Aviseringar
Rensa alla

skadad i underlivet?


swyrx
Ämnesstartare

Hej, jag var tillräckligt dum igår för att ta cykeln och jag råkade halka till med den precis när jag skulle hoppa av och fick då cykelramen i ett hårt slag mot mitt underliv och när jag försiktigt trycker på västra sidan av venusberget och på blygdläppen så gör det mycket ont, som när man trycker på ett blåmärke typ. Jag kan knappt sitta med benen i kors.

Kan det vara något allvarligt eller är jag bara öm o de går över?


   
Citera
Ämnesetiketter

Hände mig också en gång, cyklade in i någon mur så fick stången på cykeln mellan bena vilket gjorde sjuukt ont. Det var ömt i nån dag sen försvann det. Precis som när man slår sig nån annanstans. Men är du orolig kan du ju alltid knalla bort till vc och kolla upp det.


   
SvaraCitera

Oavsett vad du beslutar dig för att göra så tycker jag att du ska äta antiinflammatorisk medicin för att få ner svullnad. Risken är dess utom att du rör dig konstigt pg. smärtan och att det kan ställa till sekundära problem.

Jag skulle i din situation vänta några dagar tror jag och se hur det blir. Vissa skelettskador kan vara viktigt att hastigt gå till doktorn med eftersom de kan ge funktionsnedsättning om man ej gör det. Som t.ex. om man i skidbacken vrider tummen bakåt tills man får en skapoideum fraktir. Då har man några timma på sig till handkirurgen, annars får man steloperera fast tummen och kan inte röra den igen. Med tanke på att sådana funktionsnedsättningar inte gärna kan ske tror jag det är OK att vänta några dagar.


   
SvaraCitera

tänk såhär: om du hade ramlat omkull och slagit dig på benet hade du också varit öm. Ta det lugnt. Sök läkareifall det börjar göra skitont eller om det inte går över på ett par dagar. 🙂


   
SvaraCitera