Aviseringar
Rensa alla

skådespelaren dör


Ämnesstartare

Dom skriver om manus, eller så byter dom faktiskt ut skådisen, men har inte sett det på länge. Skriva om manus skulle nog vara vanligast nu. Dom gör ju det ganska ofta om en skådis vill hoppa av eller får sparken, lite samma sak.


   
SvaraCitera

Var någon i en svensk serie som hade drogproblem utanför kameran. då ändrades manuset så hans karaktär dog.

kindred the embraced.
Han som spelade ledaren i den serien dog. Men första säsongen var avklarad. Resultatet utav hans död blev att dom aldrig gjorde en ny säsong.

Finns det ett fortsatt intresse för serien så skrivs manus om och fortsätter. Men det innebär ofta slutet för en serie.
Tex spin city. michael j fox dog inte, men fick parkinsson. serien fick en ny huvudkaraktär och dog efter några säsonger.
Samma med arkiv x
Och troligen vad som kommer hända med scrubs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Dom gör ju det ganska ofta om en skådis vill hoppa av eller får sparken, lite samma sak.

men tänker på om det är ngn som har huvudrollen osv. men då byter de väl ut

Galvmeister:

x

[y]

Buddah:

Richard Harris spelade Dumbledore

okej, visste inte. har aldrig sett en harry potter-film i sin helhet. de är så långa : /

Lidande små barn:

(Bens förra fru som återuppstod från de döda).

gjorde hon det eller var det bara som de andra skulle tro? [shake]

Lidande små barn:

Sen dog Derek i slutet av serien efter att ha blivit skjuten när han slogs med Ben om en pistol.

var det på ett berg typ? eller en kulle eller ngt

Lidande små barn:

Maria troddes ha omkommit i en båtolycka, men sen visade det sig att hon levde och dök upp på Ben och Megs bröllop med minnesförlust

hahaha just det. hur kan du komma ihåg allt lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

gjorde hon det eller var det bara som de andra skulle tro? [shake]

Hon var ju aldrig död, men alla trodde att hon var död. I själva verket hade hon legat på sjukhus med minnesförlust.

soimpolite:

var det på ett berg typ? eller en kulle eller ngt

Ett berg, fast det var inte där han dog. Derek troddes ha dött när han ramlade ner från ett berg, men sen kom han tillbaka senare i serien och kidnappade Ben på nytt.

soimpolite:

hahaha just det. hur kan du komma ihåg allt lol

Mitt favoritprogram, följde alla avsnitt slaviskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Ett annat exempel. Vic Morrow och två barnskådespelare dog när en helikopter kraschade ovanpå dem under en scen vid inspelningen av Twillight Zone - The Movie.

Nämen fy fan vad vidrigt. Jag klarar av att se allt när det är spelfilm, men verkliga faces of death är ju skit i byxan. Är du säker på att du ens får länka filmen här?

Inte för att du tvingar oss att se den men det var fan i mig obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rosahest:

Nämen fy fan vad vidrigt. Jag klarar av att se allt när det är spelfilm, men verkliga faces of death är ju skit i byxan. Är du säker på att du ens får länka filmen här?

Man får ju inte se det vidrigaste, dvs när huvudena flyger av pga allt vatten som skvätter upp när helikoptern kraschar. Sen, som du säger, så avgör folk själva om de vill se en film som heter "Vic Morrows death" eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den där snubben från "eight simple rules" dog under inspelningen av serien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Man får ju inte se det vidrigaste, dvs när huvudena flyger av pga allt vatten som skvätter upp när helikoptern kraschar.

Hade det varit en spelfilm är det inte heller säkert att man får se härliga huvudflygar-effekter, men i det här fallet så är det bakgrundshistorian som gör klippet väldigt obehagligt. Åtminstone för mig. Nåja, jag har sett betydligt värre saker i mina dar så det är inte som att jag kommer sova sämre än vanligt.

OnT: Har själv inte hört talas om allt för många dödsfall inom serier mer än han som spelar Dumbledore, som tidigare nämnts.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Ett berg, fast det var inte där han dog. Derek troddes ha dött när han ramlade ner från ett berg, men sen kom han tillbaka senare i serien och kidnappade Ben på nytt.

Tror det var någonstans där jag slutade titta. Hur tog det slut då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Tror det var någonstans där jag slutade titta. Hur tog det slut då?

Det dök upp en kvinna som hette Tess med ett barn som hon påstod var Ben och Marias, men egentligen var det Tess och Dereks och det var även därför som faderskapstestet visade att Ben var pappa till barnet eftersom enäggstvillingar har samma DNA. Sen när Ben åkte till Seattle för att ta reda på fakta om Tess, eftersom Maria inte kom ihåg att hon hade fött något barn, så kidnappades han som sagt av Derek igen som tog hans plats och låtsades vara han när han kom tillbaka från Seattle och låtsades välja Maria framför Meg.

Det tog några avsnitt innan man fick veta att Derek var tillbaka och sen dödade Derek Tim, efter att han kom på honom. När Maria kom på honom så kidnappade han henne också och stängde in henne på samma ställe som Ben var. De kidnappade även Casey, Sarah och Meg. Men sen kvicknade Ben till och lyckades göra sig fri, och slogs med Derek om en pistol som gick av och dödade Derek.

Tess hamnade i fängelse och gick med på att adoptera bort Benjy (hennes son) till Maria, som gick med på att skilja sig från Ben så att han kunde gifta sig med Meg. I sista avsnittet hade Meg och Ben dubbelbröllop med Michael och Vanessa och lite senare så drömde Meg att hon var tillbaka i Kansas och skulle gifta sig med Tim och att hela Sunset Beach bara var en dröm, men sen vaknade hon och berättade om sin dröm för Ben, som försäkrade henne om att Sunset Beach inte var någon dröm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHAH våra bästa år, bästa exemplet
men tror inte de dött, de har väl bara slutat eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

med Tim och att hela Sunset Beach bara var en dröm, men sen vaknade hon och berättade om sin dröm för Ben, som försäkrade henne om att Sunset Beach inte var någon dröm.

Lite komplicerat men klarenar lite mer nu, thnks.


   
SvaraCitera

Galvmeister:

Samma med arkiv x

Men han dog ju inte. [confused]


   
SvaraCitera

Fast det beror ju väldigt mycket på vad det är för serie också. Säg till exempel att David Tennant skulle dö nu, inte fan skulle dom lägga ner Dr. Who för det. Dom skulle bara byta skådis, vilket dom kommer göra ändå eftersom Tennant ska sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera