Aviseringar
Rensa alla

Ska jag ta tillbaka mitt ex?


Ämnesstartare

Jag behöver verkligen hjälp...

Det är nämligen såhär att för ca 7 månader sedan så blev jag ihop med min första pojkvän. Det var han som tog kontakt med mig och var dökär i mig redan innan jag ens visste vem han var, så han gillade mig mer än vad jag gillade honom (ingen kärlek vid första ögonkastet med andra ord) och jag var t.o.m. redan på G med någon annan innan han kom in i bilden.
Hursomhelst, han var verkligen en sådan pojkvän jag alltid velat ha. Han var 100% min drömkille både på utseendet och personligheten.
Dock så var det ett par problem: han hade väääldigt hemskt förflutet (sånt man hamnar i fängelse för), han var manodepressiv och en massa andra psykiska sjukdomar, han drack typ varje dag, han gick aldrig till skolan (vilket var jobbigt då vi gick på samma skola) och han var väldigt kärleksfull mot sina killkompisar (speciellt sina bästa killkompisar han haft sex med, då han var bi), han hade haft sex med över 100 pers, tidigare varit otrogen, var extremt svartssjuk m.m.

Men trots det så var vi lyckliga i många månader, han var otroligt kärleksfull och han sa jämt hur vacker jag var och ja, han var helt enkelt underbar.
Dock var problemet att, även om vi gillade varandra, så var vi mycket olika.
Jag var nykterist (typ), han drack hela tiden. Jag var en ascocial nolifer, han var ute och festade varje helg, kanske t.o.m. vardag.
Det gjorde vårt förhållande så mycket svårare, då jag faktiskt har en slags fobi för att vara runt mycket folk och tappa kontrollen (alltså dricka) på okända platser o.s.v. (jag är extremt neurotisk typ, haha).

Hursomhelst, vid slutet av förhållandet så hamnade jag i djup depression och jag var knappt kontaktbar, även om jag egentligen ville vara det. Han blev trött på mig och gjorde slut.
Jag sa att det var helt okej, att det var bäst så. Men då typ freakade han och sa att han ville försöka igen, så vi beslöt oss för det.
Dock hade han träffat en annan tjej en vecka innan han gjorde slut (och han var otrogen mot mig med 2 tjejer medan vi var ihop) och plötsligt så var det en jävla tävling mellan mig och henne, om vem som älskade honom mest och vem han skulle välja av oss.
Så jag blev så otroligt arg då det är helt respektlöst mot båda parterna och sa att jag aldrig ville se honom igen.

Och nu till det jobbiga: Jag hade aldrig känslor för honom undertiden vi var ihop, visst, jag älskade honom antagligen, som typ en bror, men inget mer. Och det är först nu, efter vårt breakup som mina känslor kom, antagligen nu när jag insåg att jag förlorat honom och börjat tänka på alla underbara minnen vi faktiskt hade tillsammans. Drömmer också ofta om att vi är ihop igen, och då är jag mer lycklig än vad jag någonsin varit tidigare...

Bör dock påpeka att han efter vårt breakup började sprida falska rykten om mig, avslöjade en av mina största hemligheter över hela internet och gav mig en könssjukdom...
Men trots det så saknar jag honom varje dag.

Dock bör ni veta detta, för att ni ska förstå att han inte var den enda som var elak i förhållandet:
*Jag ljög om i stort sett allt. Dock i rädslan för att han skulle göra slut, ingenting annat... t.ex. så sa jag att jag var oskuld när jag träffade honom, men i själva verket blev jag våldtagen 3 månader tidigare.
*Jag gick aldrig på saker med honom, då jag var så neurotisk som jag var, och rädd. Gick inte på hans stora spelning bara därför.
*Jag ville inte lära känna hans kompisar, då de verkade lite väl accepterande (typ som om han hade mutat dem). Dock insåg jag senare, efter vårt breakup, att så inte var fallet.
*Jag har extrema "trusting issues" och litade aldrig på honom (dock med anledning då han faktiskt var otrogen?), även om han verkade litade på mig.

Så frågan är:
Ska jag göra det jag funderat länge på nu, att jag tar kontakt med honom och typ.. pratar ut (och säger sanningen, all sanning)? Är det möjligt att det kan funka igen, då åtminstone jag lärt mig en läxa av vårt tidigare föhållande?
Är han värd det...?

(Han är "Det är komplicerat med -tjejen han träffade en vecka innan vi gjorde slut-" och vad jag har hört så har han svårt att gå vidare efter mig. Kan det möjligtvis vara så att han tänker på mig lika mycket som jag tänker på honom?)

P.S. Om ni behöver fler detaljer kan jag försöka ge er det.

Förlåt för skitlång text. :s


   
Citera

Nej. Det verkade dåligt och kommer inte bli bättre.


   
SvaraCitera

Det tycker jag Absolut. Han låter som ett kap! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nej. Det verkade dåligt och kommer inte bli bättre.

Kanske det... tror egentligen innerst inne att jag bara inbillar mig att allt kan fixas, men ja. Har starka känslor så.. och jag är väldigt olycklig varje dag, och just nu är tanken att bli ihop med honom det enda jag kan tänka mig göra mig lycklig. 🙁

Emopinglan13:

Det tycker jag Absolut. Han låter som ett kap! [y]

God bless sarcasm?


   
SvaraCitera

Loveless:

och jag är väldigt olycklig varje dag, och just nu är tanken att bli ihop med honom det enda jag kan tänka mig göra mig lycklig. 🙁

Du kommer inse om någon månad om att du kan klara dig jätte bra utan honom.

Tex det där med att han spred ryckten och berättade hemligheter för alla. Jag skulle aldrig prata med den personen mer, det är otroligt elakt.

Jag håller min ex-partners hemligheter även om vi inte är tillsammans, det är uppenbart att man ska göra det.

Svin är han. [no-no]


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att du borde gå tillbaka till honom. Men samtidigt kan det vara bra att reda ut saker/prata ut med honom för att veta att du tog rätt beslut. Tror det kanske är lättare att försöka släppa känslorna för personen om man vet själv att det inte skulle fungerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i fanskapet och hitta på nåt annat. Börja sticka kanske? 🙂


   
SvaraCitera

Lyssna på alla visa kvinnor här och ta inte tillbaka fanskapet, annars blir du garanterat mer sårad.


   
SvaraCitera

Vill du ha ett förhållande där du beter dig illa mot honom och han beter sig illa mot dig? Om du vill ha ett förhållande med honom för att du tror att du/han/ni kommer bete sig annorlunda den här gången så borde du inte ta tillbaka honom. Vill du ha ett förhållande som är precis likadant som det ni hade första gången så kanske du borde ta tillbaka honom.


   
SvaraCitera

Nejnej. Det vore ju verkligen som att skjuta sig själv i foten.


   
SvaraCitera

det finns ju en anledning till att det gick åt helvette. Försök ta och gå vidare istället.


   
SvaraCitera

Nej nej nej och återigen NEJ. Släpp tanken, ni verkar inte vara bra för varandra, för att vara helt ärlig. Sorry.


   
SvaraCitera

Hur kunde du ens låta en sån kille komma bort från början[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loveless:

han var väldigt kärleksfull mot sina killkompisar (speciellt sina bästa killkompisar han haft sex med, då han var bi), han hade haft sex med över 100 pers, tidigare varit otrogen, var extremt svartssjuk m.m.

Låter som en helyllekille... [rolleyes]

Loveless:

plötsligt så var det en jävla tävling mellan mig och henne, om vem som älskade honom mest och vem han skulle välja av oss.

Brudar...

Loveless:

som typ en bror, men inget mer.

Men du hade sex med honom? [chocked]

Loveless:

Dock bör ni veta detta, för att ni ska förstå att han inte var den enda som var elak i förhållandet:

Sluta, det rättfärdigar inte något av hur han vart eller betett sig mot dig. Han förtjänar inget annat än stryk.

Loveless:

Ska jag göra det jag funderat länge på nu, att jag tar kontakt med honom och typ.. pratar ut

Nej.

Loveless:

Är det möjligt att det kan funka igen, då åtminstone jag lärt mig en läxa av vårt tidigare föhållande?

Nej.

Loveless:

Är han värd det...?

Verkligen inte. Släpp den här jävla nollan och skaffa en riktig kille istället.

Loveless:

P.S. Om ni behöver fler detaljer kan jag försöka ge er det.

Behövs inte. Detta räckte gott och väl för att förstå att det här är inget annat än ett riktigt bottenskrap. Förstår inte hur ni tjejer envisas att jaga efter idioter som dessa.

Gå vidare bara. Släpp allt och ta bort allt som har med han att göra. Bilder eller vad du nu har. Släng allt och gå vidare. Han kommer att vara glömd om nån månad och sen har du säkert en ny och förhoppningsvis bättre kille.


   
SvaraCitera