Aviseringar
Rensa alla

Ska jag skapa en anonym blogg?


Ämnesstartare

Ja, jag har funderat ett tag på att skaffa en anonym blogg (förutom den här på um) men jag vet inte riktigt om jag ska göra det. Vart på väg flera gånger men sen slutar det med att jag inte gör det. Är lite smått rädd för konsekvenserna. Tror ni att det är stor risk att någon kan komma på vem jag är? Vill ju skriva om allt jobbigt men även vardagen liksom så jag vet inte hur jag ska göra för om nån som känner mig skulle råka läsa bloggen så kanske de förstår att det är jag om jag skriver för mycket om vardagen. Ska jag göra två olika bloggar som inte har någon koppling alls? Snälla ge mig åsikter!! Vad tycker ni?


   
Citera

Skapa en och sätt ett lösenord på så kan du ha den som dagbok och skriva vad fan du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zillan:

Vad tycker ni?

Alltså
Jag gjorde en anonym blogg när jag hade det svårt och det hjälper faktiskt. För man berättar saker för omvärlden, så länge man håller det generellt och inte söker dålig uppmärksamhet så är det väldigt rörande att läsa en sådan blogg.

Go for it.
Well, om du skriver massa hemskt om ett förhållande med någon och den bara råkar komma in på den länken så kan den ju känna igen sig. Då finns det enkla knep som att ändra namn på personer osov.

Det är väldigt enkelt att hålla dem anonym du behöver inte vara rädd för att någon ska komma på det.
[y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

WickedBarbie:

Skapa en och sätt ett lösenord på så kan du ha den som dagbok och skriva vad fan du vill.

Kan ju hända att man vill att folk ska se. Så världen ser hur hemskt det är där man inte kollar.

Kom däremot på en falsk identitet och kom på nya namn på din/dina pojkvän/mamma/kompisar. Skriv också att du har bytt namn på dem och att du vill hålla dig anonym.
lycka till [smile]


   
SvaraCitera

elinwest:

Kan ju hända att man vill att folk ska se. Så världen ser hur hemskt det är där man inte kollar.

Det blir ju bara attentionwhorigt. Typ.

Ps. Din bild påminner om La Roux-Elly. Bra grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinwest:

Kan ju hända att man vill att folk ska se. Så världen ser hur hemskt det är där man inte kollar.

Alltså.. jag vet inte riktigt vad jag vill. Man vill ju att folk ska läsa den men samtidigt så skulle det ju vara bra att ha den som en dagbok för sig själv liksom. Men jag tror jag ska fundera lite på detta...

elinwest:

Kom däremot på en falsk identitet och kom på nya namn på din/dina pojkvän/mamma/kompisar. Skriv också att du har bytt namn på dem och att du vill hålla dig anonym.

Tack så mycket för tipset. Tror faktiskt att jag ska göra det för man får ju en liten "push" att fortsätta skriva om man vet att någon läser. Man tappar liksom inte lusten att skriva så fort. Vilket jag iförsig inte tror jag kommer göra ändå, men men...


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Ps. Din bild påminner om La Roux-Elly. Bra grej.

Ja, dock för mycket smink.


   
SvaraCitera

om du med "anonym" menar att du inte skriver ditt namn och din adress i klartext så tror jag att du underskattar hur lätt det är att lista ut personers identitet på internet. det är rätt mycket som måste tänkas på för att det faktiskt ska vara anonymt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är rätt mycket som måste tänkas på för att det faktiskt ska vara anonymt.

Som vad?


   
SvaraCitera

Zillan:

Som vad?

rätt mycket. jag skulle sammanfatta, men det ligger i mitt intresse att folk misslyckas fullständigt med att hålla sig anonyma. det finns gott om idioter på internet som inte förtjänar anonymitet.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja, dock för mycket smink.

Sant sant, men ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WickedBarbie:

Det blir ju bara attentionwhorigt. Typ.

Ps. Din bild påminner om La Roux-Elly. Bra grej.

Nja det beror ju på... om det är en "hjälp mig, jag orkar inte leva nå mer" blogg eller om det är mer generella saker, om hur det faktiskt är hos oss ungdomar..

Visst är det hon som gör bulletproof? Isf vet jag inte om jag ska ta det positivt eller negativt.


   
SvaraCitera

elinwest:

Nja det beror ju på... om det är en "hjälp mig, jag orkar inte leva nå mer" blogg eller om det är mer generella saker, om hur det faktiskt är hos oss ungdomar..

Visst är det hon som gör bulletproof? Isf vet jag inte om jag ska ta det positivt eller negativt.

Sant. Men det får det ju ändå inte bli för detaljerat (med tanke på anonymiteten) och då känns det ganska fail ändå.

Yup, ta det som en komplimang. Jag är mycket förtjust i La Roux.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vafan ska man ha en anonym blogg till för, då är det väl bättre om du skriver i papper eller ngt ?[tard]


   
SvaraCitera

jag har haft blogg sen min pappa och min brosa tog min dagbok typ 1 år sen? [confused] Dom läste allt.. sen jag skaffade blogg. har satt kod och allt och gjort det till dagbok! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pink_lover:

jag har haft blogg sen min pappa och min brosa tog min dagbok typ 1 år sen? Dom läste allt.. sen jag skaffade blogg. har satt kod och allt och gjort det till dagbok!

Det är ju ett väldigt bra sätt. Har inte råkat ut för det själv men är rädd för att göra det, så jag funderar på att göra så med.. Men en liten annan fråga då.. var skaffade du din blogg? för jag har hört att inte alla låter en sätta kod på sin blogg. Har det fungerat bra?


   
SvaraCitera