Aviseringar
Rensa alla

Skådespelare.


Isf tycker jag du ska jobba medans du går i skolan nu och spara pengar för du anar inte hur dyrt det är även om du får bo gratis, mat, lektioner. Du behöver verkligen pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ok, men jag vet ej om det här skådespelare för din connection med andra människor suger, du kommunicerar som andrew lloyd webber ser ut

man måste ha hela paketet

Grejen är att jag inte lägger ner tid på att fokusera/kommunicera på/med folk jag inte bryr mig om liksom.. du t.ex.

isola:

Finns tusentals arbetslösa skådisar i USA, men lycka till iaf.

Antar det. Men jag tror på mig och vill detta så jag ska kämpa. [smile]


   
SvaraCitera

waicen:

Grejen är att jag inte lägger ner tid på att fokusera/kommunicera på/med folk jag inte bryr mig om liksom.. du t.ex.

aha för det blir ju ej bättremed tiden kan jag lova


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

aha för det blir ju ej bättremed tiden kan jag lova

haha, du har ju inget att komma med. Just gtfo. *cough emohoe cough*


   
SvaraCitera

waicen:

haha, du har ju inget att komma med. Just gtfo. *cough emohoe cough*

inte du heller fast med globalt då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Isf tycker jag du ska jobba medans du går i skolan nu och spara pengar för du anar inte hur dyrt det är även om du får bo gratis, mat, lektioner. Du behöver verkligen pengar.

Jo det är sant. Därför jag skulle höra med min mammas kompis som nu bor i USA om hon kan checka efter nått jobb till mig. Men du har en poäng, det borde jag verkligen göra.


   
SvaraCitera

waicen:

Därför jag skulle höra med min mammas kompis som nu bor i USA om hon kan checka efter nått jobb till mig. Men du har en poäng, det borde jag verkligen göra.

Även om du har turen att få ett jobb direkt så måste du ha pengar till mat osv. Och ett startkapital för din egna bostad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Även om du har turen att få ett jobb direkt så måste du ha pengar till mat osv. Och ett startkapital för din egna bostad.

Ja men det jag tänkte var att jag skulle kunna bo hemma hos henne medan jag jobbar och på så sätt faktiskt få de pengarna jag behöver. Sedan när jag har fått tillräckligt med pengar så flyttar jag till L.A och liksom går på random auditions. Dock kan pengarna bli ett stort problem.. :s Kanske inte får jobb heller.. Det vet man ju aldrig.


   
SvaraCitera

waicen:

Sedan när jag har fått tillräckligt med pengar så flyttar jag till L.A och liksom går på random auditions

Alltså du måste ju börja med att skaffa en agent först?
Och det är bättre att börja smått i Sverige så att du får en försmak på hur det är, och samtidigt utvecklas tills du blir bra, när du kommer till Hollywood.

Börja också med att ta dramalektioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Alltså du måste ju börja med att skaffa en agent först?
Och det är bättre att börja smått i Sverige så att du får en försmak på hur det är, och samtidigt utvecklas tills du blir bra, när du kommer till Hollywood.

Börja också med att ta dramalektioner.

Ja precis. Det glömde jag. Lär ju ha en agent. Men som sagt, först måste jag ju gå 3 år på industri innan nånting börjar hända.

Drama lektioner? T.ex att joina något teater sällskap i min närhet?


   
SvaraCitera

waicen:

Men som sagt, först måste jag ju gå 3 år på industri innan nånting börjar hända.

Varför?

waicen:

Drama lektioner? T.ex att joina något teater sällskap i min närhet?

Ja, precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Varför?

Jag funderar på att hoppa av samhäll för att gå industri. Just för den anledningen att jag kan tjäna lättare pengar senare med bara gymnasieutbildning. Alltså att jag får snabbare pengar så jag kan gå på auditions osv. snabbare.


   
SvaraCitera

waicen:

Jag funderar på att hoppa av samhäll för att gå industri. Just för den anledningen att jag kan tjäna lättare pengar senare med bara gymnasieutbildning. Alltså att jag får snabbare pengar så jag kan gå på auditions osv. snabbare.

Ok. Det kostar väl inte att gå på auditions?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Ok. Det kostar väl inte att gå på auditions?

Hehe nope. Men menade så att jag kommer fortare iväg you know, till allt 🙂 Kan inte liksom sitta på en studieförberedande utbildning ( Samhällsvetenskap ) och vill bli skådespelare.


   
SvaraCitera

waicen:

å en sjukt värdelös friskola btw

john bauer?

nej men, åk till hollywood som au pair eller servitirs. spela på sex och plastikoperera dig en aning. kommer nog gå bra ska du se


   
SvaraCitera