Aviseringar
Rensa alla

Ska man acceptera och gå vidare eller stanna och kämpa


Back4U
Ämnesstartare

Jag är den glada tjejen som har ordspråket "ju fler desto bättre", jag är driven och flera projekt på gång för att var 17år, militärbruden som går bygglinje och den tjej som ingen hatar. Men nu går allt åt helvette, den starta militärbruden alla snackar om har gått i dvala. Skit samma

Allt blev värre för några dagar sen när jag mötte killen jag gillade på stan hade inte pratat på 1 månad, så vi snackade lite så kom en annan kompis (som visste att jag gillade honom) och hoppade "åå är de här han omg, omg" ni fattar.. Han tyckte såklart de va skumt, sen ville min kompis följa med på en fest som jag och den här killen skulle på. Sagt o gjort, jag mådde skit för jag litar inte på henne och fick i mig lite för mycket. Fanns en till kille (låt oss kalla honom kille2) så han började hålla på med mig och så ser jag helt plötsligt hur min kompis är över den killen jag gillar. Jaja shit hapens det behöver inte förstöra något tänkte jag.

Idag frågade killen (nr1) ifall min kompis gillade honom så troligtvis så är min chans helt bortblåst.

Så nu är frågan: Deppa ihop och leva med att min kompis ÄNNU ÄN GÅNG tagit mina kompisar/loverboys eller ska jag prata med henne? Men jag vill samtidigt inte förstöra för kille1 för även om jag gillar honom otroligt så vill jag att han ska må bra....

Jag vet inte och min toplåt på spotify är "Jag gråter bara i regnet" och "here comes goodbye" by rachel flatts.. de här är inte bra...


   
Citera

men va vadå tagit herregud är det en tröja ni pratar om eller
var lite mer tydlig för henne med "Jag gillar den här killen vore skitsött av dig om du kunde försöka ragga på ngn annan tills jag slutat ha en crush på honom" och herregud bruden du behöver ignen kille för att vara på topp? Du är ju killer girl på egen hand?! Låt inte nån snubbe dra ner dig liksom. acceptera, förlåt och gå vidare tycker jag verkar som bäst grej för denna situation


   
SvaraCitera

VAR INTE PASSIV SÄTT DIG BAKOM RATTEN I BILEN SOM KALLAS DITT LIV OCH STYR SJÄLV


   
SvaraCitera

WHO RUN THE WORLD GIRLS PEPP PEPP PEPP


   
SvaraCitera

Back4U: "ju fler desto bättre"

Seriöst? Vad menar du med det mottot?


   
SvaraCitera
Back4U
Ämnesstartare

Ja sorry, håller med om att det är otydligt men bra att du förstår iallafall 🙂
Jag är absolut ingen som faller för alla , är 17 och detta är den ända killen jag gillat på fleeera år så därför tycker jag oxå de är dålig stil av "min kompis" att göra som hon gör eftersom hon känner mig och hon vet att jag är seriös om det. Så nej behöver ingen kille egentligen men de är grejen att hon gjorde som hon + så låg hon med en kille i min klass och sa att jag var oskuld som han sedan har spritt vidare men som en vinkel som om jag är "mammas flicka, aldrig rört en kille". Skit samma jag tänker inte ligga med någon bara för att få bort "stämpeln" men varför säger hon ens så till någon som hon vet kommer sprida det vidare? 

elverpigen: WHO RUN THE WORLD GIRLS PEPP PEPP PEPP


   
SvaraCitera
Back4U
Ämnesstartare

Nu när jag skriver detta ser jag allt svart på vitt, borde nog snacka med henne annars radera henne ur mitt liv..


   
SvaraCitera

Back4U: ag är absolut ingen som faller för alla , är 17 och detta är den ända killen jag gillat på fleeera år så därför tycker jag oxå de är dålig stil av "min kompis" att göra som hon gör

du skrev ju att "ska jag ba stå ut med att hon snor kille/kompis för mig IGEN" dvs händer ofta tolkar jag det som? Bra att vara ärlig med sina känslor för vänner och säga "nu sårade du mig drf att" istället frö att sura i tysthet för hon kanske intefattar att hon gjort något "fel". så prata med henne lite lugnt och sansat


   
SvaraCitera

Back4U: Nu när jag skriver detta ser jag allt svart på vitt, borde nog snacka med henne annars radera henne ur mitt liv..

Det här tycker jag låter som en bra idé. 

Vill f.ö påpeka att vad du har skrivit i tråden verkar du även klok och ha ganska gott om självinsikt så tror att oavsett hur det går så lär du kommar över det. 


   
SvaraCitera
Jeay_L

Peppsvar: 

Min kompis snodde killen jag berättat att jag var intresserad av och trodde vi var på G, iallafall som han sa det, strulade endel å sådär... Iallafall dom blev tillsammans jag var asledsen och sa typ upp kontakten med kompisen (hade känt henne sen lågstadiet), han dumpade henne efter typ 3 veckor, 

5 år senare, gissa vems namn som står bredvid mitt namn på ytterdörren? 😉

Men, du verkar vara en klok tjej - var öppen för din vän om du verkligen verkligen gillar nån, om hon varje gång går och är på exakt den killen du är intresserad av så hade jag nog inte gett mycket för henne som vän, faktiskt! Lovar att du kommer hitta just precis DEN där killen! 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

"Det kommer flera"

Kanske.


   
SvaraCitera
Back4U
Ämnesstartare

elverpigen: "ska jag ba stå ut med att hon snor kille/kompis för mig IGEN"

Hon har förstört mina bra vän-relationer till killar (då jag inte tycker om dem på de viset fast dem gör det, de slutar oftast i att vi blir bra vänner). Exempel; en klasskompis som är speciell för mig, det är en sådan person som jag kunnat gå till fått en kram och så är dagen bra även om den började kasst 🙂 MEN hon låg med honom och spred ut att jag va oskuld till hela min klass, inte för att de är en lögn men det är ingenting man går runt och säger till någon om man är vänner, jag skulle aldrig snacka sånt, inte ens på fyllan!


   
SvaraCitera
Back4U
Ämnesstartare

Jeay_L: Min kompis snodde killen jag berättat att jag var intresserad av och trodde vi var på G, iallafall som han sa det, strulade endel å sådär... Iallafall dom blev tillsammans jag var asledsen och sa typ upp kontakten med kompisen (hade känt henne sen lågstadiet), han dumpade henne efter typ 3 veckor, 

5 år senare, gissa vems namn som står bredvid mitt namn på ytterdörren? 😉

O shit hur i hela friden överlevde du dem 3 veckorna?!?! 


   
SvaraCitera
Jeay_L

Back4U: O shit hur i hela friden överlevde du dem 3 veckorna?!?!

Ehm, killkompis blev rebound! 


   
SvaraCitera