Aviseringar
Rensa alla

Ska träffa en vän för första gången hjälp


Ämnesstartare

Hej igen kära ungdomar.se

Jag ska träffa en person i en stad vi är vänner men aldrig träffats förut. Låt oss säga såhär jag har inte haft en vän på 5 år lite mer och vet inte hur jag ska förhålla mig. Ingen av oss bor i denna stad och känner inte till den hen känner till den lite.

Vad gör man som vänner när man är över 20 års ålden? Hur ska jag för hålla mig och tänka. Har inte haft en vän på jätte länge


   
Citera
Ämnesstartare

ta en fika/öl, kanske spela biljard eller något, tänk inte, gör bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vara sig själv, hitta på något som båda gillar, prata om intressanta ting... Tråkiga svar men jag tror att det är något som är jättebra. Försök att ta det lugnt, se personen som verkligen din vän så du känner dig helbekväm. Ha det bra.


   
SvaraCitera

Jungman:
ta en fika/öl, kanske spela biljard eller något, tänk inte, gör bara

Att bara gå på känsla fungerar inte alltid så bra om det inte känns naturligt. 

OT: Försök hitta någonting ni båda tycker är intressant, vare sig det är ett visst samtalsämne, någon fysisk sysselsättning eller i princip vad som helst. Försök ta det lugnt och var vänlig. 


   
SvaraCitera

timpeltt:
Hej igen kära ungdomar.se

Jag ska träffa en person i en stad vi är vänner men aldrig träffats förut. Låt oss säga såhär jag har inte haft en vän på 5 år lite mer och vet inte hur jag ska förhålla mig. Ingen av oss bor i denna stad och känner inte till den hen känner till den lite.

Vad gör man som vänner när man är över 20 års ålden? Hur ska jag för hålla mig och tänka. Har inte haft en vän på jätte länge

Jag har varit med om precis detdär. Har aldrig haft vänner i mitt liv riktigt.

Dock pratat med personer på nätet som jag träffat.

Det infaller naturligt, du kommer automatiskt att prata. Du har redan styrkan att du vågat dig på en vän, du VILL verkligen ha vännen som vän på riktigt också. Därför kommer du automatisk att prata som en vanlig vän. Blir denna person inte din vän, pga att hen dissar dig, så, du kommer lära dig av dig själv.

Storablodådrorpumpade


   
SvaraCitera

Do or do not, there is no try.


   
SvaraCitera