Aviseringar
Rensa alla

Skära mönster i huden


Ämnesstartare

Ganon:

Allt självskadebeteende är idiotiskt.

Mhm, men om man inte vill skada sig själv och inte gör det heller så är det la inte självskadebeteende.  Det är ju ba som att rita, fast med något vasst. Karvar ju inte ba som när en katt klöser.  Känns mer som ett alternativ till bläckpennor, det är ju inte bra att rita på sig med dem p. g. a. gifter osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Tänker: infektionsrisk och lite knas

Inga sår som jag fått av kattklor har lätt till infektion eller dylikt, o katters klor kan ju va smutsiga. Så risken känns minimal. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker: Hoppas jag inte kommer att tänka på det här på fyllan. Hade nog gjort det då pga gratis till skillnad från tatueringar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae: Mhm, men om man inte vill skada sig själv och inte gör det heller så är det la inte självskadebeteende. Det är ju ba som att rita, fast med något vasst. Karvar ju inte ba som när en katt klöser. Känns mer som ett alternativ till bläckpennor, det är ju inte bra att rita på sig med dem p. g. a. gifter osv.

Att skada sig själv är ett självskadebeteende. Det är betydligt större risk för infektioner genom att skära sig än genom att rita på sig med bläckpennor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Att skada sig själv är ett självskadebeteende. Det är betydligt större risk för infektioner genom att skära sig än genom att rita på sig med bläckpennor.

Mhm att rita med bläckpennor ska öka risken för cancer, känns bättre med en infektion då. Sedan att risken är betydligt större jämförelsevis beror ju bara på att risken är lika med noll för att få en infektion av att rita med bläck. Jämför man med annat är risken låg och även om det blir infekterad är det antagligen en riktigt mild infektion som försvinner innan man ens märker den.  För övrigt så beror det hela på vad man definierar som 'skada'. Skada för mig är när man blir begränsad som t.ex. bryter en finger eller får ett sår så man inte kan röra sig ordentligt. Att ha några små revor som inte märks av öht känns mer som samma nivå som myggbett. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae: De kanske vill jue.

aa, det förstås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

Oj allt sånt fancy shit ja. Blev faktiskt riktigt avskräckt nu av att kolla runt på google.  Vill ju ba rispa lite här o där som sen går bort, inte värsta urgröpningar.   Är bekant med en som har förstärkt alla sina leder med metal, räknas det som bodymodification/cybernetik? 

De kanske vill jue. 
Mh det är ju sant! 

Kanskö. Ser mest skumt ut.  

Allt som inte är av praktisk natur är idiotiskt? 

Aa oke, antar de mer vill känna smärtan eller nått.

bör väl räknas som cybernetik, om än en primitiv variant. antar jag. vi har ju inte kommit så långt på området, direkt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

bör väl räknas som cybernetik, om än en primitiv variant. antar jag. vi har ju inte kommit så långt på området, direkt. 

Hm framtidens folk kanske är genmanipulerade och cyborger. Faschinerande grejor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

Inga sår som jag fått av kattklor har lätt till infektion eller dylikt, o katters klor kan ju va smutsiga. Så risken känns minimal. 

beror på vad du använder men kör på

iddqd:
Tänker: Hoppas jag inte kommer att tänka på det här på fyllan. Hade nog gjort det då pga gratis till skillnad från tatueringar. 

mvh snål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge du inte åsamkar dig själv någon typ av skada genom att göra det, så. Dvs, om det inte gör ont eller påverkar dig negativt på något sätt som väger över fördelarna ser jag inte varför du bör sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: beror på vad du använder men kör på

Skär med glas 

Chibibbi: Så länge du inte åsamkar dig själv någon typ av skada genom att göra det, så. Dvs, om det inte gör ont eller påverkar dig negativt på något sätt som väger över fördelarna ser jag inte varför du bör sluta.

Dåså! : D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

Skär med glas 

Dåså! : D

Tumme upp


   
SvaraCitera

inget jag gillar men det är populärt med att töja ut örona som bodymod. jag tror att det är mest folk som vill vara annorlunda och har tagit inspiration från äldre kulturer från afrika exempelvis. som sagt jag tycker inte du ska hålla på med bodymods.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:
inget jag gillar men det är populärt med att töja ut örona som bodymod. jag tror att det är mest folk som vill vara annorlunda och har tagit inspiration från äldre kulturer från afrika exempelvis. som sagt jag tycker inte du ska hålla på med bodymods.

Gillar inte bodymods, asså ba rispor. ytligt mönster som går bort efter 2-3 veckor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

Hm framtidens folk kanske är genmanipulerade och cyborger. Faschinerande grejor. 

jag tror att vi redan är cyborger enligt alla rimliga definitioner. bara det att våra maskindelar inte sitter fast i kroppen som vi föreställer oss att de ska. kolla på hur folk använder ex. smartphones, det är inte bara det att du kan kommunicera när som helst med vem du vill, i princip omedelbart, eller att man har tillgång till mer eller mindre all information som vi som art skapat sedan skriftspråket först skapades, även det i princip omedelbart, när vi vill. det är framför allt sättet som dessa möjligheter verkligen befästs i våra liv så till den grad att många personers tankeprocess förändras i grunden så fort de fråntas den. de är en så integrerad del av vår person att normaltillståndet är något som många har svårt att ens komma ihåg.


   
SvaraCitera