Aviseringar
Rensa alla

Ska man få läsa upp betyg på komvux?


Schism:

Aha, tur. Behöver läsa matte b.

Bäst att passa på innan komvux tas bort helt mvh positiva pia


   
SvaraCitera

Ja, jag läste upp några av mina betyg på komvux. Hade avlidit om jag ej fått göra det. 

Fullständigt sjukt att man inte får det längre.


   
SvaraCitera

ja tycker det är givet att man bör få göra det.. 

Vill läsa om engelska A (heter nog 5 nu) men får inte det 🙁
Jag fick ett godkänt men känner inte att jag har kunskaper nog i engelska för att läsa engelska B (6?) som jag gick icke godkänt i.
Det finns iofs något som kallas prövningar men känns inte alls som ett bra sätt för mig för det är inte betyget som är mitt problem..


   
SvaraCitera

Nu är det plötsligt bättre att få F en vad det är att få E/godkänt. Väldigt genomtänkt.


   
SvaraCitera

högskoleprovet?


   
SvaraCitera

Man kan göra prövningar eller högskoleprov. Om det skulle vara så att både de som klarat kursen och de som inte klara kursen sökte till komvux, så skulle det vara lite orätvis för den person som inte klara kursen och inte kom in eller hur?
Just saying.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Det är intressant hur Björklund som skolminister (utbildningsminister?) kommer bli ihågkommen för hans katastrofala val inom skolpolitiken. Riktigt kass

Han är ett slags skolpolitikens Mussolini, han har skräniga, ambitiösa och auktoritära ambitioner som sedan kraschar riktigt jävla rejält och vederbörande framstår som världens pajas.


   
SvaraCitera
Kudhos

dazed:

Han är ett slags skolpolitikens Mussolini, han har skräniga, ambitiösa och auktoritära ambitioner som sedan kraschar riktigt jävla rejält och vederbörande framstår som världens pajas.

haha, ja. Riktig pajas. Tycker främst synd om de som går i grundskolan och blir testpersoner till Björklunds alla försök. Och alla dåliga resultat talar väl för sig själv.


   
SvaraCitera

Kudhos:

haha, ja. Riktig pajas. Tycker främst synd om de som går i grundskolan och blir testpersoner till Björklunds alla försök. Och alla dåliga resultat talar väl för sig själv.

Ja också lärarna får lida, med nya direktiv och "reformer" som nästan kategoriskt går emot all forskning på området, det skapar ju en osäkerhet och en maktlöshet i yrkesutövningen som knappast hjälper lärarna som redan har problem med status i samhället så att det räcker. Och Fridolin bara fortsätter som den nyttige lille idiot han är.


   
SvaraCitera

Ja!


   
SvaraCitera
Kudhos

dazed:

Ja också lärarna får lida, med nya direktiv och "reformer" som nästan kategoriskt går emot all forskning på området, det skapar ju en osäkerhet och en maktlöshet i yrkesutövningen som knappast hjälper lärarna som redan har problem med status i samhället så att det räcker. Och Fridolin bara fortsätter som den nyttige lille idiot han är.

Precis. Många lider av att ständigt ändra skiten. Och 100 dagars fixen fixade inget. Blä, blir så trött på allt sånt. 


   
SvaraCitera

Det är väl hur självklart som helst? 


   
SvaraCitera

Idiotiskt att man tagit bort den möjligheten. 


   
SvaraCitera

roligt det vore att komma in här nu och ba nej det ska man verkligen inte få


   
SvaraCitera

isola:
roligt det vore att komma in här nu och ba nej det ska man verkligen inte få

haha fan, tänkte nu ska jag skriva nej när jag läste några inlägg i början av tråden


   
SvaraCitera