Aviseringar
Rensa alla

ska köpa dator osv, kom och gläns med er kunskap!


Ämnesstartare

Ska börja plugga på annan ort och kommer behöva lämna min stationära dator hemma, och behöver således en ny.

Bärbart är ett krav, och ultrabooks vore inte fel alls, min budget är ca 8000, men om jag lägger emellan själv kan jag punga ut 10k. Med tanke på hur mycket bättre PCs blivit i förhållande till macbook air ser jag inte riktigt varför jag borde köpa Apple då det är såpass mycket dyrare.

Måtten skall helst vara mindre än 25x35 (runt 13-14" 16:9 ratio) och ju lägre vikt ju bättre med tanke på att den skall bäras omkring lite var stans.

Det jag kollat in det senaste är bland annat ​Asus Zenbook UX32VD-R4002V samt ​Asus Zenbook UX32A-R3001V men jag är öppen för andra förslag. Hjälp vore väldigt uppskattat.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag hade köpt lenovo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

10k

[tard][tard][tard][tard]

aristoteles:

Jag hade köpt lenovo.


   
SvaraCitera

Jag är en ASUS-fanboy och min kamrat har en Zenbook och den är förbannat snygg.
Och sånt är viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag hade köpt lenovo.

Tickstart:

Jag hade köpt lenovo.

Jag funderar nästan på en Lenovo IdeaPad U310, överlag känns lenovo jävligt välbyggda osv.

Dock hittar jag alldeles för lite recensioner för att väga osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äre inte thinkpad så äre inte lenovo [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

äre inte thinkpad så äre inte lenovo

aa fasst jo :SSS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

aa fasst jo :SSS

kanske :$ ser ba ingen poäng me att ha lenovo om man inte ska ha en dator som ser respektabel ut, ist för nån stockolmsfjöl hippieshit med glatt yta och andra färger än svart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag funderar nästan på en Lenovo IdeaPad U310, överlag känns lenovo jävligt välbyggda osv.

Sant, ska man köpa lenovo så är thinkpad det man satsar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

kanske :$ ser ba ingen poäng me att ha lenovo om man inte ska ha en dator som ser respektabel ut, ist för nån stockolmsfjöl hippieshit med glatt yta och andra färger än svart

grejen är väl att man inte kan få ultrabooks med den designen, annars hade jag köpt den, tycker den är jävligt praktisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Sant, ska man köpa lenovo så är thinkpad det man satsar på.

jag har inte hittat någon med vettig vikt och batteritid, men det kanske är mitt letande det är fel på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

grejen är väl att man inte kan få ultrabooks med den designen, annars hade jag köpt den, tycker den är jävligt praktisk.

Annars tycker jag Asus prylar är helt ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

jag har inte hittat någon med vettig vikt och batteritid, men det kanske är mitt letande det är fel på.

Själv använder jag ofta en eee 901[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

jag har inte hittat någon med vettig vikt och batteritid, men det kanske är mitt letande det är fel på.

x220?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

x220?

den enda modellen inom min budget (9k) har sämre hårddisk och skärm än Zenbook UX32VD, och väger dessutom mer. Å andra sidan skulle jag kunna köpa till en SSD men då kostar den lika mycket som ovan nämnda dator vilket jag inte riktigt ser hur den är värd.


   
SvaraCitera