Aviseringar
Rensa alla

Skällsord i ett förhållande?


Ämnesstartare

Hur många kallar/blir kallade för skällsord i en relation med pojkvän/flickvän.

Min kille kallar mig idiot eller mindervärdesuttryck när vi börjar bråka. Och nu har det varit så så många gånger att jag börjat må ganska dåligt över det.

Jag är långt ifrån perfekt och jag säkert massa fel i vårt förhållande som får honom att vilja säga så men jag försöker ialf själv att inte säga sånt till honom.

Ikväll försökte jag prata med honom efter att han kallat mig idiot tidigare idag. Han sa att han tyckte att jag betedde mig som en idiot så därför sa han det. Jag försökte få honom att förstå att varken vi som individer eller vår relation mår bra av att vi säger sånt till varandra men då blev han bara sur och sa jaaaaaa jaaaa.. Jag: varför blir du sur? han: för att jag orkar inte...
tystnad. sen gick han.

hur gör man för att få sin kille att fatta att han inte ska säga sånt? [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Man kan inte ändra på folk.
Dumpa honom om han får dig att må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte ok. Var inte tillsammans med honom om han säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi bor ihop.. känns svårt att gå ifrån honom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bråkar ni ofta? vad är det fär sorts saker ni bråkar om?

Om det är ofta och om småsaker, samt om han beter sig på ett provocerande sätt och inte tål om du säger emot, så bör du göra slut så fort som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

vi bor ihop.. känns svårt att gå ifrån honom..

[confused] klart att man kan lämna den man bor ihop med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd. Du får försöka fortsätta prata med honom. Det funkar alltid men kan ta lite tid innan han fattar. Ge dig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lallaren från Ibiza:

Bråkar ni ofta? vad är det fär sorts saker ni bråkar om?

vi bråkar en del. men allt är nog inte bara hans fel, jag har själv rätt kort stubin och kan vara lättirriterad.

idag lagade jag mat, han blev arg för att jag hade för lite lök i maten. jag sa att jag inte ville ha i mer och att han får bestämma när han lagar. en halvtimme senare var soppan klar, då skulle vi provsmaka tillsammans. jag var öppen för ändringar men sa att jag ville vara med och bestämma. när jag tittar bort häller han i massa oregano som jag inte gillar (vilket han kanske inte visste). Då blev jag sur och gick in på toa. när jag kom ut sa han smaka ialf, jag smakade och så instinktivt att jag inte gillade (för att jag var sur) => han skitsur och börjar skrika att jag inte har någon smak och att jag är som en liten unge och att jag är en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"orkar du inte anstränga dig för att jag ska må bra? för att vi ska må bra? jag försöker verkligen här, jag vet inte om jag klarar av att du förolämpar mig flera gånger och sen verkligen skiter i det när jag förklarar hur ledsen det får mig att bli"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

serenity:

"orkar du inte anstränga dig för att jag ska må bra? för att vi ska må bra? jag försöker verkligen här, jag vet inte om jag klarar av att du förolämpar mig flera gånger och sen verkligen skiter i det när jag förklarar hur ledsen det får mig att bli"

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[confused] klart att man kan lämna den man bor ihop med

ja, självklart. jag menar att jag kanske inte är redo att lämna honom ialf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

han blev arg för att jag hade för lite lök i maten

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni behöver nog vara ifrån varandra lite mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Ni behöver nog vara ifrån varandra lite mer.

mjo..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kan alla sluta försöka lösa problemet genom att fly? Vafan..

majan:

Då blev jag sur och gick in på toa. när jag kom ut sa han smaka ialf, jag smakade och så instinktivt att jag inte gillade (för att jag var sur) =>

okej, testa med att chilla även om du är sur. försök lugna ner dig även om du är skitirriterad. han kanske inte tänker på det så mycket som du gör nu, så börja du med förändringarna. visa honom att du blir ledsen om han gör saker men bli inte arg eller irriterad. när du inte trappar upp kommer han så småningom känna att han gjorde ett misstag osv.

majan:

?

kan du säga till honom? [zzz]


   
SvaraCitera