Aviseringar
Rensa alla

Ska mods få särbehandla sina egna trådar?


Ämnesstartare

Vägra låta folk diskutera någonting som är ens lite utanför trådområdet, ta bort inlägg som är relevanta men som inte faller dem i smaken etc.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

isola:

Jaa, lite favörer ska vi/de ju få! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Annat: (sur mod som vill förklara sig) (Du röstade på detta alternativ)

Som praxis bör inte moderatorer dela ut varningar och dylikt när det gäller sådant som de själva är involverade i, utan istället anmäla och låta någon annan ta hand om det. Jag misstänker att jag kan ha glömt att underrätta de nya moderatorerna om detta.

I övrigt så är det dock helt okej för moderatorer att "favorisera" sina egna trådar i den mån att de t.ex. kan be folk att hålla sig on topic, eller att de rensar bort spam ur tråden. D.v.s. sådant som de skulle göra i alla fall, bara det att de ägnar sin egen tråd mer uppmärksamhet. Inget konstigt i det.


   
SvaraCitera

isola:

Nej. Lika för alla! (Du röstade på detta alternativ)

(Är fortfarande sur på Exner för att han ändrade ett av mina inlägg bara för att han tyckte att grammatiken var dålig. Resultatet blev att inlägget fick en annan mening. Jag fick honom iofs att ändra tillbaka men tycker att inställningen från första början var dålig.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Annat: (sur mod som vill förklara sig) (Du röstade på detta alternativ)

Nej, men självklart var varningen berättalagd (hade gjort samma varningen om jag sett liknande ske i en annan tråd i forum PLUS) speciellt efter att jag bett er att sluta. Men vid nästa tillfälle så lovar jag att anmäla och låta någon annan moderator ta hand om ärendet.

Förövrigt så tycker jag det är bra att ni skapar sådana här trådar. För kritik är alltid uppmuntrad, speciellt om man är ny i moderatorssitsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agerar neutral Dold text: och förvirrad brevuggla, isola vill att ni tar bort varningspoänget eftersom köttfärssås inte sa till innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

isola vill att ni tar bort varningspoänget eftersom köttfärssås inte sa till innan.

Hon svarade kakaoxos inlägg som kakaoxo skrev efter mig? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej. Lika för alla! (Du röstade på detta alternativ)

(min uppfattning är att) regeln för övriga forumiter är "det som en gång postats i forumet tillhör sedan hela forumet", så att modsen skulle få kontrollera sina egna trådar känns lite märkligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Hon svarade kakaoxos inlägg som kakaoxo skrev efter mig?

Som sagt, bara brevuggla. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag minns att jag raderade en pinsam tråd åt Tobbish som kom överst när man googlade på hans nick. Nu är en tråd om hur han för in sin penis i min hals den första träffen, det är nästan lika illa [mad] (synden straffar sig själv).

Men aah, ogillar att vissa mods raderar inlägg som inte är OT :s
Som i den där tråden om alla [love] dag-tips. Sen kanske moden i fråga var dum och inte förstod att mitt inlägg tipsade om filmkväll, eftersom det jag skrev var att jag hade haft filmkväll med en vän förra året. Men jag tyckte att det var tydligt att jag tipsade [mad]


   
SvaraCitera

isola:

Nej. Lika för alla! (Du röstade på detta alternativ)

Knäpp till mig på nosen om jag gör något dumt, tack.

Nintendo:

Nu är en tråd om hur han för in sin penis i min hals den första träffen, det är nästan lika illa [mad]

[love]


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Annat: (sur mod som vill förklara sig) (Du röstade på detta alternativ)

Tycker defintivt inte att vi ska ge oss själva rätten att ändra på andras inlägg för att de inte faller oss i smaken. Om inte annat så försvinner ju då den dumma kommentarens skribent egna idiotförklaring om man själv går in och rotar. Och ingen vill ju egentligen bli av med idiotförklaringar; det är tacksamt underhållningsvärde. (nu menar jag inte att den som möjligtvis någon gång blivit tillrättavisad av en mod är en idiot, jag säger detta i ett kärleksfullt menat "the joke is on you"-tonfall.)

Ville egentligen rösta på flera alternativ. [sad] Oavsett vem som är trådskapare måste man ju se till att folk i tråden beter sig, men är det ens egna tråd vill man väl alltid att den ska bli lyckad och korrekt och så kanske man tar ut svängarna lite för mycket, bara för att man kan. För att trådarna är ens skötebarn, vad vet jag. Har egentligen inte gjort detta men har däremot låst trådar jag skrivit när problemet är löst etc etc, vet inte om det räknas.

Usch vad jag svamlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det för tråd alla snackar om? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej. Lika för alla! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jaa, lite favörer ska vi/de ju få! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera