Aviseringar
Rensa alla

ska ringa några norskar


Lounge fact:

lol shit vad dåligt

men ne, sluta hata!!

Dold text: ok då, men den blir f1 bra när man lyssnat på den typ 10 ggr i sträck[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schlatan:

via bemmaningsföretag lär det vara omöjligt att misslyckas, dom fixar boende åt dig i vissa fall också, kan kosta en del i början men kan vara bätter och närmare en hostels

nja de jag sökt på gör inte det. helst vill jag inte ha via bemanningsföretag då de tar så pass mkt av lönen. men det är ju postivt att det är lätt att få jobb, man kan hoppa lite och välja lite hur man vill dagar. har redan ett plan b boende så behöver iaf inte hostels[smile]

Schlatan:

Nice, en släkting jobbade i butik och vart chef efter några månader bara. Ibland fattar ja inte varför folk ens är kvar i sverige och jobbar.

oj! vad coolt. nää.. varken sverige eller norge är så mycket skillnad i upplevelse vad jag märkt. enda som är drygt är väll att det kostar så sjukt mycket men det kan man komma runt på vissa sätt.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

men jag förstod åtminstone rätt bra vad hon sa i butiken så..

Det är ett bra tecken.

Lounge fact:

skulle blivit skitnervös.. en av arbetsgivarna jag mötte

Hatar att ringa arbetsgivare. Gäller att ge bra intryck, men jag är dålig på det.

Lounge fact:

vad hände då?

Det slutade med att han började nästan skrika i telefonen och vi träffades irl. Men förstod inte något då heller. Slutade jobbet några dagar efter. xD

Lounge fact:

men vill nog inte ha en chef som är så dryg ändå

Mmm, blir roligare så. Hoppas du får en bra o gla' chef!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ir f1 bra n

tordde du ironiskt posta den[sad][crazy][love] haha


   
SvaraCitera

Lounge fact:

många gånger jag typ förstår om jag tänker efter lite så verkar nog seg.

Hehe samma här men man får försöka att inte känna sig stressad, när jag ringde så kändes det som jag ibland satt en halvminut helt tyst och tänkte efter vad hon sa men det känns nog längre än vad det egentligen är. Men du förstod dem bra när du var där nyss eller?

Lounge fact:

vad var det för språk då? varför sköt du upp? fick du jobbet?

Det var norska, ringde jobzone där och hörde med dem och då höll de typ något intervju över telefon och de sa att de kunde ordna jobb åt mig om jag kom dit inom några dagar och ordnade allt det där man ska ordna. Men det var det som gjorde att jag aldrig kom iväg. Kände ingen där och allt krånglade med lägenhet och så skrämde väl mig lite så jag fegade ur. Vilket jag ångrar lite nu. [sad]

Sköt upp därför att jag trodde det skulle bli skitjobbigt att ringa dem men det gick som sagt rätt bra bara man kommit in idet. Så jag tror inte du kommer ha några större problem med det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det är ett bra tecken.

jaa[crazy] oslos dialekt verkar ok

Macktorsken:

Hatar att ringa arbetsgivare. Gäller att ge bra intryck, men jag är dålig på det.

ja.. är så stort liksom. vill bara ha det överstökat och få jobbet. måste vara så överdrivet (ngt ord på e.. euantistisk?) och trevlig.

Macktorsken:

Det slutade med att han började nästan skrika i telefonen och vi träffades irl. Men förstod inte något då heller. Slutade jobbet några dagar efter. xD

hahahaha. bodde du i norge då? alltså han måste kommit ifrån ngn annan stad än oslo.. vissa dialekter ska tydligen vara helt omöjliga


   
SvaraCitera

Lounge fact:

tordde du ironiskt posta den haha

haha njae...[blush][sad] fast visste att endast jag uppskattar den på denna sida om gränsen [party]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

ja.. är så stort liksom. vill bara ha det överstökat och få jobbet. måste vara så överdrivet (ngt ord på e.. euantistisk?) och trevlig.

Så du har (förmodligen) jobb där nu?

Lounge fact:

hahahaha. bodde du i norge då? alltså han måste kommit ifrån ngn annan stad än oslo.. vissa dialekter ska tydligen vara helt omöjliga

Jag var inte ens i Norge, var vid gränsen då. Azzå han måste ha varit värsta bonden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Hehe samma här men man får försöka att inte känna sig stressad, när jag ringde så kändes det som jag ibland satt en halvminut helt tyst och tänkte efter vad hon sa men det känns nog längre än vad det egentligen är. Men du förstod dem bra när du var där nyss eller?

ja man tjänar väll mer på det än bara "ok" och inte veta ett shit när man lägger på. jo alltså de flesta som pratar normalt förstår man väll helt okej, ibland bättre ibland sämre. åtminstone ett "va" i en konversation. men typ som när jag beställde en macka och kaffe idag han ba "vaerma?" jag ba "va?" "varema?" jag ba ".(paus) jahaaa! om jag vill ha den varm?" typ så blir det rätt mycket[crazy]

El Guaje:

Kände ingen där och allt krånglade med lägenhet och så skrämde väl mig lite så jag fegade ur. Vilket jag ångrar lite nu. [sad]

åh ok.. ja alltså det känns som en stooor tjänst att ha min syrra där som gjort allt detta och kan hjälpa mig + har ett bestämt plan b boende. skulle nog inte heller vågat annars.. blir så mycket göra själv och ett nytt land och så. men om du ångrar det nu, det är ju inte försent[smile]

El Guaje:

Sköt upp därför att jag trodde det skulle bli skitjobbigt att ringa dem men det gick som sagt rätt bra bara man kommit in idet. Så jag tror inte du kommer ha några större problem med det. [smile]

nää är bara innan liksom.. kan tänka mig att det tredje samtalet går lättast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

haha njae...[blush][sad] fast visste att endast jag uppskattar den på denna sida om gränsen [party]

aaa[crazy] du är ju värmlänning tyckte värmländska lät som hälften norska hälften svenska.. fick verkligen inte bukt på dialekten och hela min syn på värmländska förändrades.. helknäpp varen

Macktorsken:

Så du har (förmodligen) jobb där nu?

det pekar om det, om jag fixar detta bra nu och så! var ett butiksjobb som hon lät väldigt postiv.. och jag har mycket erfarenhet ifrån det.

Macktorsken:

Jag var inte ens i Norge, var vid gränsen då. Azzå han måste ha varit värsta bonden.

haha illa:S


   
SvaraCitera

Lounge fact:

du är ju värmlänning tyckte värmländska lät som hälften norska hälften svenska.. fick verkligen inte bukt på dialekten och hela min syn på värmländska förändrades.. helknäpp varen

[bigsmile] tkr det är stor skillnad![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

[bigsmile] tkr det är stor skillnad![no-no]

njaeee[crazy] alltså måste finnas olika värmländska typ för det där var något jag aldrig hört förut.. i karlstad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas det går bra! lycka till [party] + vad är det för jobb?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

det pekar om det, om jag fixar detta bra nu och så! var ett butiksjobb som hon lät väldigt postiv.. och jag har mycket erfarenhet ifrån det.

Så du åkte dit för att söka jobb? (hade för mig att du besökte ngn, eller de kasnek du också gjorde)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hoppas det går bra! lycka till [party] + vad är det för jobb?

tack[love] det är butiksjobb och barnehage

Macktorsken:

Så du åkte dit för att söka jobb? (hade för mig att du besökte ngn, eller de kasnek du också gjorde)

ja åkte dit för att fixa skattekort + söka jobb. min syrra bor där så bodde hos henne[smile]


   
SvaraCitera