Aviseringar
Rensa alla

Skäms över mitt hår


Ämnesstartare

Heej, alla. Det är så att jag har börjat tappa hår och jag har ganska mycket flintskalliga delar i huvudet. Jag är nästan rädd för att gå in i klassrummet för jag tänker hela tiden ''varför tittar hon på mig? tycker han att jag är konstig'' varje gång någon tittar på mig. Det låter ganska konstigt men jag är rädd för att folk ska tycka annorlunda om mig bara för mitt hår, hur skulle ni tänka om ni såg en person som mig, skulle ni skämmas om ni var mig behöver hjälp snälla


   
Citera
Ämnesetiketter

kemoterapi eller? om så är fallet borde de förstå, om inte, hur gammal är du?


   
SvaraCitera

raka av det hår du har för att få det att se jämnare ut. sedan är det inget du behöver skämmas över, fler delar ditt problem.


   
SvaraCitera

Raka av skiten och njut av vårvädret!


   
SvaraCitera

som sagt kör på rakat [y]


   
SvaraCitera

raka bort det och du är redo att leva livet igen


   
SvaraCitera

Klipp kort! Jag käkade en massa mediciner + hade ätstörningar som gjorde att jag blev helt tunnhårig, och det såg 1000 gånger friskare ut när jag klippte av det. Jag tror det handlar om att du blir lite mer bekväm med dig själv så du orkar mer folks eventuella blickar.
Jag vet hur det känns när folk glor för att man ser sjuk ut. Försök komma ihåg att de tittar (OM de över huvudtaget gör det, vet inte hur uppseendeväckande ditt håravfall är) för att de är nyfikna, inte av elakhet eller hånfullhet.

Kram!


   
SvaraCitera
höna

transplantera hår från pung till huvvud eller nåt!

fast... ne raka bort de[crazy]


   
SvaraCitera

raka av allt eller skaffa peruk? jag har en vän som hade det problemet. hon tappade massvis med hår. men efter några år blev det bra igen. nu har hon jättetjockt och fint hår.


   
SvaraCitera

raka hövve!


   
SvaraCitera