Aviseringar
Rensa alla

Ska tjejer börja visa brösten?


Ämnesstartare

Såg denna videon på youtube idag och fick en liten funderare på varför det är så att vi män ska visa vårta bröstvårtor men inte tjejerna. Tycker det är diskriminerande! Från och med nu tycker jag att alla tjejer ska vara topless på stranden! vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

ja varför inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så du kan runka eller
nejtack gömmer helst allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, helst så mycket hud som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Få, inte ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är sjukt att det är olagligt för kvinnor att vara topless i vissa sammanhang men inte för män. Var bor vi egentligen


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Ser hellre att killar slutar visa brösten.
mvh ogillar bar hud.

i vilket fall är det bra jävla sjukt hur det ena kan vara stötande när det andra int är det.


   
SvaraCitera

Nachac:
Få, inte ska.

Bra spikat


   
SvaraCitera

Ja alltså, inte att man ska. Men om man vill ^. Jag menar, jag skäms inte. Har för 17 stått i bara underkläder (och nej, jag menar inte den sortens underkläder med kaniner på.. eller figurer. Utan de mer .. sexuella underkläderna) 
i fönstret och rökt. Jag menar, då var det hos en person som bor på bottenvåning och har hus rakt framför fönstret.
Jag skämdes inte, tyckte det var lite kul att personens grannar skulle få sig en rolig titt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vet jag.


   
SvaraCitera
mynona

Män kan täcka över bröstvårtorna om de vill och kvinnor kan visa sig dem om de vill: poängen är att det ska vara lika odramatiskt och accepterat för båda att visa dem. 

Att kvinnor inte ska visa brösten handlar om att brösten är sexualiserade, men det utgår ju från att det är mannens preferens man ska ta hänsyn till: det utgår från synen att mannen inte ska behärska sig sexuellt och det därför är kvinnans ansvar att inte provocera. 

Trots allt är ju även mäns bringa sexualiserad  av de som har det manliga könet som preferens, men den visas ändå fram. 


   
SvaraCitera
Exner

mynona

Trots allt är ju även mäns bringa sexualiserad  av de som har det manliga könet som preferens, men den visas ändå fram. 

Det festa av den historiska förklaringen till detta finns i att män har mycket sämre än impulskontroll än kvinnor. Först under sent 1900-tal som man har ställts till svar för det.


   
SvaraCitera
mynona

Exner:

Det festa av den historiska förklaringen till detta finns i att män har mycket sämre än impulskontroll än kvinnor. Först under sent 1900-tal som man har ställts till svar för det.

Ja, män har historiskt sett haft tillstånd att slippa sexuell impulskontroll. Man gör vad man får göra. Man kan se hur mäns självkontroll även 2015 skiljer sig åt - ju mer patriarkalt präglad kulturen är, dess mindre sexuell självkontroll behöver en man ha för ju mer sexuellt ansvar läggs på kvinnan. I vissa länder anses det fullt tillåtet för en man att tappa självkontrollen om han ser en kvinnas hår. 


   
SvaraCitera
Exner

mynona:

Ja, män har historiskt sett haft tillstånd att slippa sexuell impulskontroll. Man gör vad man får göra. Man kan se hur mäns självkontroll även 2015 skiljer sig åt - ju mer patriarkalt präglad kulturen är, dess mindre sexuell självkontroll behöver en man ha för ju mer sexuellt ansvar läggs på kvinnan. I vissa länder anses det fullt tillåtet för en man att tappa självkontrollen om han ser en kvinnas hår. 

Inte enbart sexuellt, men i övrigt håller jag med dig.


   
SvaraCitera