Aviseringar
Rensa alla

Skådespelardrömmar


Ämnesstartare

Hej!
Jag är nog inte ensam när det gäller det här men i hela mitt liv har jag varit lite av en teaterapa. Folk har sagt till mig genom åren att jag borde bli skådespelare och de komplimangerna har börjat grott i mitt huvud nu. Den enda erfarenheten jag har är en dramakurs på gymnasiet på 50p och tre statistjobb.

Har någon där ute något tips på hur man kan komma en bit på vägen för att förverkliga "drömmen". Har tagit studenten i en icke-estetisk utbildning och jobbar för tillfället. Innan jag pluggar vidare, bör jag ta någon kurs i teater el.dy, eller ska jag fortsätta med statistjobben?

Tips, tack!


   
Citera

Åk till Hollywood! [bigsmile][cool][bigsmile][cool]

haha skoja.


   
SvaraCitera

åk till hollywood

jag skojar inte

vill du bli nåt så borde du garanterat söka dig ditåt


   
SvaraCitera

Jag vill med, ska vi dra till Hollywood? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ansträng dig genom att ta kontakt med några andra personer som har erfarenheter & kunskaper gällande ditt område. Dom kan säkert ge dig ett utvecklat svar.


   
SvaraCitera

Att lyckas som skådis handlar verkligen om att vilja det så att det gör ont och ALDRIG ge upp. Det är en tuff bransch och man måste verkligen visa framfötterna och ge allt vad man har. Det har jag lyckats förstå trots min ganska korta erfarenhet. Man snackar mycket om att man ska ha 'det' och är man riktigt duktig behöver man kanske inte gå någon teaterkurs men man lär sig väldigt mycket genom att göra det.