Aviseringar
Rensa alla

Ska ta mopedkort i April haha, men blir jag av med de om jag åker dit för bilstöld?


deuse:

så varför inte ta de?

Varför knycka bilar?


   
SvaraCitera

Jävla tattare [shake]


   
SvaraCitera

Du kommer inte få något körkort alls. Åkband på Grönalund ja, men inte körkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varför knycka bilar?

Kul, sen få pengar för några delar om dom är bra, tex radio, hjul mm.


   
SvaraCitera

baxarN


   
SvaraCitera

mm kul att ta andras saker [crazy][crazy][crazy] ska börja me de


   
SvaraCitera

deuse:

Kul,

Får du aldrig dåligt samvete? Tänk dig en ensamstående mamma med 3 ungar som ej har så gott ställt, risigt jobb o.s.v. Så kommer du och tar ägodelen som betyder mest för deras familj, prylen som gör det möjligt för mamman att köra sina ungar till dagis o.s.v.


   
SvaraCitera

S3ON:

Får du aldrig dåligt samvete?

Nej han är ju en rebellisk tonårspojke [rolleyes]


   
SvaraCitera

Du har lite märklig uppfattning om vad som är rätt och fel här i livet. [n]

I en annan tråd...

Hoppade med bilen igår, hur länge dröjer de tills polisen hämtar den? (anmäld stulen)

...är du jävligt förbannad över att någon har stulit din bil??? Du får väl respektera att om du stjäl från andra så kommer också folk att stjäla från dig. Stjäl du bilar och andra materiella prylar så får du acceptera att du kommer att få din egen moped, bil, mobiltelefon eller kanske tom dina dyraste kläder bestulen på gatan en mörk natt eller inbrott i ditt hem och bli av med både plattTV, stereo, dator och mobil. [bigsmile]

Har du aldrig hört talas om ordspråket att det du gör mot andra får du tiofalt igen?

Nu verkar du ju inte så där överdrivet intelligent så jag kan hjälpa dig på traven vad ordspråket innebär. Jo, det innebär att om du är snäll, vänlig och ärlig mot andra så kommer andra att vara supersnälla, supervänliga och superärliga mot dig. Men om du är elak, ovänlig och oärlig mot andra så kommer andra att vara jävligt elaka, jävligt ovänliga och jävligt oärliga mot dig och stjäla allt du äger. [wink]

Karma är ordet! Lär dig vad KARMA innebär!


   
SvaraCitera

Du vill stjäla bilar och försöka åka ifrån polisen men du är orolig för att torska så att du blir av med ditt moppekort?

Skit i att ha moppekort och åk bara, du är ändå körd och död inom ett par år om du inte trollar.


   
SvaraCitera

dagens ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Karma är ordet! Lär dig vad KARMA innebär!

Åt helvete med Karma, det är bara skit har ställt upp en jävla massa i mitt liv, sen när jag behöver hjälp med något så "ne, jag orkar inte, fråga någon annan" helvete vad irriterad jag blir på sånt, hjälpte en "polare" att få fram 5 000 på 2 dagar som han var skyldig fel folk riskerade mycket då. Och för några dagar sen frågade jag han om jag fick låna en röding av han, men inte fan fick jag de "ne, men jag orkar inte, kan du inte fråga någon annan". Så åt helvete med karma.

Jag vet fast nu har jag varken några dyra kläder, platt tv mm har en gammal sony Erikson den kan dom få ta haha 😀 Nej men jag accepterade att jag vart av med bilen, visst jag vart ju arg men inget mer med de.

dekadent:

Du vill stjäla bilar och försöka åka ifrån polisen men du är orolig för att torska så att du blir av med ditt moppekort?

Skit i att ha moppekort och åk bara, du är ändå körd och död inom ett par år om du inte trollar.

Vill? Jag har hållt på med de i ett halv år nu ungefär, och har lyckats fly från dom i en Honda prelude, men efter som min mor betalar kortet undrar jag om jag blir av med de om jag torskar, annars skiter jag i de. Jag vet att jag inte kommer leva länge men de skiter jag i, för ungefär 2 år sen var jag nära självmord var skit deprimerad, men bangade ur, så istället lever jag mitt liv som om varje dag vore min sista och skiter i konsekvenserna för det kan ju inte blir värre än att jag dör, och de gör inget.


   
SvaraCitera

deuse:

Åt helvete med Karma, det är bara skit har ställt upp en jävla massa i mitt liv, sen när jag behöver hjälp med något så "ne, jag orkar inte, fråga någon annan" helvete vad irriterad jag blir på sånt, hjälpte en "polare" att få fram 5 000 på 2 dagar som han var skyldig fel folk riskerade mycket då. Och för några dagar sen frågade jag han om jag fick låna en röding av han, men inte fan fick jag de "ne, men jag orkar inte, kan du inte fråga någon annan". Så åt helvete med karma.

Har du aldrig funderat över om det eventuellt kan bero på att du i grund och botten har valt väl "vänner"? Väljer du "vänner" som är lika kriminella som du själv är så kan du väl knappast förvänta dig speciellt mycket hjälpsamhet tillbaka. Det enda dom är intresserade av är väl att köra en skarpslipad kniv i ryggen på dig när du vänder ryggen till. Symboliskt alltså!

Väl rätt kompisar, polare, vänner mm så kan du få vänner för resten av ditt liv som ställer upp till fullo när du behöver hjälp. Men umgås du bara med kriminellt dräggel så kan du väl knappast förvänta dig så mycket mer. [sad][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Väl rätt kompisar, polare, vänner mm så kan du få vänner för resten av ditt liv som ställer upp till fullo när du behöver hjälp. Men umgås du bara med kriminellt dräggel så kan du väl knappast förvänta dig så mycket mer.

Du det fula är att det är tvärtom i mot vad du säger, det är vanliga personer som har kört kniven i ryggen på mig när jag har mått skit eller behövt hjälp, de som har behandlat väl och alltid ställt med tex tak över huvudet, hämtat saker mm, sen har de alltid respekterat mig, och de är "kriminella" personer som du kallar de.
Sen så blev jag mobbad/utstött i lågstadiet av helt vanliga personer, som idag är spelnördar som inte vågar säga i mot mig ens, fast jag visar dom respekt och är trevliga mot dom..
Och vad menar du med rätt kompisar?

Kan ta ett exempel, med en "vanliga" person, hade vart ute med några en vanlig höstkväll förföra året hade en spricka i nacken så kunde inte komma hem och bråkade med mina föräldrar så dom bad mig dra åt helvete så de hämtade mig inte (bor 2 mil från närmsta staden) men men, så hade vi vart hemma hos kallar han Erik så skulle mina polare dra hem följde med dom till bussen och säger hejdå. Sen ringer jag han och frågar om jag skulle kunna få sova på en soffa eller något för kunde inte komma hem och de var ca 0 grader ute och regnade.. men nej han "orkade inte" han skulle spela, och han hade jag ställt upp åt och gjort mycket för, men inte fan får man igen ett jävla skit för de. Så slutar med att jag sover i ett jävla dike för att det känns jävligt snyltigt att bara ringa runt och fårga "tja, skulle ja kunna få slagga hos dig ikväll?" och hittar inget jävla trapphus att sova i, så får sova i ett jävla dike, var något besviken efter de. Så "vanliga" personer ställer fan inte upp.


   
SvaraCitera

deuse:

Och om jag har stulit en bil och försäker köra ifrån dom men misslyckas, blir jag av med de då?

prova


   
SvaraCitera