Forumet - skära sig..

skära sig..

1430 0 74

Spana också in:

Nej, nej har aldrig haft lust.

(men jag måste erkänna att igår när jag hade tandvärk precis sådär lagom molvärkande hårt kom världen lite nämrmre, för oftast känns det som den pågår i slutet av en lång tunnel, typ som att titta genom en bakvänd kikare, så visst förstår jag att tillfogad smärta kan fylla en funktion)
zemii:

skär du dig eller har du skärt dig?, varför isf?

ja det gör jag, för jag har typ ''svårt'' hemma elr mer jobbigt, och jag HATAR mig själv och mitt liv, har det jobbigt i skolan, jag har gjort många idiotiska saker i mitt liv,jag blir retad av äldre i skolan fast jag skiter i det alla håller på med mig, jag har vart mobbare, alla är på mig vad jag än gör bara för jag är f*cking populär.... och mycket mer, orkar inte skriva allt, min morsa vet till och mer att jag har gjort det men hon skiter endå i det ?
Köffein:

tyckte det lät konstigt att ett barn skär sig bara, lycka till i högstadiet

då kan du inget om barn, eftersom det är JÄTTE MÅNGA som skär sig när man typ är 12 jag har kompisar som gör det också .. och ingen har ngn sorts hjälp elr vad man ska säga, min jävla morsa bryr sig ju inte ens och hon vet det och har sätte hela mina underarmar och överarmar men hon skiter i det, och jag vill inte ha fler jävla ärr, men kan inte sluta men jag vill sluta, och jag lovar det är jääätteee mååångaaa som skär sig när man är 12 !!!!!
BadAssLezbo:

fånigt att sätta ålder på självskadebeteende

utveckla gärna, är det samma sak om en 9 åring och en 18 åring skär sig? är det "fånigt" att inte betrakta processen att skära upp armarna för att linda sin psykiska smärta som en mellanstadieaktivitet?

vetinte1999:

då kan du inget om barn, eftersom det är JÄTTE MÅNGA som skär sig när man typ är 12 jag har kompisar som gör det också

när jag var 12 (sisådär 5 år sedan) så var det jäävligt främmande att skära sig, men jag växte ju iofs upp på en väldigt liten och skyddad skola, kan tänka mig att det är annorlunda på andra ställen.
vetinte1999:

och ingen har ngn sorts hjälp elr vad man ska säga

varför inte? om du vill sluta men inte kan borde du väl söka hjälp?
Köffein:

utveckla gärna, är det samma sak om en 9 åring och en 18 åring skär sig?

ja, för i grunden består det pretty much av samma sak, så länge de int r wannabe-emos

Köffein:

är det "fånigt" att inte betrakta processen att skära upp armarna för att linda sin psykiska smärta som en mellanstadieaktivitet?

ja, det är det. Det fånigaste var nog att du kallade det för en aktivitet