Aviseringar
Rensa alla

skådespelaren dör


Ämnesstartare

har det någonsin hänt att en skådespelare som innehar huvudrollen i en serie har dött?

vad hände/händer isf?

om leighton meester dog hade de ju knappast låtit blair dö i gossip girl. eller någon annan stor stor serie som lost, de hade ju aldrig låtit karaktären jack dö ifall matthew fox dog? räkna med att det var i början av serien då, lost är ju en serie där karaktärerna kan försvinna och det går ihop med serien rätt bra.

är väl egentligen ganska självklart att det beror på omständigheterna osv. men hade varit sjukt konstigt om de bytte ut en skådespelare som verkligen gjorde serien.

så, känner ni till att det har hänt?


   
Citera
Ämnesstartare

nu var han ju iofs inte huvudrollsinnehavare, men viktig...

Heath Ledger? 😀

edit: såg nu att det stod serie 🙁 Man skriver om manus, eller stänger ner hela skiten oftast. Antar att man KAN byta ut skådisen också, men det händer nog sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var någon skådespelare som spelade med i någon serie som gick på SVT som dog i en brand. Kommer dock inte ihåg vad serien eller han hette, men de skrev iaf ut rollfiguren från serien.

Darlene Conley som spelade Sally Spectra i Glamour dog i cancer 2007. Där lät man rollfiguren försvinna från serien genom att skicka den på semester till en söderhavsö, men den omnämns fortfarande till och från i serien.

Sen har det ju hänt att huvudrollsinnehavaren i filmer har dött mitt under inspelningen, men det hör kanske inte hit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bruce Lee elelr, fast är ej så påläst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Glamour

Något du följer [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Bruce Lee elelr, fast är ej så påläst

Du tänker nog på hans son, Brandon Lee, som dog av ett pistolskott under inspelningen av The Crow. En riktig kula hade fastnat i revolvern han skulle bli skjuten med.

saturn:

Något du följer [wink]

Såklart, bästa serien efter Sunset Beach.

Ett annat exempel. Vic Morrow och två barnskådespelare dog när en helikopter kraschade ovanpå dem under en scen vid inspelningen av Twillight Zone - The Movie. Morrow och ett av barnen halshöggs av rotorbladen. Det hela fångades på film också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

om leighton meester dog hade de ju knappast låtit blair dö i gossip girl.

lol började nästan gråta där, trodde hon dött. sen insåg jag vad du ville få fram. kärlek åt leighton [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Såklart, bästa serien efter Sunset Beach.

Där bytte de skådespelare utan att någon dog [loce]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Där bytte de skådespelare utan att någon dog [loce]

Jo, jag vet. Två av gångerna var det pga kontraktdispyter. De andra gångerna var det för att skådespelaren höll på med droger, att de ville att karaktären skulle vara yngre samt för att den ordinarie skådespelaren skulle spela in en film.

I Glamour har de dock bytt skådespelare betydligt oftare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Jo, jag vet. Två av gångerna var det pga kontraktdispyter. De andra gångerna var det för att skådespelaren höll på med droger, att de ville att karaktären skulle vara yngre samt för att den ordinarie skådespelaren skulle spela in en film.

I Glamour har de dock bytt skådespelare betydligt oftare.

Du är verkligen insatt i det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Du är verkligen insatt i det där

Ofta man inte är insatt i världens bästa serie.

Aaron Spelling R.I.P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

Man skriver om manus, eller stänger ner hela skiten oftast. Antar att man KAN byta ut skådisen också, men det händer nog sällan.

Ja, alltså det kan ju funka att skriva om manus, men samtidigt, om personen är så viktig skulle det ju inte direkt fungera :S De hade ju tappat massor av tittare, dock hade de kanske gjort det om de bytte ut skådespelaren också.

hästpojken:

kärlek åt leighton

Ja, sjukt bra skådespelerska och så otroligt vacker. Sedan älskar jag karaktären Blair

Lidande små barn:

Darlene Conley som spelade Sally Spectra i Glamour dog i cancer 2007. Där lät man rollfiguren försvinna från serien genom att skicka den på semester till en söderhavsö, men den omnämns fortfarande till och från i serien.

^^
Kommer ihåg att jag kollade på den lite när jag var 11-12 typ lol

Lidande små barn:

Sunset Beach.

jag följde den ett tag, gud minnen [love] Det är den där det var 2 tvillingbröder och en tjej inblandat va? De typ låtsades att de var varandra och sedan dog någon eller något.

Lidande små barn:

att de ville att karaktären skulle vara yngre samt för att den ordinarie skådespelaren skulle spela in en film.

Byttes hon den brunhåriga tjejen ut? Eller nej, var väl hon som typ dog och sedan var hon inte död och då hade han skaffat en ny brunnet lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

jag följde den ett tag, gud minnen [love] Det är den där det var 2 tvillingbröder och en tjej inblandat va? De typ låtsades att de var varandra och sedan dog någon eller något.

Jepp, Ben och Derek. Derek kidnappade Ben och låtsades vara honom och var ihop med Bens flickvän Meg, som trodde det var Ben. Anledningen var att han ville åt Bens pengar. Derek hade även en son med en kvinna som hette Tess, som de hävdade var Bens och Marias (Bens förra fru som återuppstod från de döda). Derek mördade även ett antal personer under seriens gång.

Sen dog Derek i slutet av serien efter att ha blivit skjuten när han slogs med Ben om en pistol.

soimpolite:

Byttes hon den brunhåriga tjejen ut? Eller nej, var väl hon som typ dog och sedan var hon inte död och då hade han skaffat en ny brunnet lol.

Maria troddes ha omkommit i en båtolycka, men sen visade det sig att hon levde och dök upp på Ben och Megs bröllop med minnesförlust.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har hänt mer än en gång och skolexmplet går ut på att antingen byter ut skådespelaren till någon helt annan eller någon dubbelgångare,

att skådespelarens karaktär dör i serien,

och slutligen att serien slutar i samband med skådespelarens död.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Richard Harris spelade Dumbledore i första och andra Harry Potter-filmen och dog efter därefter. Inget stort fan av filmerna, men tycker han gör Dumbledore bra mycket bättre än den nya herren (Michael Gambon).

Ingen huvudrollsinnehavare, men nämner det ändå.


   
SvaraCitera