Aviseringar
Rensa alla

skära sig..


Ämnesstartare

Köffein:

är du 12 år?

varför undra du ?


   
SvaraCitera

vetinte1999:

varför undra du ?

tyckte det lät konstigt att ett barn skär sig bara, lycka till i högstadiet [sad]


   
SvaraCitera

Köffein:

tyckte det lät konstigt att ett barn skär sig bara

[confused] finns säkert 9-åringr som går omkring å skär sehj, fånigt att sätta ålder på självskadebeteende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köffein:

tyckte det lät konstigt att ett barn skär sig bara, lycka till i högstadiet

då kan du inget om barn, eftersom det är JÄTTE MÅNGA som skär sig när man typ är 12 jag har kompisar som gör det också .. och ingen har ngn sorts hjälp elr vad man ska säga, min jävla morsa bryr sig ju inte ens och hon vet det och har sätte hela mina underarmar och överarmar men hon skiter i det, och jag vill inte ha fler jävla ärr, men kan inte sluta men jag vill sluta, och jag lovar det är jääätteee mååångaaa som skär sig när man är 12 !!!!!


   
SvaraCitera

BadAssLezbo:

fånigt att sätta ålder på självskadebeteende

utveckla gärna, är det samma sak om en 9 åring och en 18 åring skär sig? är det "fånigt" att inte betrakta processen att skära upp armarna för att linda sin psykiska smärta som en mellanstadieaktivitet?

vetinte1999:

då kan du inget om barn, eftersom det är JÄTTE MÅNGA som skär sig när man typ är 12 jag har kompisar som gör det också

när jag var 12 (sisådär 5 år sedan) så var det jäävligt främmande att skära sig, men jag växte ju iofs upp på en väldigt liten och skyddad skola, kan tänka mig att det är annorlunda på andra ställen.

vetinte1999:

och ingen har ngn sorts hjälp elr vad man ska säga

varför inte? om du vill sluta men inte kan borde du väl söka hjälp?


   
SvaraCitera

Köffein:

utveckla gärna, är det samma sak om en 9 åring och en 18 åring skär sig?

ja, för i grunden består det pretty much av samma sak, så länge de int r wannabe-emos

Köffein:

är det "fånigt" att inte betrakta processen att skära upp armarna för att linda sin psykiska smärta som en mellanstadieaktivitet?

ja, det är det. Det fånigaste var nog att du kallade det för en aktivitet


   
SvaraCitera

BadAssLezbo:

ja, för i grunden består det pretty much av samma sak, så länge de int r wannabe-emos

med tanke på skillnaden i mognadsgrad och mentalitet mellan en 9 åring och en 18 åring så är det ganska stor skillnad, tycker du verkligen att en 9 åring är mogen nog för att besluta sig för att skära sig?

BadAssLezbo:

ja, det är det. Det fånigaste var nog att du kallade det för en aktivitet

ja, fyfan vad fånig jag är. klart att barn ska få skära sig! det är ju trots allt helt normalt, speciellt i de lägre åldrarna! [tired]


   
SvaraCitera

Köffein:

tycker du verkligen att en 9 åring är mogen nog för att besluta sig för att skära sig?

ja jag tror/vet att det finns de som har behövt växa upp snabbare än andra.

Köffein:

ja, fyfan vad fånig jag är. klart att barn ska få skära sig! det är ju trots allt helt normalt, speciellt i de lägre åldrarna!

nej, jag har bara sagt att det är fånigt att du tror att det finns en ålder på hur mnga år man ska va för att kunna skära sig och att du kallar det för en "aktivitet" får mig int direkt tro att du r mer vettig.


   
SvaraCitera

BadAssLezbo:

ja jag tror/vet att det finns de som har behövt växa upp snabbare än andra.

självklart finns det det barn som har tvingats till det, men ett barn (speciellt de så unga som 9 år) blir inte automatiskt lika mogna som vuxna människor för att de utsätts för en tragedi. jag tänker inte direkt förbjuda folk ifrån att skära sig, men jag tycker att det är synd att de inte inser att det inte är någon lösning på någonting.

du beskriver ju själv unga och omogna människor som skär sig; wannabe-emos

BadAssLezbo:

nej, jag har bara sagt att det är fånigt att du tror att det finns en ålder på hur mnga år man ska va för att kunna skära sig

nja, jag skrev snarare att det var konstigt att så pass unga barn skär sig själva och att de troligen kommer att ångra sig senare när de bokstavligen har fått ärr för livet. och ja, jag tycker faktiskt att man måste ha en viss ålder (mognad) innan man börjar skära i armarna, speciellt med tanke på att det kan vara status att skära sig i vissa kretsar (läs emo-kretsar).

BadAssLezbo:

att du kallar det för en "aktivitet" får mig int direkt tro att du r mer vettig.

upplys mig gärna om den politiskt korrekta termen, jag är såå nyfiken [tired]


   
SvaraCitera

Köffein:

nja, jag skrev snarare att det var konstigt att så pass unga barn skär sig själva och att de troligen kommer att ångra sig senare när de bokstavligen har fått ärr för livet. och ja, jag tycker faktiskt att man måste ha en viss ålder (mognad) innan man börjar skära i armarna

Vadå ångrar man sig mindre för att man är äldre? [crazy]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Vadå ångrar man sig mindre för att man är äldre?

oopsi [blush] jag menade nog "innan man BÖR besluta sig för om man ska skära sig i armarna eller inte" [ops]


   
SvaraCitera

Någon gång när jag har sneat under de senaste åren. När jag var liten (riktigt liten, typ 10) så klippte jag upp armen med en nagelsax.

Var ett skadat barn.


   
SvaraCitera

Köffein:

"innan man kan besluta sig för om man ska skära sig i armarna eller inte"

Va? Innan man bör besluta sig om det? Eller vadå kan?


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Va? Innan man bör besluta sig om det? Eller vadå kan?

opsidopsi [blush] ja, "bör" ska det stå [ops] det är faktiskt sent nu och jag är trött [sad]

du har rättat klart nu va? [wink]


   
SvaraCitera

Köffein:

du har rättat klart nu va?

aah jag ba undra för jag fatta inget.

fast jag tycker inte man bör det som äldre heller! Det e väl bäst att låta bli liksom.


   
SvaraCitera