Aviseringar
Rensa alla

Skådespelare


Ämnesstartare

Hejj , jag vill bli skådespelare men jag vet inte hur ! Jag är bara´14 år , jag vet inte vad fan jag ska gööra såå snälla säg t mig vad jag ska gööra


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hallåå svara dåå ,

 


   
SvaraCitera

ta reda på om det finns teaterföreningar i din stad eller närliggande, kontakta dem så du får lite vana. bli medlem på tex filmcafe. läs på om branschen, sök mycket jobb (även som statist/små biroller) och välj ett gymnasium med skådespelarinrikning när det är dags för dig att välja. Det är en sjukt tuff bransch att komma in i, eftersom det är så många som delar samma dröm, men med tur och svinigt superhårt arbete (där du INTE kan vara speciellt petig med vad för jobb du tar i början) kan du ev etablera dig som skådespelare.

Det går inte att tro att man inte behöver utbildning eller att det inte är särskilt svårt, för det är det. Väl på inspelning MÅSTE du lyssna på producenter och göra som de säger åt dig. Du är alltid utbytbar i den här branschen, är du besvärlig att ha att göa med finns alltid minst tio andra som kan ta över ditt jobb. Det är svårt, men väldigt roligt, så rekommenderar dig absolut att satsa på att utbilda dig till skådespelare 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nejj jag bor inte på båda städerna men jag bruka och chilla däär , ,men problemet är jag vet inte ett skiit om hur man kommer på addion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men asso det kostar pengar att söka t ett jobb juu elr är det jag som har läst fel


   
SvaraCitera