Aviseringar
Rensa alla

ska jag klaga?


grisen
Ämnesstartare

Hej! För nästan en månad sen drog de ut 2 tänder. Från den ena som tog 40 minuter att dra ut "lossnar" det små rester av tanden.
Idag hittade jag en ganska stor bit av tanden.
Är det normalt eller gjorde de något fel?

Tänkte gå imorgon och säga att de får göra nån röntgen bild så jag är säker på att det inte finns något kvar.
+ ibland blöder det från hålet fortfarande.
Ska jag typ gå å klaga eller är det lugnt?


   
Citera

Gå till tandläkaren.


   
SvaraCitera

KLAGA!


   
SvaraCitera

Ja, det ska du.


   
SvaraCitera

Det är man själv som bestämmer när någonting inte känns bra. Man behöver inte vara otrevlig men heller inte rädd för att göra sin röst hörd.


   
SvaraCitera
grisen
Ämnesstartare

Biologen:

Gå till tandläkaren.

Var hos tandgygienist för att säga att jag blöder fortfarande (det var 2 veckor efter de drog ut tanden) så rörde hon där i hålet efter tanden och sa att det bara var bakterier. Efter detta började jag få ut rester av tanden.. Litar inte på de riktigt.


   
SvaraCitera

Gör först så att du frågar de varför allt det där händer. Kräv att få en förklaring! Fråga om röntgen, och om de inte vill det, fråga då hur de kan vara säkra på att delar av tanden inte är kvar.

Ställ frågor till tandläkaren, det är det bästa sättet. Klaga inte utan ställ frågor och sluta inte förrän du känner dig nöjd med svaret.


   
SvaraCitera

skulle ringa och säga "hej jag drog ut en tand hos er för ett par veckor sen, och det känns inte ritkigt bra, jag skulle vilja träffa en tandläkare och få svar på lite frågor jag har. när kan jag få tid för det?" med en ev kort sammanfattning av mina problem för att de ska fatta vad det gäller,inte bara typ "min käft är lite blå"


   
SvaraCitera