Aviseringar
Rensa alla

Ska jag hittar på med min 940 ?


Ämnesstartare

Bilskrot-800xx450

bilskrot.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storknullaren : min pappa står på bilen cx så söker man upp den får man fram en 56 årig gubbe 
okej

fast ej svårt att hitta de som bor på hans adress.. men du kske inte bor där 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storknullaren :
fundera att lacka den matt vit eller något annat bilen ska bli en blick fångare

Mattsvart kan faktiskt vara jävligt coolt. Är du skicklig med en roller kan du faktiskt nå väldigt bra resultat.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Sälj den och köp nåt bättre.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Plus bilen är avställd. Och det är en Volvo 944 gl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inte mycket bättre än rödblockarna jöööh... 

Låt den va som den är. Har en 945 bland annat, men den är iordning nu, ska sälja. Ser ut som kepskille på 17år som äger den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köra från Punkt A till Punkt B. 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Grovan:
Finns inte mycket bättre än rödblockarna jöööh... 

Låt den va som den är. Har en 945 bland annat, men den är iordning nu, ska sälja. Ser ut som kepskille på 17år som äger den. 

Bra den är ju plus 20+ gammal. Skaffa nåt nytt . Rekommenderar Tyska bilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stabilt att jämföra 20år i tid och 400 000 skillnad i pris, way to go. 

Kör till den rasar bah.. Vargör rekomenderar du tyskt? Gäller det isf nybilsköp eller beggat? 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

skulle göra mig av med den och köpa något fräsigare. en amazon exempelvis eller en VW typ 1 och stuka lite lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamla volvo är ju både en av världens säkraste bilar och världens mest osäkra bil - på nordiska vägar. 

Pga. bakhjulsdrift. Kan man kontrollera en sladdande bakvagn så slipper du nog diket alla gånger, kan du inte det så hamnar du i diket alla gånger ist :ppPpP 

"Beror ju bah helt på förarn ju...." - schh, kör med viktiga anekdoter nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs: Bra den är ju plus 20+ gammal. Skaffa nåt nytt . Rekommenderar Tyska bilar.

Varför? Jag har en 940 97:a. Jättenöjd, inga som helst planer på att skaffa annat. Driftsäker som få! Och sen är svenska bilar gjorda för svenska vägar och svenskt klimat. Anpassade, liksom. startar i alla väder, oavsett temperatur.
Minus kanske det där med bakhjulsdriften, men man lär sig ju.

Grovan: Gamla volvo är ju både en av världens säkraste bilar och världens mest osäkra bil - på nordiska vägar.

Ja, men så är det. Och sedan är rödblock nästintill outslitliga.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Tjohej:

Varför? Jag har en 940 97:a. Jättenöjd, inga som helst planer på att skaffa annat. Driftsäker som få! Och sen är svenska bilar gjorda för svenska vägar och svenskt klimat. Anpassade, liksom. startar i alla väder, oavsett temperatur.
Minus kanske det där med bakhjulsdriften, men man lär sig ju.
Ja, men så är det. Och sedan är rödblock nästintill outslitliga.

Svenskt klimat? 940 är ju jättemiljövänlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs: 940 är ju jättemiljövänlig.

Som fan! Blink Även fast den drar en del soppa, 1 liter milen... Tycker förövrigt att det är rätt okej då bilen är rätt gammal stor och tung och har en rätt stor och gammal motor + att jag kör med AC... Men utsläppen är däremot ganska låga.


   
SvaraCitera

Skrota Blink

Nemen det finns väl inte mycket att göra med en gammal volvo.. Att styla de tycker jag är så förjävligt fult o bonnigt


   
SvaraCitera