Aviseringar
Rensa alla

Ska träffa en kille men har redan pojkvän. Vad ska jag göra


Ämnesstartare

Okej  innan ni svarar vill jag ge er lite backstory.
han är 22år och jag blir 17 i år
jag har varit tillsammans med den här killen i snart tre år.de första året var perfekt mellan oss, vi var nykära och gjorde allt för att få träffas. Min mamma tyckte inte om honom först så under de första året gömde vi oss för att få ses.  Men han var väldigt svartsjuk. Det var jag också men jag lärde mig att komma över det.
Sedan under andra året började han sova hos mig. Mamma accepterade honom äntligen och det ledde till att han sovit hos mig alla dagar sen dess. Så i ungefär två år har jag inte sovit själv och han har typ bott hos mig. 

Men han började förändras, han blev argare och nu under de sista månaderna av 2015 har vi bråkat konstant. Han blir aggressiv och hans svartsjuka växer. Nu får jag inte gå ut utan att jag konstant måste hålla kontakt med honom och berätta vart jag är. Han sliter i mig och är väldigt hårdhänt då vi bråkar.

Men nu har jag träffat en kille som är riktigt snäll mot mig och han stöttar mig och tar hand om mig. 
Under laxfestivalen ( 18juli) så träffades vi och kysstes och det kändes så rätt.
och vi pratar konstant med varandra nu och jag tror jag börjar få en crush på honom.

vi ska sed i morgon( 30 juli) också..

men nu är jag så förvirrad och jag vet inte vad jag ska göra
hjälp


   
Citera

Har du kysst den andra redan så anser jag nog att du delvis varit otrogen mot din pojkvän. 
Men är det som du säger så gör slut med han då. 


   
SvaraCitera

Gör slut med din pojkvän och träffa den andra killen istället. 


   
SvaraCitera

Dumpa din pojkvän


   
SvaraCitera

alla förhållanden håller inte för evigt. tycker du bör göra slut och sedan om du fortfarande vill så träffa den andra killen. Kanske inte du ska berätta att du redan är kär i ngn annan då om han verkligen är så svartsjuk av sig.... 


   
SvaraCitera

Det värkar ju inte som att du är en människa som inte förtjänar hans misstro. Men gör vafan du vill så länge du fattar vad det är du gör o vad du själv är ansvarig för.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Dumpa din pojkvän. Någon som försöker kontrollera en ska man aldrig hålla fast vid. 


   
SvaraCitera

Det blir ju lite kasst nu, han du kysst vet om att du är i ett förhållande, så han vet uppenbarligen att du inte går att lita på.


   
SvaraCitera

Gör slut med din pojkvän och försök få stöd från omgivningen om han skulle bli våldsam/hotfull. Gärna från familj, men även från en kvinnojour om du behöver professionell hjälp, i och med att han redan visat aggressiva tendenser och agerat på ett sätt som är typiskt bland de fall man ser av våld i nära relationer.

Detta grundas på att han uppenbarligen inte behandlar dig bra, och att du har känslor någon annan stans. Ytterst är det såklart ditt val, men det verkar inte finnas någon rimlig anledning att stanna kvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla för alla råd, nu så har jag och (ex) pojkvännen gjort slut, men de blev ö då inget mellan killen jag kysste. Var nog ba en flört, men fick mig att komma ut ur förhållandet jag var olycklig i ❤️


   
SvaraCitera