Aviseringar
Rensa alla

Ska omskärelse tilllåtas?


Ämnesstartare

mediakatt:

Är dock emot omskärelse av spädbarn.


   
SvaraCitera

kill_enemy:

Precis, eller det kanske t.o.m gäller liv o död. Då måste det ju vara tillåtet.

ja det är ju så många som dör av att ha sina normala snoppar kvar. det hör man ju om varje dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

mediakatt:

Är dock emot omskärelse av spädbarn.


   
SvaraCitera

kill_enemy:

Ja, men bara för medicinska skäl (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

mjölk:

Men bara om det är SJÄLVVALT. Alltså ej på barn för att föräldrarna propagerar för det.

Att som förälder könsstympa sitt barn på grund av sina egna religiösa (van)föreställningar bör jämställas med barnmisshandel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

Ja, men bara för medicinska skäl (Du röstade på detta alternativ)

Är det lagligt att amputera kroppsdelar hur som helst? Får man amputera ett finger eller en tå med om det är religöst betingat?

Kanske skära av öronen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Får man amputera ett finger eller en tå med om det är religöst betingat?

Hoppas inte det, det låter helt sjukt.
Jag har för mig att det var i Afrika (eller nån annanstans) där de skar bort flickornas klitoris. Det ska vara riktigt, riktigt farligt också.


   
SvaraCitera

kill_enemy:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Men bara om det är självvalt.

kill_enemy:

Jag har för mig att det var i Afrika (eller nån annanstans) där de skar bort flickornas klitoris. Det ska vara riktigt, riktigt farligt också.

Ibland syr de ihop allt förutom ett litet, litet hål de kan kissa genom också. [smile] Party party.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

ja det är ju så många som dör av att ha sina normala snoppar kvar. det hör man ju om varje dag

"Trång förhud innebär svårigheter att dra tillbaks den för att göra rent och det kan leda till att penis blir inflammerad."


   
SvaraCitera

oggelgoggel:

"Trång förhud innebär svårigheter att dra tillbaks den för att göra rent och det kan leda till att penis blir inflammerad."

såklart att det ska göras om det behövs, men de flesta omskärelser skulle jag anta utförs av religiösa skäl.


   
SvaraCitera
Åtta

kill_enemy:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Nachac:

Vad gäller en själv ska man få göra det av vilken anledning som helst, men ingen ska behöva få det påtvingat om det inte är av medicinska skäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

Ja, men bara för medicinska skäl (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera