Forumet - ska jag skita i p-pillren?

ska jag skita i p-pillren?

430 0 2

Hej! Är medveten om att jag nog borde snacka med en barnmorska men tänkte höra lite här.

Äter sen ca 3,5 månad p-piller, prionelle heter dom. De har funkat jättebra för mig, inga jobbiga biverkningar. En vanlig biverkning ska vara minskad sexlust (och humörsvängningar) men jag kände inte av något sådant. Tills för bara några dagar sedan :( Det har inte hänt något speciellt i mitt liv alls, men i tisdags kände jag mig rätt så dämpad och var inte alls sugen på sex. Brukar annars vara sugen på sex minst en gång om dagen typ. Sen så har det fortsatt så, i onsdags var jag också lite nere och blev inte alls kåt av det som brukar göra mig kåt. Testade att ha sex men det var inte alls skönt, det kändes liksom inget.. 

Så kan det vara så att den här biverkningen plötsligt börjat verka på mig? :( Trots att jag ändå tagit dom i 3,5 månad? 
Kanske lite fort att döma efter bara några dagar, men jag känner mig verkligen inte som mig själv längre och det gör mig typ ännu mindre sugen på allt...

Funderar på att bara sluta ta dom, imorgon eller så, för att se en skillnad.
Eller så väntar jag till nästa mens? Har en veckas piller kvar på nuvarande karta.

Väldigt tacksam om ni kan hjälpa mig.. om någon varit med om liknande eller så.