Aviseringar
Rensa alla

Ska jag glömma polarna eller försöka fixa det?


Ämnesstartare

Hängt ihop med 3 polare sen vi började 1an på gymnasiet. Vi gick även i samma klass under högstadiet men de var när vi började gymnasiet som vi 3 började umgås. Vi umgås med samma polare på fritiden. Vi dricker inte utan spelar mest fotboll, kollar film, lanar typ.

Jag går en matte data linje. Vi är ca 25 pers i klassen. Ca 10st är riktiga datornördar. Spelar hela tiden på sina laptops (cs, tibia bland annat). De är skittråkiga och ja, ja gillar dem inte. Sen har vi 5 tjejer i klassen som jag inte gillar heller då de är fjortisar (hur otroligt de än låter) och så har vi då jag + mina 3 polare som är klassens 'clowner' eller vad man kan kalla de. Vi brukar oftast fixa upp stämningen i klassen, vi drar skämt och skrattar mycket och ja, vi gillar att få folk att skratta liksom.

Så har vi då 6 st kvar. De 6 killarna spelar mest wow. Snackar wow typ hela tiden men de är roliga så jag brukar snacka med dem ibland.

Efter 2-3 månader i 1an funderade jag på att byta linje. Jag gillade inte programmering och matten gick dåligt. Men mina 3 polare hjälpte mig och övertalade mig att stanna.

I våras så behövde jag plugga en helg till ett prov (som de redan hade gjort) och jag hade sagt hela veckan innan helgen att jag inte kunde hänga med ut i helgen. Så på helgen, på lördagen, så frågar en av polarna om jag ska hänga med ut. Jag säger 'nej, jag kan inte för jag måste plugga'. Då dampar han på mig, skriver att jag är en svikare m.m. Att jag är en idiot. Sen drar han.

På måndagen när ja kommer till skolan är jag irriterad på de 3 då 2 av dem inte väntade på mig vid tågstationen (vi har väntat på varandra sen vi började gymnasiet om nu inte nån har försovit sig mycket).

Så kommer jag till skolan och de dissar mig totalt. Sätter sig inte vid samma bord som mig i klassrummet, snackar inte med mig eller så. Så jag umgås med wow killarna i klassen.

Så fortsätter det. De dissar mig, jag har ingen lust att snacka med dem då de inte svarar + att jag gjorde inget fel, de var de som gjorde fel (så jag resonerade då). Jag försökte även börja snacka med dem men de gick iväg då eller så ignorerade de mig bara.

Iallafall började jag må dåligt. Tanken på att mina 3 bästa polare hade börjat dissa mig för att jag hade valt att plugga istället för att hänga med ut gjorde att jag mådde piss.

Jag började må skitdåligt, kunde inte gå till skolan pga det. Då vi som sagt umgicks med samma polare utanför skolan så blev de åt helvete med då jag inte ville umgås med de 3 som dissa mig medans de andra polarna ville de.

Så jag mådde skitdåligt. Jag märkte även att de 3 hade börjat skriva dåliga saker om mig på facebook, på bilder.

Efter 2 månader mådde jag fortfarande dåligt men jag gick iallafall till skolan.
Så efter några veckor kommer sommarlovet och jag har då försökt glömma och skita i vad de 3 gjorde. Jag umgicks istället med de 6 wownördarna i klassen. Men de va inte direkt så kul då de bara snacka wow^^

Så under sommaren har jag mått dåligt. Knappt umgåtts med någon polare för då måste de 3 som dissa mig vara med..

Jag fick några råd om att glömma dem, vara ute och träffa nya kompisar. Men jag hade ingen att umgås med direkt och jag kunde inte glömma vad de gjorde mot mig.

Så för 2 veckor sen fick jag en knäpp ide. Jag tänkte att jag kunde bli vänner med dem igen, eller iallafall ta ett snack med dem 1on1.

Så jag gick först till X. Han var min närmsta polare. Umgåtts varje dag i princip sen första dagen i 7an. Han sa att de var tråkigt att de gick som de gick och när jag gick därifrån var vi polare.

Sen gick jag till Y. Han var en nära polare som jag brukade gå på konsärer med (maiden, metallica, stones, kiss m.m) gick vi på. Hade alltid kul.
Så plingar jag på och han öppnar. Jag säger att jag tycker de är tråkigt att de gick som de gick och att vi borde bli vänner igen. Under tiden jag snackar rör han inte en min och säger bara 'ja, mm, a'. Så går jag därifrån iallafall som polare med han igen.

Den tredje polaren, Z, bor i en annan ort, ställe eller vad man ska kalla de^^ 2 tågstationer från oss så jag orkar inte åka till han.

Iallafall när jag kommer hem addar jag dem 2 på msn och facebook. De accepterar msn men inte facebook. De accepterar eller nekar inte min förfrågan om vänskap.

Så tänker jag 'nu när vi är vänner igen kan vi ju lira fotboll allihoppa'. Så vi kör fotboll på eftermiddagen då. Vi är runt 10st gamla polare + X och Y.

Jag är redan på planen när X kommer. Han hälsar inte på mig utan går bara för mig. Sen kommer Y och hälsar inte på mig heller och går bara förbi. Sen under hela fotbollsmatchen snackar de inte med mig.

Aja så måste jag dra så jag säger 'hej då' och alla utan X och Y säger hej då.

Snackade inte med X och Y på 2 veckor sen. Idag började skolan. Så snackar jag med X om att göra sällskap ner till stationen. Så gör vi sällskap. Under vägen ner är de bara jag som snackar. Han mumlar 'mm' 'ok' 'a'. På stationen träffar vi Y. Han nickar åt mig och sen börjar han bara snacka med X. De snackar om dota och jag lirar inte de så har inte direkt något att säga.

På vägen upp till skolan träffar vi Z. Han ser knappt på mig och hälsar på X och Y. Sen typ vänder de ryggen till/skiter i att jag går bredvid och snackar bara med varandra.

Iallafall så mår jag dåligt igen. Nu när jag tog modet att snacka med dem tycker man ju att de kunde vara schyssta mot mig. Istället är de precis som förut..

Såg också idag när jag kom hem från skolan att båda hade nekat min vänfråga på facebook. De gjorde mig ännu mer irriterad.

Så jag undrar då: Var de rätt av mig att ta ett snack och försöka bli polare med dem igen? Om inte, Hur ska jag göra för att glömma dem? Hur ska jag träffa polare? Jag går somsagt i en klass där 80% är nördar som är skittråkiga. Knappt någon att umgås med i skolan. Ska jag byta klass?
Gjorde jag något fel eller är de polarna som gjort fel? vad hade ni gjort i mitt läge?

När jag mådde dåligt mådde jag verkligen skitdåligt. Deprimerad som bara den, tänkte ta kontakt med en psykolog men så fick jag då ideen med att försöka bli polare med de igen..

Blev kanske lite långt men hoppas ni orkar läsa och att ni förstår mitt problem 🙂

Jag har då precis börjat 2an. Vet inte riktigt ifall jag vill fortsätta min linje då jag inte har nån att umgås med.. tror inte jag orkar de i 2år till.

Funderar på att börja sam ekonomi och börja 1an igen.

Ska jag snacka med en psykolog om det här? Mår skitdåligt men vet inte om de är värt de. Mina föräldrar vet inte heller om de men jag tänkte ta ett snack med dem i helgen om de. Hur ska jag säga att jag mår dåligt?


   
Citera

Tycker dina polare verkar störda i huvudet, skaffa bättre vänner är mitt tips.


   
SvaraCitera

orkade läsa hälften, men det räckte för att säga att dina vänner verkar totalt eb.


   
SvaraCitera

skit i dom förfan [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, detta kommer låta taskigt, trots att jag är helt på din sida, och att det inte alls är ditt fel.

Men det verkar som dina polare har valt att välja bort dig på något sjukt sätt, kan inte förstå det själv heller. Men om dem väljer att göra så, är de inte värdiga att vara din vän, och inte värdiga din tid heller.


   
SvaraCitera

Jag tror faktiskt (enligt min analys hehe) att de är "trötta" på dig, Va lite kaxig, få dem att sakna ditt sällskap. Ha jäävligt kul med de andra killarna i klassen, och låt dem se hur skön du är , så de blir avundsjuka och vill bli din vän igen. Visa att du klarar dig utan dem, att du mår bra utan dem, att du kan ha kul utan dem, att du klarar plugget bra osv.


   
SvaraCitera

skit i dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Jag tror faktiskt (enligt min analys hehe) att de är "trötta" på dig,

Om de tror att vänner är en utbytbar vara så tycker jag inte dem är värda att återförenas med, imho.


   
SvaraCitera

Finnen:

Men det verkar som dina polare har valt att välja bort dig på något sjukt sätt, kan inte förstå det själv heller. Men om dem väljer att göra så, är de inte värdiga att vara din vän, och inte värdiga din tid heller.

Exakt så du behandlar mig [cry]

OnT: Skit i dem helt enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom verkar helt dumma i huvudet byt linje och dumpa dom där så kallade "vänner" nu på en gång.


   
SvaraCitera

Finnen:

Om de tror att vänner är en utbytbar vara så tycker jag inte dem är värda att återförenas med, imho.

Det är sant. :/. Men samtidigt kanske de inte insett hur bra vän ts är för dem ännu, och när de inser de kanske de blir riktiga vänner?


   
SvaraCitera

men orka ha så långt problem[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEJ BLI ALDRIG VÄN MED DOM IGEN LÅT DOM RUTTNA I HELVETET


   
SvaraCitera

Byt för i helvete[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte va de har emot dej. De verkar ju helskumma.. men antar att någon av dom antagligen Z irriterat sej på dej ett tag eller nåt. Att du dissade utgången var nog inte den verkliga orsaken. Du kanske sa nåt elakt om ni bråka eller nåt när han dampade? Aja i vilket fall beter de sej sjukt omoget.

Sluta vilja umgås med dom. Finns ju ingen anledning alls när de beter sej så. Om de där 6 wowkillarna e schyssta så umgås med dom istället? Det GÅR faktiskt o byta vänner. Häng inte kvar vid de där 3 bara.

(Måste tillägga att det e kul att du kallar de där CS killarna för datanördar, medan wow-killarna o de som spelar dota inte är det[wink])

Hoppas det löser sej[y]


   
SvaraCitera