Aviseringar
Rensa alla

skaffa barn


NYSON_IS_BACK:

Jodå, det går utan problem. Kina har lyckats att genom att minska barnbidraget för familjer över ett barn. När folk senare har högre levnadsstandard så brukar folk inte vilja reproducera sig så mycket i alla fall.

Jo, men jag tycker att det är en mänsklig rättighet att få skaffa sig mer än ett barn i alla fall. Kina är verkligen inget land man bör ta efter i det här avseendet (och inte i något annat heller för övrigt).

Förresten kan du vara så snäll att ta bort den där äckliga bilden som just nu är i rampljuset [crazy]


   
SvaraCitera

StenenSven:

Jo, men jag tycker att det är en mänsklig rättighet att få skaffa sig mer än ett barn i alla fall.

Varför då? Dessutom anser jag inte att statliga barnbidrag är en mänsklig rättighet.


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Varför då? Dessutom anser jag inte att statliga barnbidrag är en mänsklig rättighet.

Nej det är det inte, men det var inte det jag menade heller. Tycker du att Kina står för mänskliga rättigheter eller?


   
SvaraCitera

StenenSven:

Tycker du att Kina står för mänskliga rättigheter eller?

Nej, din stråman. Jag anser däremot att metoden att begränsa barnafödandet genom att dra in barnbidraget har lyckats väldigt bra.

StenenSven:

Nej det är det inte, men det var inte det jag menade heller.

Då får du skriva vad du menar nästa gång.


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Nej, din stråman. Jag anser däremot att metoden att begränsa barnafödandet genom att dra in barnbidraget har lyckats väldigt bra.

Nja, finns ju en del negativa saker med det där också. Till exempel att föräldrar lämnar sin nyfödda dotter på gatan för att kunna få en son som kan försörja de när de blir gamla...


   
SvaraCitera

StenenSven:

Till exempel att föräldrar lämnar sin nyfödda dotter på gatan för att kunna få en son som kan försörja de när de blir gamla...

Att lämna sina barn på gatan är olagligt i både Kina och Sverige, vart vill du komma?


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Att lämna sina barn på gatan är olagligt i både Kina och Sverige, vart vill du komma?

Haha, ja det hindrar inte folk från att göra det i Kina tyvärr.

Dessutom är i princip hela Kina olagligt enligt vår ideologi [rolleyes]


   
SvaraCitera

StenenSven:

Haha, ja det hindrar inte folk från att göra det i Kina tyvärr.

Nejnej. Kina respekterar ju alla rättigheter på de som motverkar den ekonomiska utvecklingen genom att lämna felkönade barn på gatan [rolleyes]

Om du inte har märkt det har dundertotalitäristen Kina ganska svårt med folk som stör landets kollektiv.

StenenSven:

Dessutom är i princip hela Kina olagligt enligt vår ideologi [rolleyes]

Vår? Delar vi ideologi nu också?


   
SvaraCitera

Därför att det inte är ens eget barn mer än i tanken. Helt enkelt den psykologiska faktorn tror jag.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera