Aviseringar
Rensa alla

Skådespelardrömmar


Ämnesstartare

Hej!
Jag är nog inte ensam när det gäller det här men i hela mitt liv har jag varit lite av en teaterapa. Folk har sagt till mig genom åren att jag borde bli skådespelare och de komplimangerna har börjat grott i mitt huvud nu. Den enda erfarenheten jag har är en dramakurs på gymnasiet på 50p och tre statistjobb.

Har någon där ute något tips på hur man kan komma en bit på vägen för att förverkliga "drömmen". Har tagit studenten i en icke-estetisk utbildning och jobbar för tillfället. Innan jag pluggar vidare, bör jag ta någon kurs i teater el.dy, eller ska jag fortsätta med statistjobben?

Tips, tack!


   
Citera

Åk till Hollywood! [bigsmile][cool][bigsmile][cool]

haha skoja.


   
SvaraCitera

åk till hollywood

jag skojar inte

vill du bli nåt så borde du garanterat söka dig ditåt


   
SvaraCitera

Jag vill med, ska vi dra till Hollywood? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ansträng dig genom att ta kontakt med några andra personer som har erfarenheter & kunskaper gällande ditt område. Dom kan säkert ge dig ett utvecklat svar.


   
SvaraCitera

Att lyckas som skådis handlar verkligen om att vilja det så att det gör ont och ALDRIG ge upp. Det är en tuff bransch och man måste verkligen visa framfötterna och ge allt vad man har. Det har jag lyckats förstå trots min ganska korta erfarenhet. Man snackar mycket om att man ska ha 'det' och är man riktigt duktig behöver man kanske inte gå någon teaterkurs men man lär sig väldigt mycket genom att göra det.

Jag har alltid drömt om att bli skådis och var i början ganska lat kan man nog säga. Jag hittade massa auditions osv men struntade i dem för att de va för långt bort eller av andra anledningar. KORKAT var det, man ska ta allt man får. Det var när jag insåg det som jag åkte till en audution 4 timmar hemifrån och genom den fick jag min första större roll i en långfilm. Det är tack vare att jag gav min lata röv en spark som jag även fick ett reklamjobb i tv. Man kan om man vill det tillräckligt helt enkelt. Var inte lat och ge allt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök dig till små produktioner för att få erfarenhet [y]


   
SvaraCitera

Börja gå på teater


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också skådespelardrömmar. Läser nu teater-linjen på gymnasiet. Vet ni någon sida där man kan få information om auditions till t.ex. statistjobb? [smile]


   
SvaraCitera

Ja, misslyckas du kan du ju alltid söka jobb på ICA eller nå... [bigcheers]


   
SvaraCitera

NIIA:

Vet ni någon sida där man kan få information om auditions till t.ex. statistjobb? [smile]

http://www.filmcafe.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Merci [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är din dröm skulle du väl ha valt teaterlinjen? (Som för övrigt är jätterolig, jag går det. [love])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå nå teaterutbildning. Flytta sedan till Hollywood.


   
SvaraCitera

Du måste vara riktigt bra för att få framträdande roller i filmer. Kunna förvandlas till helt olika personer. Så först bör du plugga teater och så bör du hålla utkik efter auditions.


   
SvaraCitera