Aviseringar
Rensa alla

Ska jag ta vaccinet?


Ämnesstartare

Cacaoxo:

1. du skyddar dig själv emot gris sjukan
2. du skyddar andra genom att inte smita vidare
3. tack o hej

Håller med + att hennes avatar är en nära på naken tjej vilket är ännu mer +.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det inte, du förstör din kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jahade kunnat vinna detta men pallar inte.
ta det bara inte, onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Ta det inte, du förstör din kropp.

Hur då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du pajar ditt naturliga skydd mot det, sen finns det en hel del suspekta ämnen i vaccinet, sen om du vill ta ett vaccin som inte är speciellt testat är det upp till dig. Ser inte varför man ens vill ta vaccinet, fler dör av andra mycket vanligare sjukdomar varje år, inte kommer staten och vill vaccinera alla för det. Löjligt är vad det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Hur då?

Lyssna inte på Visioner, det är ett troll som sprider desinformation. Du får troligtvis biverkningar i form av feber och ömhet i armen, men det går över efter max tre dagar. Jag har själv inte tagit det, utan detta är vad dom som jag känner som tagit det säger. Poängen med ett vaccin är ju att du injiceras med en lindrig variant av sjukdomen du ska skyddas mot för att kroppen ska lära sig att känna igen den och bilda antikroppar. Du pajar m a o inte alls ditt naturliga skydd, du stärker det. Vaccinet i fråga innehåller en liten mängd kvicksilver, det är det enda "suspekta" ämnet du får i dig, och dosen är mindre än vad en östersjötorsk innehåller


   
SvaraCitera
Issen

Ta inte... politiska anledningen är att det är så förbannad dyrt... och vi håller på att massvaccinera hela folket emot en influensa som är extremt mycket svagare än den vanliga vilket bara ett fåtal vaccinerar sig mot varje år. För att vi ska fortsätta skydda oss mot svininfluensan ska vi alltså massvaccinera varje år? Känns ju vettigt att folk som helt plötsligt befinner sig i riskgruppen ska vaccinera sig mot denna svaga skiten med inte mot vanliga.

För de andra så är influensa ett av de snabbast muterande och anpassningsbara virusen och de har ju redan rapporterats in att de muterat sig och huruvida detta vaccin skyddar vet man ju inte... och förmodligen har den just muterat sig för att folk är "skyddade" så de brukar vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

och vi håller på att massvaccinera hela folket emot en influensa som är extremt mycket svagare än den vanliga

Var har du fått det ifrån? Att svininfluensan skulle vara mycket svagare än den vanliga influensan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lallaren från Ibiza:

Lyssna inte på Visioner, det är ett troll som sprider desinformation.

Och du är en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Och du är en idiot.

Det vet jag inte om jag håller med om. Att däremot lägga upp en länk med en gammal kongressledamot som pratar om ett vaccin som drogs in pga felaktigheter år 1976 är rätt trolligt, då det inte är relevant för fem öre i denna diskussion


   
SvaraCitera

Fan jag blir aldrig sjuk så jag behöver då verkligen inte!


   
SvaraCitera
Issen

Zwift:

Var har du fått det ifrån? Att svininfluensan skulle vara mycket svagare än den vanliga influensan?

Ja, sjukvården själva kanske.

Och jag menar då inte i bemärkelsen att man kanske inte får lika hög feber etc men med de att den inte är lika farlig.

Vanlig influensa dödar rätt många hundra tusen människor per år om inte mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lallaren från Ibiza:

Det vet jag inte om jag håller med om. Att däremot lägga upp en länk med en gammal kongressledamot som pratar om ett vaccin som drogs in pga felaktigheter år 1976 är rätt trolligt, då det inte är relevant för fem öre i denna diskussion

Varför är det inte relevant? Hur många dödsfall har svininflusensan orsakat? Typ 3000 världen över? Inte speciellt mycket högre än vad vanlig influensa orsakar, frågan är då varför detta "nya" "superdödliga" virus knappt dödar? [bigsmile] Frågan är varför man vill försämra sitt immunförsvar, och sina framtida barns hälsa pga en löjlig överdriven svininfluensa. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

du skyddar andra genom att inte smita vidare

Ja, tänk vad tragisk om allt folk börjar smita.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är onödigt att ta det, om du inte blir sjuk så lätt så är det inte så farligt om du inte tar det, och det är bara onödigt att få in massa skit i kroppen och den är inte så himla mycket farligare än andra inflensor.


   
SvaraCitera