Aviseringar
Rensa alla

ska jag skriva till honom? .. vad?


Ämnesstartare

Jag har fått en kille på hjärnan men vågar inte börja skriva till honom på fb. Vi har gått i samma klass från förskolan till nian (går 3de på gymnasiet nu) men jag har varit en ganska blyg tjej som inte pratar med killar så ofta. Nu har jag typ inte pratat med honom på tre år förutom att hälsa och så.. Men han skrev till mig på fb för två v sedan, han höll på och förfestade så kanske började bli lite full och vi sa inte jätte mycket. Iaf sen dess har jag inte kunnat slutat tänka på honom. Han har alltid varit något i mina ögon och har liksom gillat han lite smått, vi var tex "tillsammans" några gånger under låg-mellan stadiet x) Han blev iaf tillsammans för något år sen med en tjej som också gick i våran klass på högstadiet men dom har gjort slut för några månader sedan.. Jag har ingen aning om hur de gjorde slut eller varför så jag vet ju inte om dom fortfarande gillar varandra eller vad de har för relation egentligen, allt jag vet är det som händer på fb och där är dom båda singlar.

Jag skulle så gärna vilja ta kontakt med honom men vet inte vad jag ska säga eller prata om. Jag vet ju inte om han över huvud taget skulle vara intresserad utav mig. Kanske är det för tidigt att ta kontakt om de nyss har gjort slut, eller?

Och om vi nu skulle inleda någon kort konversation på fb och jag sen inte hör något mer från honom, är det kört då eller kan man säga hej igen?

Ge mig också gärna tips på vad man kan prata om och inte bara hej hur är det? vad gör du?.. Ska man fråga något om hans relationsstatus eller är det för på?

Det blev många frågor nu men jag skulle bli jätte glad för svar [smile]


   
Citera

Skriv till han bara! Du märker på sättet han svarar om han är intresserad eller ej. Tänk inte för mycket utan kör bara [smile]


   
SvaraCitera

xxmxx:

Kanske är det för tidigt att ta kontakt om de nyss har gjort slut, eller?

Om det var flera månader sen de gjorde slut är det inte för tidigt att försöka ta kontakt iaf.

xxmxx:

Och om vi nu skulle inleda någon kort konversation på fb och jag sen inte hör något mer från honom, är det kört då eller kan man säga hej igen?

Vissa personer är dåliga på att ta kontakt trots att det är intresserade och egentligen vill, det behöver inte betyda något alls mer än att personen föredrar att du tar kontakt föst.

xxmxx:

Ge mig också gärna tips på vad man kan prata om och inte bara hej hur är det? vad gör du?.. Ska man fråga något om hans relationsstatus eller är det för på?

Fråga inte om hans relationsstatus, det är för på. Det lär ju dessutom visa sig ganska snabbt om ni börjar snacka ändå. Du kan ju lite skämtsamt fråga om du får chans på honom igen, lite humor som visar att du har självdistans och lekfullhet, men ändå tydligt att du är intresserad typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om vi skulle skriva nudå.. jag är så dålig på att veta vad jag ska säga. Det kommer bara bli "hur är det" och "vad gör du" i princip.. Vad ska jag säga för att få honom att höra av sig igen (om han nu skulle vara intresserad) så att han inte glömmer bort det bara.

Kan man säga nått i stil med, "vi borde festa ihop" eller "ska vi byta nummer" men hur ska man säga det utan att han inte tycker jag är för på..?? [cute]


   
SvaraCitera

Skriv "hej! lust o ta en fika i veckan? :)"
VAD KAN HÄNDA?? [smile]


   
SvaraCitera

Alltså du? Det där med ''hej,hur är det osv, det är ju en bra början ? Han kommer väl säkert skirva något han med! Så du kanske inte behöver tänka på det så mycket. Ta det lite lugnt i början, och när ni väl har snackat många gånger ca 1-2 månader så kan du ju försöka fråga saker du vill veta,ta reda på lite fakta, och sen om det går bra då kannske du kan fråga om ni kan fika eller något? Eller bowla eller något, gör något kul, jag tycker ''fika'' är så..seriöst. Skriv till honom idag ? 😀 Sen så berättar du hur det går.
Lycka till nu, du har ingenting att förlora! HEJJA! ^^


   
SvaraCitera

xxmxx:

Ge mig också gärna tips på vad man kan prata om och inte bara hej hur är det? vad gör du?..

Du kan prata om gamla minnen...


   
SvaraCitera

xxmxx:

Kan man säga nått i stil med, "vi borde festa ihop"

Ja det kan man! Gillade det asmycket faktiskt.[smile] Tycker inte det är för på.


   
SvaraCitera

mänsklig kemi är inte så häftigt att du behöver göra en stor grej av det.


   
SvaraCitera