Aviseringar
Rensa alla

Ska jag välja tyska 3 när jag inte ens kan tyska? (gymnasieval)


Czar
 Czar
Ämnesstartare

Tjo!

Jag har just valt ett program på gymnasiet men sedan kom det här, att välja mellan tre språk. Jag tänker välja tyska, men problemet är att jag inte kan ens tyska, jag gick i "B-språk" extra engelska av ett stort misstag.

Och det är tyska 3 det handlar om. Ska jag välja tyska ändå? Jag jobbar flitigt med skolan och tror inte att det ska vara ett problem om jag spenderar 1h per dag att lära mig språket via nätet.

Ska jag välja det då? Är väldigt tacksam för svar.


   
Citera

Eh, hur svag är du inte som människa då om du låter oss ta ett sådant beslut? [shake]

Känner du att du har någon nytta av tyska i livet?


   
SvaraCitera
Czar
 Czar
Ämnesstartare

S3ON:

Eh, hur svag är du inte som människa då om du låter oss ta ett sådant beslut?

Känner du att du har någon nytta av tyska i livet?

Jag tror det, ifall jag flyttar till tyskland för att jobba med teknik där.


   
SvaraCitera

Czar:

Jag tror det, ifall jag flyttar till tyskland för att jobba med teknik där.

Då så.


   
SvaraCitera

Klart du ska ta dig an en tyska!


   
SvaraCitera

S3ON:

Eh, hur svag är du inte som människa då om du låter oss ta ett sådant beslut? [shake]

Alltså varför är du så jävla dryg S30N? Samma sak mot tjejen som hade haft oskyddat sex. Kan du inte bemöta folk med lite respekt istället för att peka ut brister du hittar? Jisses alltså [no-no] Man up


   
SvaraCitera

Får man ens välja tyska steg 3 om man inte läst tyska i grundskolan..?

du får nog plugga en hel del under sommaren (och kanske redan nu) för att ta igen de år du missat.

Czar:

1h per dag att lära mig språket via nätet.

... [crazy]

S3ON:

Eh, hur svag är du inte som människa då om du låter oss ta ett sådant beslut?

är man en svag person för att man frågar om något man inte vet något om? [rolleyes] Han har inte läst tyska och har därmed ingen koll på var nivån ligger på tyska steg 3. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är man en svag person för att man frågar om något man inte vet något om?

Starka människor söker sig till informationen utan hjälp i form av skrift eller tal. Därefter klarar de av att ta beslutet. [smile]

g*nus:

. Kan du inte bemöta folk med lite respekt istället för att peka ut brister du hittar?

På så vis lär de sig ju inte att följa S3ONs regelverk genom livet. [sad]


   
SvaraCitera

Jag vet inte de..


   
SvaraCitera

de som haft språk hela högstadiet har väl ändå inte lärt sig mer än ett fåtal ord, så var det för majoriteten av min språklass i ettan iaf


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

de som haft språk hela högstadiet har väl ändå inte lärt sig mer än ett fåtal ord, så var det för majoriteten av min språklass i ettan iaf

[love]


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

hej yllefilt


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

hej yllefilt

hej maparan jag har pluggat idag hela dagen i skolan har du!?[mad][mad][mad][blush]


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

hej maparan jag har pluggat idag hela dagen i skolan har du!?

vad duktigt! själv hittade jag ingen mening i att gå


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

vad duktigt! själv hittade jag ingen mening i att gå

tack. det var ju mindre bra.. men du hade då säkert inte gjort något i skolan om du hade gått.


   
SvaraCitera