Aviseringar
Rensa alla

Ska jag vänta och hoppas eller gå vidare?


Ämnesstartare

Hej.

Nu har min flickvän lämnat mig pga inga känslor kvar för mig.

Kan börja med att säga att tjejen har velat ha mig i ett helt år innan och varit helt tokig i mig. Vi har ändå varit vänner under hela året och hon har alltid kommit till mig om hon haft det jobbigt hemma osv. Hon ville ha mig mer än någon annan i hela världen. Hon sa att jag hade allt, var snygg, klär mig modernt och är en känslosam kille som alltid är där och hur snäll som helst. (vilket allt är sant)

Vi började att verkligen ses och pröva med en relation att vara mer än vänner, vilket ledde till det. Vi var tok-kära i varandra och ville vara med varann hela tiden. Hennes föräldrar tyckte väldigt mycket om mig och jag dom. Allt var hur bra som helst! Vi sågs varje helg och kanske två dagar på vardagarna då jag också sov över. (vi var bara hos mig ett fåtal gånger, men jag gillar inte att vara hemma hos mig på något sätt).

Nu till det tråkiga, hon gjorde slut för 4 dagar sen (10:e februari) pga att hon inte längre hade känslor för mig. Veckan innan hon gjorde slut var hon helt frånvarande och skrev aldrig till mig och ville knappt ses typ. Hon sa även att hon inte har haft tid med andra saker så som skolan, kompisar osv, men jag har sagt till henne att behöver hon tid med det så får hon det och att det var helt okej, men tydligen så funkade det inte för henne ändå.

Nu till frågan, ska jag vänta och hoppas på att hon ska ta tillbaka mig? Det finns några tecken på att hon faktiskt fortfarande vill ha mig, att min favorit tröja hon fick av mig är kvar hemma hos henne, hon får använda min spotify och våra mysbilder på Facebook finns kvar. Jag vet att hon inte börjat träffat någon ny med tanke på att jag är bra vän med hennes bästa vän som håller koll på henne och hon vill att det ska bli hon och jag igen. Så ska jag vänta och hoppas att hon gjort ett misstag?

Kan även tillägga att jag är 18 och hon 16, bor i olika orter ungefär 1 mil ifrån så distansen är inget problem.

Behöver svar snabbt så jag slipper oroa mig i onödan! Tack!


   
Citera

Försök gå vidare så fort som möjligt. Annars blir det bara värre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saken är också den att vi fortfarande håller kontakt och lovat varann det, men jag har inte hört av mig till henne sen igår och tänker inte höra av mig fören hon skrivit något till mig. Den strategin brukar funka för att hon ska inse att hon saknat mig och har gjort ett misstag, det är det jag hoppas på.


   
SvaraCitera