Aviseringar
Rensa alla

Skära sig


Ämnesstartare

Hej....ville bara kolla omd et är någon mer ännjag som skär sig när dom mår dåligt....har gjort det sen jag var 12 år.
går på bup, men dom hjälper mig inget....


   
Citera
Ämnesetiketter

finns massor som gör så.. jag gjorde det förut[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, du är den enda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emomelie:

finns massor som gör så.. jag gjorde det förut[smile]

Mamma säger att jag måste sluta...hur gör man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xXkaulitz:

Mamma säger att jag måste sluta...hur gör man?

ha inte tillgång till vassa saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man går ut och springer istället


   
SvaraCitera

xXkaulitz:

Mamma säger att jag måste sluta...hur gör man?

Personliga råd.
Lyssna ALDRIG på deppig musik, snälla det e så sjukt onödigt <3
intala dig själv i spegeln att du e bäst ( även om jag e bäst, du får vara näst bäst xD ) att du är fin, och så ( det är självhyptnos, fungerar 100%)
förstå att allt inte är ditt fel, tjejer framför allt brukar skylla på sig själva.
Umgås med personer som inte får dig att må dåligt.

att gråta är att bearbeta dåliga upplevelser, orsaka inte mer trauma för att undvika att bearbeta dina dåliga upplevelser, Möt dom, du klarar det för du e näst bäst!..

här är en video om en kille som snackar lite om VRF man e deprimerad, eller självmordsbenägen.
Snälla, Döda inte er själva, det e så onödigt, livet börjar inte försän vi vuxna, vi har knappt börjat leva...

Peace-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg som det är till de på bup, att de inte hjälper dig tillräckligt. Sen så måste man ju försöka själv också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ärligt talat också gjort det. många som blitt chockade av det för jag är kille vilket jag dyker är rätt fjantigt. fan spelar könet för roll?

går bara sluta om DU själv bestämmer dig för det. bup, familj och vänner kan såklart hjälpa men i slutänden är det du själv som måste vilja sluta. kanske låter själviskt men du ska bara sluta om du själv vill.

finns mycket som hjälper. gör saker du gillar och som får dig att inte tänka på negativa saker. musik och film hjälpte mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

dyker

tycker*

sorry är trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det absolut inget roligare du kan göra? ..


   
SvaraCitera

löljligt. ska du skära så skär den/det som får dig att må dåligt, du skulle gilla den känslan bättre promise.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag brukar skära mej[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slå på saker.


   
SvaraCitera

xXkaulitz:

Mamma säger att jag måste sluta...hur gör man?

Hitta ett annat utlopp för dom känslor som får dig att skära dig. Jätteviktigt. Testa olika saker, fråga vad dina kompisar gör för att avreagera sig om du inte kommer på. Du behöver ju inte berätta om ditt problem för dem man kan fråga generellt..

Men det är viktigt att du tar tag i det här och ja, slutar [rolleyes] Är ganska säker på att du kommer ångra dig, kanske inte imorogn men om x antal år [rolleyes]


   
SvaraCitera