Aviseringar
Rensa alla

Ska mannen ha rätten att avbryta partnerns graviditet ?


Czar:

nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
sincan

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Självklart, när ungjäveln väl är ute så är den ju helt plötsligt bådas ansvar. Såvida man inte nekar och vägrar ett faderskapstest (protip). Sedan är det ju bara fullständigt idiotiskt att behålla ett barn när inte båda parterna vill ha det, inte direkt optimalt att sätta ett sådant barn till världen.


   
SvaraCitera

asså hur tänker ni som röstar ja

hur ska detta tvång gå till
polisingripande, bältsäng, tvångssövning innan operationen?

...
liksom haha hallå


   
SvaraCitera

Czar:

nej (Du röstade på detta alternativ)

pizdakurac:

Inte avbryta den, men att avsäga sig underhåll och precis allting som tillhör.


   
SvaraCitera

Czar:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Absolut inte. Håller med

framtidskon:

hur ska detta tvång gå till
polisingripande, bältsäng, tvångssövning innan operationen?

det vore ju helt jävla vidrigt och traumatiserande. Det inte lika jävligt för män att betala för sin avkomma som att kvinnor ska misshandlas och tvångsopereras.


   
SvaraCitera

Mawns:

Nä, låt honom ta sitt jävla ansvar. Om han är dum nog att ligga med någon utan skydd/lita på tjejer så har han bara sig själv att skylla.

Med den logiken kan ju kvinnor också få skylla sig själva när de släpar hem en man efter krogen och blir våldtagen därpå.

Det finns absolut inget fel med att lita på människor. Och när det kommer till att sätta sin tillit till någon ur det motsatta könet så har männen det betydligt enklare än kvinnor enligt mina erfarenheter.

Vi verkar dessvärre vara mer naiva och lättmanipulerade. De ridderliga idealen finns inom oss. Kan de bara spela tillräcklig teater så kan de få alla sina önskningar uppfyllda av en man.

Finns det skydd mot att kvinnor inte ska bli utnyttjade i samhället så ska män också få ha det. Annars kan vi gå tillbaka till ett konservativt samhälle med konservativ värdegrund med könsroller där könen har ömsesidiga förpliktelser.


   
SvaraCitera

Man borde ha rätt att avsäga sig underhåll om barnet är oönskat.


   
SvaraCitera

Tror nog förhållandet blir lite jobbigt om den ena vill behålla barnet och den andra inte. Skulle i alla fall ej vilja vara med en sån människa som överväger att förstöra min framtid.


   
SvaraCitera

genus:

det vore ju helt jävla vidrigt och traumatiserande. Det inte lika jävligt för män att betala för sin avkomma som att kvinnor ska misshandlas och tvångsopereras.

Att betala underhåll för en unge man valt att avsäga sin kontakt med under 18 år skulle jag säga väger rätt jämt upp mot tvångsaborteringar. Saknar mannen dessutom en vettig inkomst och går på social-bidrag så hamnar (om jag inte minns helt fel) det på en skuld.

Sker hela processen under milda omständigheter, vilket kvinnan har en möjlighet att påverka, så borde det inte bli så traumatiskt för kvinnan. Handlar om inställning.


   
SvaraCitera

Rudolf kügersmatter:

Att betala underhåll för en unge man valt att avsäga sin kontakt med under 18 år skulle jag säga väger rätt jämt upp mot tvångsaborteringar

Mm okej. Jag går och frågar en del av Verklighetens Folk: min pappa som fick barn med en tjej när han var under 18 (och hon med för den delen) pga. slarv:

Jag: Pappa, är det värre att betala underhåll för en unge man valt att avsäga sin kontakt med under 18 år lika illa som att en tjej skulle behöva gå igenom en tvångsabort?

Han: Men gud det går inte att jämföra på det sättet. Det är såklart en olycklig situation att vara i, och visst är det jobbigt att ha ett barn man inte vill ha men det skulle inte funka på det sättet. Det finns inte direkt någon lösning. Vilken dum tes.
------

Och nej, det är inte lika illa att som man (som i genomsnitt tjänar mer pga. sitt kön) att betala för att ett barn som han har varit med att skapa en dräglig framtid. Jag tycker inte att någon som har blivit lurad av sin partner (typ att den lurar att den går på p-piller och aktivt försöker bli med barn trots att mannen inte vill) kanske inte ska behöva betala, men har man slarvat med skydd båda två och skitit i det så får man fan bita i det sura äpplet och leva med det.


   
SvaraCitera

Czar:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Skulle han alltså ha rätt att släpa henne till ett sjukhus där en tvångsabort skulle utföras? [shake][shake][shake]

Mawns:

Nä, låt honom ta sitt jävla ansvar. Om han är dum nog att ligga med någon utan skydd/lita på tjejer så har han bara sig själv att skylla.

+1


   
SvaraCitera

Förstår inte riktigt frågan så jag röstar inte, men tycker inte man ska kunna tvingas att försörja ett barn man inte vill ha. Om en kvinna behåller ett barn mot pappans vilja, oavsett om de är i ett förhållande eller inte, får hon vara beredd att försörja det själv. Att mannen borde använt preventivmedel är ett jättekonstigt argument. Man kan bli gravid trots att man använder det, och kvinnor kan ju även ljuga om att de tar p-piller (även om jag tror det är väldigt ovanligt). Precis som att kvinnor inte ska tvingas på barn de inte vill ha genom abortförbud (eller manlig vetorätt över deras kropp) ska inte männen tvingas på barn de inte vill ha.

Däremot borde det finnas ett mer utvecklat stöd från samhället till ensamstående föräldrar. Samhället utgår i princip från att alla familjer har två inkomster, och det är väldigt svårt att klara sig som ensamstående förälder.


   
SvaraCitera

Rudolf kügersmatter:

Att betala underhåll för en unge man valt att avsäga sin kontakt med under 18 år skulle jag säga väger rätt jämt upp mot tvångsaborteringar.

men lol din fåne


   
SvaraCitera

sincan:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

[cry][cry]


   
SvaraCitera

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Det ska vara ett ärende mellan båda parterna där ett ja alltid väger mer än ett nej


   
SvaraCitera