, cirka en timme med kollektivtrafik.
Min farmor och farfar äger en tvåfamiljsvilla i Göteborg och personen som bodde på vinden ska nu flytta ut och jag får då chansen att flytta in där. Nära till skolan, bra hyra och fin lägenhet, men saken är ju då den att jag bor två våningar ovanför min farmor och farfar. Ser ni det som ett problem, eller hur tänker ni? 

Skulle ni bott kvar hemma och väntat på studentlägenhet eller skulle ni flyttat?


   
Citera

Jag känner inte din farmor och farfar eller dig för den delen, det skulle kunna vara dåligt, det skulle kunna vara bra. Är du rädd för att exponera de inför ditt sedeslösa och dekadenta studentleverne? Annars tycker jag det låter som en schysst deal.


   
SvaraCitera

Du kan ju se det som en hållplats på väg mot studentboendet?


   
SvaraCitera

Bättre än att pendla en timme varje dag?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det kan väll vara värt, rent omväxlingsmässigt så bör det bjuda på erfarenheter.


   
SvaraCitera

jag skulle inte tackat nej tror jag


   
SvaraCitera

Värt att prova


   
SvaraCitera

Whats the problem? Om din farmor ä som min farmor så får du gratis mat å kakor varje dag Tumme upp


   
SvaraCitera

Då det ska vara svårt att få tag i bostad i Göteborg är det väl ett ypperligt tillfälle för dig. Prova kan du alltid göra. Skulle det inte fungera är det väl bara att kolla runt efter andra alternativ. 


   
SvaraCitera

Flytta in där medan du väntar på studentbostad. 🙂 


   
SvaraCitera