Aviseringar
Rensa alla

ska söka sånt där telefonsäljarjobb


smisk
Ämnesstartare

behöver verkligen pengar, nu har jag slackat i exakt 222 dagar sedan studenten och jag kan inte riktigt leva på mitt sparkonto längre.
behöver liksom betala för en lägenhet (om allt går som det ska) från och med nästa månad, och ska resa en hel del i vår och sommar, så jag behöver CA$H!

min fråga är dock, om det är någon här som haft ett sånt jobb, och hur var det?

jag har nämligen telefonfobi och hatar att prata med människor, men jag behöver pengar så jag har inte så mycket val!


   
Citera

smisk:

spårkonto

vem sårar dig? [chocked]

xsaosinx:

min fråga är dock, om det är någon här som haft ett sånt jobb, och hur var det?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Knarko:

vem sårar dig? [chocked]

lol, trött 🙁


   
SvaraCitera

smisk:

lol, trött 🙁

haha och jag stavade fel jag med [blush]
spårar* ska det vara!


   
SvaraCitera

smisk:

jag har nämligen telefonfobi och hatar att prata med människor, men jag behöver pengar så jag har inte så mycket val!

Att kunna prata med folk över telefon är nog ganska viktigt att kunna skulle jag anta. Jag själv har svårt för det med nytt folk då jag kan börja stamma som en galning i början 😛
Men det är som med det mesta andra, träna, träna och träna, när du väl kommit in i det kommer det förhoppningsvis att flyta på utan större problem [y]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Knarko:

haha och jag stavade fel jag med [blush]
spårar* ska det vara!

[bigsmile][love]

Knarko:

Men det är som med det mesta andra, träna, träna och träna, när du väl kommit in i det kommer det förhoppningsvis att flyta på utan större problem [y]

Mjo, det säger pappsen också, det är inget jag tvivlar på att det stämmer! Det gäller ju mest att jag tar mod till mig och kör, men det är ju lite svårt att komma igång [rolleyes]


   
SvaraCitera

Har varit säljare/värvare, dock inte via telefon, och det grundläggande är att om du har några som helst problem med att ljuga dig blå för att lura av människor pengar för något de inte vill ha, så kommer det inte funka. Är du en heartless bitch så kan det funka dock.


   
SvaraCitera

Det beror på vart man jobbar eller? Vissa företag har ju en grunlön och sen får man provision, då är det la okej. Men på vissa företag får man endast provision, inte jätte kul [n]


   
SvaraCitera

KingGurka:

Är du en heartless bitch så kan det funka dock.

It's solved! [cheers]

Ba skoja hehe [blush]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

KingGurka:

Är du en heartless bitch så kan det funka dock.

score! nä men, har fått höra från kamrater som suttit i kassan på ica om alla idioter som frågar om var citronen är fastän de har fått veta svaret 7 gånger eller såna som tycker sig ha fått betala 4 öre för mycket och ska stå och tjaffsa, och ärligt talat, så har jag inte mycket problem med sånt, så jag tror mig klara såna situationer ganska bra.

LifeandDeath:

Det beror på vart man jobbar eller? Vissa företag har ju en grunlön och sen får man provision, då är det la okej. Men på vissa företag får man endast provision, inte jätte kul [n]

de jag kollat på har grund+provision, eftersom jag behöver en viss summa att klara mig känns det säkrast!

Penstrokes:

Ba skoja hehe [blush]

[cool]


   
SvaraCitera

smisk:

men jag behöver pengar så jag har inte så mycket val!

Norge?
Image


   
SvaraCitera

Bajwa:

Norge?

Boendet där är inte så mycket att hurra för rent pengamässigt har jag hört 😉


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Bajwa:

Norge?

smisk:

betala för en lägenhet

i centrala stockholm, dessutom, kan ej tacka nej till det!


   
SvaraCitera

Knarko:

Boendet där är inte så mycket att hurra för rent pengamässigt har jag hört 😉

Det gäller att planera. Men man får pengar, och ris är billigare i Norge än i Sverige [wink]


   
SvaraCitera

smisk:

har fått höra från kamrater som suttit i kassan på ica om alla idioter som frågar om var citronen är fastän de har fått veta svaret 7 gånger eller såna som tycker sig ha fått betala 4 öre för mycket och ska stå och tjaffsa,

Sånt har inte jag heller problem med. Men t.ex. när jag jobbade för comhem så var en säljare skitstolt när han sålt 10Mbits-lina till en 70-åring som inte ens hade en dator. Sånt pallar inte jag.


   
SvaraCitera