Aviseringar
Rensa alla

Ska jag satsa på skate?


Ämnesstartare

Har under en period funderat på att försöka lära mig att åka skateboard. Jag har för nuvarande inget särskillt intresse (mer än att spela bas [n]) och jag söker en hobby som jag verkligen kan tycka är kul och brinna för. Kom fram till att skateboardåkning faktiskt skulle kunna vara nått för mig.

Mina funderingar är dock om det kanske är för sent för mig. har fyllt 18 år och känner mig så efter, Det känns som att det här borde jag ha tänkt på redan vid 13 års ålder eller liknande :(. Detta gör mig lite deppig och ibland känns det som det är för sent att "börja" med ny sport och liknande.

Ni som är erfarna. Ungerfär hur lång tid tar det innan man kan bli så pass bra att man kan glida runt på stan utan att skämmas och kanske kan sätt någon typ av enklara trick?

Kan tillägga att jag kanske inte är athlettypen direkt 😛 Alltså har jag inget vidare bollsinne och balans.

Obs!( Är inte fet :P)


   
Citera

minnor:

Ungerfär hur lång tid tar det innan man kan bli så pass bra att man kan glida runt på stan utan att skämmas och kanske kan sätt någon typ av enklara trick?

Är inte erfaren skejtare, har aldrig skejtat.

Men den tid det tar beror alldeles på hur mycket tid och kraft du lägger ner, så är det. lycka till! [y]


   
SvaraCitera

BLI DET INTE.
Det är det näst värsta ljudet man kan höra på stan, efter släpiga klackar som man gör från mils avstånd.


   
SvaraCitera
B3ll4

Det är 2009 nu, jag tycker inte att man ska åka skateboard. Kan du inte bara göra något vanligt, läsa böcker typ?


   
SvaraCitera

Åk skateboard om du tycker det är roligt, åldern är ju oväsentlig!


   
SvaraCitera

jag skejtar också. började för lite mer än ett år sedan. du är absolut inte för gammal för att börja med det nu! Kör hårt! dra ut och skejta så mycket du kan. finns ingen härligare känsla.

det är så olika med hur lång tid det tar för en att klara enklare trick. allt beror på hur mycket tid du lägger ner. [y]

lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Det är 2009 nu, jag tycker inte att man ska åka skateboard. Kan du inte bara göra något vanligt, läsa böcker typ?

Det är 2009 nu, kan du inte göra nåt vanligt, tanka hem ljudböcker eller nåt?

_________

För övrigt tycker jag att du ska börja, finns inget bättre än att åka skateboard! Jag började när jag var 14, är 16 nu. Dom flesta tycker att det är sent. Det bästa sättet att bli bra är väl att bara ha kul och inte känna nån press att bli sponsrad eller nåt sånt 🙂 Åk skateboard, ju mer du gör det, ju mer blir det, det enda du tänker på.. typ haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du bara har ett intresse kan skateboarding vara nåt för dig. Ganbatte!

Du är inte för gammal, det kan vi bara bocka av på en gång.

När du kan stå på en bräda medan den rullar, kan du åka skateboard. Om du kör intensivt en vecka kan du ha lärt dig att balansera skapligt, svänga och kanske till och med sätta en knagglig ollie. [smile]
Vissa lär sig skejta asbra på en månad, andra kanske behöver ett år. Det varierar (många faktorer).

Du behöver inte vara atlet, och balansen övar man på medan man står på brädan. [y]

GL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så här tkr jag
ta o köp en billig men bra brädda
om du har en kompis som åker så ta med han/hon te affären
s4en ut o åk du kan ju alltid försöka få med ett par kompisar att åka

jag e ingen proffs åkare själv
köppte en gammal kass skitboard av en kille för en hundring
i början var det extremt pinsamt att cyckla med bräddan i handen för man skämmdes efter som man var dålig på att åka
det gör man men om man bara siktiar in sig på att ha kul vilket jag gjorde så lönnar det sig i efterhand
man kanske inte blir en tonnyhawk rampare
eller en rodny mullan trixare
men man kan i alf ha kul!
o jag träffade mkt härligt folk undertiden fick drygt ihop 10 nya vänner
vilket jag inte ångrar så
MITT personliga råd e känn efter e vad andra tycker om dej viktigare än att ha kul
när du har taggit reda på det så e det bara att agera på vilket sätt du vill men som jag säger det viktigaste e att ha kul[smile]


   
SvaraCitera

B3ll4:

Det är 2009 nu, jag tycker inte att man ska åka skateboard. Kan du inte bara göra något vanligt, läsa böcker typ?

[bigsmile][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej! jag kör skate kan:
kickflip
nollie
ollie
nosmanul+manual
shove it
pop shove it
50 50
tailgrab
heelflip
varial kickflip
och stalegrab


   
SvaraCitera

Känner en påg som är tatuerad, spelar bas och skejtar. Han är cool.


   
SvaraCitera

Om du vill slå dig, bryta ben och armar så visst[crazy]


   
SvaraCitera

minnor:

Har under en period funderat på att försöka lära mig att åka skateboard. Jag har för nuvarande inget särskillt intresse (mer än att spela bas [n])

Fan satsa på longboarding istället... verkar ju riktigt najs!

Jag är 24år, jaaaag ska fan lära mig^^


   
SvaraCitera

minnor:

Kan tillägga att jag kanske inte är athlettypen direkt 😛 Alltså har jag inget vidare bollsinne och balans.

gör inget, bara horsepundare som åker bräda ändå[wink]


   
SvaraCitera