Aviseringar
Rensa alla

ska jag ta kontakt?


Ämnesstartare

Hej på er!
Igår var jag på en informationskväll där vissa anställda också var med från en annan by ca 6 mil härifrån,vi brukar inte ha några träffar med dem men denna gången blev det så här. Jag som många andra på företaget är yngre förmågor och där fanns naturligtvis en tjej som jag blev intresserad av. Vi pratade och hade kul ihop tillsammans med handledaren då vi delades in i grupper om 4 st.
Hon verkade vara intresserad av typ samma saker som jag och hade ett moget sätt och ,fan jag kan inte glömma henne. Hon var speciell, verkligen värd att ge en chans. Men kvällen gick ju fort och vi lär väl inte träffas fler gånger ,det ser inte ut så iaf.
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Kan inte sluta tänka på henne. Det enda jag vet är hennes namn och hittade hennes telefonnummer på nätet.

Sitter och funderar på vad jag ska göra. låta det vara, skicka ett sms o försöka få kontakt men samtidigt känns det lite påträngande. Hon kanske är upptagen eller blir väldigt väldigt förvånad över varför jag vill ha kontakt med henne.

Någon som har något klokt tips att ge mig,allt SERIÖST uppskattas..


   
Citera

Ge det en chans! Däremot tycker jag du ska undvika sms, det känns lite stalking. "Hej det är Henrik från företaget igår. Hur är det?"
Ring henne istället! Du tyckte ju att ni hade ganska delade intressen, så ni kommer säkert att kunna prata om något.

Risken finns ju att hon kanske skulle reagera skeptiskt om någon man träffat från företagsgruppen ringer upp. Det låter farligare än vad det är, då vet du att hon inte är intresserad men att du har gett det ett försök. Bättre än att skita i det, tycker jag.


   
SvaraCitera

henke4545:

Någon som har något klokt tips att ge mig,allt SERIÖST uppskattas..

Du har ju kollat upp hennes namn på nätet så någon diskret "ojdå"-metod är uteslutet.
Come straight! Hör av dig, säg att du tycker att hon var intressant och fråga om hon vill hitta på något.
Rakt och ärligt - the gentlemans way.
OCH GÖR DET NYKTER! [smile]


   
SvaraCitera

När du ringer: presentera dig så hon kommer ihåg vem du är. Berätta att du tycker att ni hade trevligt igår och försök hålla hennes intresse uppe genom att prata om sådant du tycker är intressant och som du upplevde att hon också tyckte om. Försök låt självsäker, var inte rädd för att säga saker. Om hon hänger med i samtalet ni för, fråga henne om hon vill ses nån dag och hitta på nå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henke4545:

Någon som har något klokt tips att ge mig,allt SERIÖST uppskattas..

Myksa:

Rakt och ärligt - the gentlemans way.

Låter som att du har allt att vinna och inget att förlora =)


   
SvaraCitera

Men snälla nätvandrare [tired]
Finns ni på riktigt eller är ni helt vanliga kliché-botar..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm,, låter bra det ni säger,synd man ska vara så blyg bara....


   
SvaraCitera

ta inte kontakt tills lut kommer hon säga men vi kan väl vara kompisar och du kommer inte vilja äta på 2, kanske 3 veckor. sånt sårar kniven i hjärtat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Finns ni på riktigt eller är ni helt vanliga kliché-botar..?

Vördade Tickstart!

När jag tänker efter så vet jag faktiskt inte ens själv, i frågan ligger en djupare filosofi än man kan tro. Om man ser människans beteende som hjärnans produkt efter hantering av tillhandahållen information, och dessutom ser en kliché som någonting som har funnits lämpligt och passande i många andra likartade situationer, så skulle ju varje fras som människan spottar ur sig vara en kliché, emedan munnen bara häver ur det som hjärnan finner mest passande för stunden i förhållande till tidigare liknande upplevelser.

Trots det så har jag kommit fram till att åtminstone jag finns på riktigt, men det betyder nödvändigtvis inte att jag inte då och då låter en kliché slinka ur mig. De är ju så förträffligt användbara...!

henke4545:

mm,, låter bra det ni säger,synd man ska vara så blyg bara....

Om du vet hennes nummer så kan du ju kolla adress och skicka blommer. Hardcore.
Skriv ditt nummer på lappen och skriv att om hon har en pojkvän och om han i själva verket är drömprinsen så önskar du dem lycka till!

Att du är blyg kan du ju inte göra nånting åt, förutom att inte låta det hindra dig. Du kan ju faktiskt skriva det också på kortet =)


   
SvaraCitera

henke4545:

Någon som har något klokt tips att ge mig,allt SERIÖST uppskattas..

Jag skulle nog inte göra det, glömma och gå vidare. Men jag vet förstår inte förrän jag varit med om det själv. Iaf, gör det om du känner för det. Antingen kan du sluta tänka på henne (om det går, förstår att det inte är lätt) eller så kan du kontakta henne, skicka ett sms eller nåt. Upp till dig. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm, svårt o veta hur ja ska göra.. blommor är kanske inte så dumt, men uppskattar verkligen en tjej det i 20 årsåldern?

Ringa det vet ja inte riktigt om jag vågar, sms är ju bra,har man tur kanske man kan få msn sen är de ju lättare att få kontakt..

samtidigt tänker ja,hon kanske inte vill,undrar vad man är för någon påträngande idiot..

"livet är fullt av svåra vägval" kan man nog säga att detta e ett av dem...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egentligen är det bättre att ringa. Men om man är lite feg så är det helt okey att skicka ett sms.

En gång när jag var på djurö som blev jag kär i en tjej. När vi åkte hem så trodde jag inte att jag skulle få träffa henne för än nästa gång vi åkte dit. Men jag började sms med henne, senare började vi chatta på msn och det slutade men att hon blev kär i mig och vi blev ihop.

Så tveka inte. Skicka ett sms om det känns jobbigt att ringa. Men kom ihåg om hon inte svara på ditt sms så skicka inget nytt för än nästa dag. Annars kan hon kanske tycka att du gör intrång i hennes liv.

Lycka till.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaninen:

En gång när jag var på djurö som blev jag kär i en tjej. När vi åkte hem så trodde jag inte att jag skulle få träffa henne för än nästa gång vi åkte dit. Men jag började sms med henne, senare började vi chatta på msn och det slutade men att hon blev kär i mig och vi blev ihop.

Trevligt, låter ju som det kan vara värt att satsa på..Tror jag vet vad jag ska skriva i sms:et. Eftersom det är ett transportföretag vi jobbar för så gick utbildningen ut på att vi skulle köra på ett sätt som drar mindre bränsle.. så jag skulle kunna skriva "hej, Har du lyckats köra något bränslesnålare efter utbildningen? //Henrik"
Blir det bra tror ni?

Kaninen:

Så tveka inte. Skicka ett sms om det känns jobbigt att ringa. Men kom ihåg om hon inte svara på ditt sms så skicka inget nytt för än nästa dag. Annars kan hon kanske tycka att du gör intrång i hennes liv.

mm ha lite tålamod om inte man får svar direkt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir nog bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaninen:

Det blir nog bra

Tack kaninen... men då får man väl vänta några dagar osså så hon har hunnit köra lite innan man frågar hur det går...

Hoppas på detta kan gå bra,så man kanske får hennes msn,sen kan vi nog prata på i timmar om jag känner henne rätt..


   
SvaraCitera