Forumet - ska utvecklingsstörda få skaffa barn?

ska utvecklingsstörda få skaffa barn?

4506 0 107
jag håller på med ett arbete i skolan och behöver lite material. mitt ämne är "har utvecklingsstörda rätt att skaffa barn?"

jag undra om det finns någon som har egen erfarenhet eller någon i sin närhet eller bara vill tycka till om det frågan.

tack på förhan!

Spana också in:

Det är en ganska bra fråga... faktiskt, beror på vars gränsen går, t.ex. så räknas väl koncentrationssvårigheter som en utvecklingsstörning? Det är det ju väldigt många som har även om det inte är något annat fel på dom, bara att dom kanske inte är sådär jätte bra på t.ex. skolarbete

Men grov utvecklingsstörning kanske inte är så lämpligt!
Unexpected:

Så länge dom kan ta hand om sina barn så ja.

ja men vart går gränsen. föräldrar som endast kramar sina barn när dom blir tillsagda och måste ha en klocka som ringer för att dom ska komma ihåg att ge barnen mat, är det att ta han om sina barn?

när barnet är på samma intellektuella som sina föräldrar vid 4 års ålder, är det helt sunt?
flopsy:

föräldrar som endast kramar sina barn när dom blir tillsagda och måste ha en klocka som ringer för att dom ska komma ihåg att ge barnen mat, är det att ta han om sina barn?

[confused]

flopsy:

när barnet är på samma intellektuella som sina föräldrar vid 4 års ålder, är det helt sunt?

Japp