Aviseringar
Rensa alla

ska jag skaffa kungspyton???


alexus
Ämnesstartare

Hej jag är 15 år och har alltid varit väldigt fascinerad av ormar på senaste tiden har jag viljat skaffa en och jag har läst på väldigt mycket om hur man tar hand om dem och så. Jag vill helst ha en kungspyton för jag tycker dem är i lagom storlek och är väldigt vackra. vad tycker ni???

min mamma är ganska emot det men jag försöker övertala henne.
sen är det också så att jag har en hund hemma,så jag vet inte om det blir problem p.g.a det .om jag har ormen på mitt rum som är på övervåningen där min hund aldrig är så kan det väl inte vara så mycket problem. vad tycker ni som har en orm eller har erfarenhet av det???


   
Citera

Om du hade läst väldigt mycket om ormar hade du vetat svaret på din fråga. Således har du inte läst ens i närheten av tillräckligt.

Svaret är därför (delvis) nej.


   
SvaraCitera

Blir ledsen av djur i bur [sad]


   
SvaraCitera

NÄÄÄÄÄÄÄ [cry] skaffa en kisse ist [cute] alternativt en tigerunge om du gillar det farliga i vardagen.


   
SvaraCitera

Galet att det är tillåtet att ha djur som tigrar som husdjur på vissa ställen. Stackars tigrar. Såg Scarface och blev arg på att en stackars tiger stod fastkedjad vid ett träd och med en jätteliten kedja och i panik försökte komma loss. Hoppas att den åt upp den ansvarige för det.


   
SvaraCitera

En kungspyton är väl inte den bästa nybörjarormen. Varför inte en majsorm? När du skaffar orm är det viktigt att du har ett terrarium som är minst lika stort som ormen så att den kan sträcka ut sig ordentligt, det måste dessutom vara högt så att ormen kan klättra om den vill. Å är du säker på att du verkligen kommer vilja ha den där ormen i 25-30 år?


   
SvaraCitera

isola:

Blir ledsen av djur i bur

Du har väl fiskar?


   
SvaraCitera
alexus
Ämnesstartare

nubbie:

En kungspyton är väl inte den bästa nybörjarormen. Varför inte en majsorm? När du skaffar orm är det viktigt att du har ett terrarium som är minst lika stort som ormen så att den kan sträcka ut sig ordentligt, det måste dessutom vara högt så att ormen kan klättra om den vill. Å är du säker på att du verkligen kommer vilja ha den där ormen i 25-30 år?

Jag tycker majsormar är en aning för små för min smak. som sagt om jag ska ha den här ormen i upp till 30 år, vill jag ju gärna ha en orm jag älskar.


   
SvaraCitera

alexus:

Jag tycker majsormar är en aning för små för min smak. som sagt om jag ska ha den här ormen i upp till 30 år, vill jag ju gärna ha en orm jag älskar.

Luna Lovegood:

nej

Luna Lovegood:

nej

Luna Lovegood:

nej


   
SvaraCitera

du ska skaffa en kungsboa. boa constrictor är världens bästa djur [love]


   
SvaraCitera

eller en nätpyton om du bestämt ska ha en pytonorm.


   
SvaraCitera
alexus
Ämnesstartare

Birgrrr:

du ska skaffa en kungsboa. boa constrictor är världens bästa djur

har kollat väldigt mycket på dem också väldigt vackra men blir inte dem väldigt långa? tror inte jag kan ha så stort terrarium nämligen :/


   
SvaraCitera

alexus:

har kollat väldigt mycket på dem också väldigt vackra men blir inte dem väldigt långa? tror inte jag kan ha så stort terrarium nämligen :/

de ska inte vara i terrarium. man ska ha den i sängen så man har någon att kramas med när man är ensam på natten [love]


   
SvaraCitera
alexus
Ämnesstartare

Birgrrr:

de ska inte vara i terrarium. man ska ha den i sängen så man har någon att kramas med när man är ensam på natten

det låter jätte mysigt[love]


   
SvaraCitera

hoppas antingen
1. du är ett troll
2. din mamma säger nej
3. du själv förstår hur jävla dum du är som funderar på att skaffa orm när du har noll koll
4. DU ÄR ETT TROLL PLZ


   
SvaraCitera